اخبار روز

مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و مردم است

مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و مردم است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

مبارزه با فساد وظیفه مشترک نظام و مردم است

به گزارش خبرنگار خالق، سعید جلیلی ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره «هشت فرمان» مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان سه ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بعد از گذشت ۲۲ سال هنوز در کشور قوای سه گانه اقدامی رضایت بخش در حوزه مبارزه با فساد و حتی قاچاق کالا و ارز انجام ندادند و ریشه‌هایی از این فساد را هنوز در کشور شاهد و ناظر هستیم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی تصریح کرد: در مبارزه با فساد که امر مهم و ارزشمند محسوب می‌شود، باید وظیفه نظام و مردم به شکل اساسی و دقیق مورد رصد و پیگیری قرار گیرد تا آثار پرخیر و برکت این امر مهم را نظاره گر باشیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: در این راستا سلامت واگذاری برخی از واحدهای تولیدی در کشور در سال‌های گذشته به مخاطره افتاده بود که نمونه آن را در بازگرداندن واگذاری‌های قبلی نظیر هپکو، ماشین سازی تبریز، هفت تپه و کشت و صنعت مغان شاهد بودیم که جلوی تاراج بیت المال در این واگذاری‌های نامناسب گرفته شد.

جلیلی افزود: همچنان تاکید ما بر این است تا در این حوزه امر ریشه‌ای و اساسی مورد توجه قرار گرفته و مردم و مسئولان نظام از حرکت‌ها و برنامه‌های تحولی ناامید نشده و پای کار حاضر باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد هدف غایی نیست، خاطرنشان کرد: تنها در این مسیر آزاد کردن سرمایه‌های مردم از دست مفسدین هدف و مقصد نیست بلکه اقدامات بعد از آن در مسیر اصلاح گری و آبادانی بسیار مهم و اساسی است.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کندی حرکت در این مسیر خود فسادآور است در حالی که همه وظیفه دارند به تکالیف خود به درستی عمل کنند و اجازه ندهند حتی با یک آمار نادرست زمینه فساد در کشور فراهم آید.

وی ضرورت شفاف سازی و اقدامات درست و راهبردی را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: به نظر بنده همه آحاد جامعه باید در مبارزه با فساد در صحنه حاضر باشند و به تکالیف خود به درستی عمل کنند.

جلیلی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هر دانشگاهی می‌تواند یک دولت سایه باشد تا سایه به سایه دولت بتواند موضوعات و مسائل مختلف را رصد کرده و نقد منصفانه و ناصحانه ای را انجام دهد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها از این ظرفیت خود به نحوه شایسته عمل کرده و با رویکرد تخصصی به وظایف خود در اصلاح گری به درستی عمل کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا