اخبار روز

ماکرون: لوپن می‌تواند سکان قدرت را در فرانسه به دست بگیرد

ماکرون: لوپن می‌تواند سکان قدرت را در فرانسه به دست بگیرد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

ماکرون: لوپن می‌تواند سکان قدرت را در فرانسه به دست بگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های جاری در این کشور، گفت که اگر به این مسائل رسیدگی نشود، سیاستمداران راست‌گرا از جمله مارین لوپن، می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۷، سیاستمداران میانه‌رو را شکست دهند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ماکرون در گفت‌وگو با نشریه «لو پاریسین» گفت که لوپن قصد دارد در بحبوحه هرج‌ومرج جاری در فرانسه، بزرگ‌ترین برنده سیاسی باشد.

وی افزود: اگر ما نتوانیم به چالش‌های کشور پاسخ دهیم و به دروغ و کتمان واقعیت عادت کنیم، مارین لوپن به قدرت خواهد رسید. در این مسیر، عمده ابزار لوپن و امثال او، «پوپولیسم» است زیرا میانه‌روها در حوزه وعده و وعید دادن، قادر به رقابت با راست‌گرایان نیستند.

به گفته ماکرون، آنها (میانه‌روها) باید در عوض از طریق اقدام واقعی، مقابله با چالش‌های «صنعتی‌سازی مجدد»، «بوم‌شناسی» و «مبارزه برای خدمات عمومی»، نظر مساعد رای‌دهندگان را به‌دست آورند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با پافشاری بر قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی، بار دیگر بر موضع خود تاکید کرد و گفت که تنها اشتباه حقیقی درباره این طرح که حالا به قانون بدل شده، این بود که به اندازه کافی تبلیغات عمومی درباره آن انجام نشد.

اصلاحات بازنشستگی که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ افزایش داد، به اعتراضات گسترده و ناآرامی‌های مدنی در فرانسه منجر شده است.

لوپن که سه بار در کارزار انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده و دو رقابت اخیر را به ماکرون واگذار کرده، وی را به ایجاد «شکافی کامل» بین مردم و ریاست جمهوری فرانسه متهم کرده است.

وی روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که ماکرون با اصلاحاتش «کاملا منزوی» شده است. به گفته لوپن، او «دیگر نمی‌تواند بدون برانگیختن خشم مردمی که به حرفشان گوش نداده و به اراده‌شان احترام نمی‌گذارد، کاخ الیزه را ترک کند.»

نتایج چندین نظرسنجی نشان می‌دهد که لوپن هم‌اکنون از حیث محبوبیت عمومی از ماکرون پیشی گرفته است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا