ورزش

لیگ قهرمانان اروپا یک کلاس آموزشی است/ برزیل نگران بدقولی ما بود

لیگ قهرمانان اروپا یک کلاس آموزشی است/ برزیل نگران بدقولی ما بود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

لیگ قهرمانان اروپا یک کلاس آموزشی است/ برزیل نگران بدقولی ما بود

به گزارش خبرنگار مهر، پرونده آماده سازی تیم ملی فوتسال ایران بعد از انجام دو بازی تدارکاتی با ازبکستان در فروردین به صورت موقت بسته شد تا مسابقات لیگ برتر از تیرماه آغاز شود. بر اساس برنامه وحید شمسایی و کادر فنی تیم ملی، ایران بعد از انجام چند هفته از مسابقات لیگ راهی تورنمنت برزیل خواهد شد؛ تورنمنتی که شایعاتی درباره عدم اعزام شاگردان شمسایی به آن هم مطرح شده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

با این حال وحید شمسایی می‌گوید تاکنون بحثی از عدم اعزام یا برگزار نشدن این تورنمنت نیست و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با فدراسیون، تیمش شهریور به برزیل می‌رود. سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین با تاکید بر مزایای حضور دو بازیکن ایران در لیگ قهرمانان اروپا و قهرمانی با تیم پالما، می‌گوید این رقابتها هم برای ملی پوشان و هم برای او و کادر فنی ایران یک کلاس آموزشی محسوب می‌شود.

مشروح گفتگوی شمسایی با خبرنگار مهر در ادامه می‌آید:

* خبرگزاری مهر – رسانه‌های بین المللی خبر داده‌اند که تیم ملی فوتسال ویتنام بازی‌هایی تدارکاتی را با پاراگوئه و آرژانتین انجام می‌دهد. همین بهانه‌ای شد تا با شما تماس بگیرم تا برای ما بگویید برنامه تدارکاتی تیم ملی فوتسال به کجا رسید؟

– وحید شمسایی: بازی ویتنام با پاراگوئه یا آرژانتین اتفاق غیر قابل تصوری نیست. ویتنام یک سرمربی آرژانتینی دارد که دو یا سه ماه قبل از جام ملت‌های دوره گذشته به این تیم اضافه شد. هدف ویتنام حضور پرقدرت در جام ملت‌های ۲۰۲۴ و صعود به جام جهانی است. مربی بسیار بزرگی بالای سر این تیم است و بهترین چیز برای این تیم‌ها تعداد زیاد بازی‌های تدارکاتی است. ژاپن، عربستان و تایلند هم همین کار را کرده‌اند. تفکر من هم از الان این است که باید با تیم‌های سطح بالا بازی کنیم.

* آیا قبل از اعزام به برزیل در شهریورماه، اردوی تدارکاتی هم خواهیم داشت یا به تماشای لیگ برتر تا زمان اعزام به برزیل اکتفا می‌کنید؟

– به ما گفته‌اند که لیگ برتر ۲۰ تیر شروع می‌شود. قاعدتاً چند هفته از این مسابقات برگزار می‌شود و بازیکنان در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند. فرصتی برای برگزاری اردو نیست و بلافاصله راهی برزیل خواهیم شد. تا جایی که می دانم حضور پاراگوئه، ژاپن و عربستان به همراه ایران و برزیل در این تورنمنت قطعی است و دنبال یک تیم دیگر هم بودند.

لیگ قهرمانان اروپا یک کلاس آموزشی است/ برزیل نگران بدقولی ما بود
تمرین تیم ملی فوتسال قبل از بازی با ازبکستان

* مدتی است اخباری از لغو اعزام تیم ملی به برزیل مطرح می‌شود. چقدر این خبرها صحت دارد؟

– برنامه ما سر جایش باقی است و چیزی به ما در این مورد نگفته‌اند. آقایان ممبینی (دبیر فدراسیون) و اصولی (رئیس کمیته فوتسال) به ما قول داده‌اند. خطرناک‌ترین چیز این است که در آستانه جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی جام جهانی را هم دارد، با تیم‌های سطح اول بازی نکنیم اما برای سفر نکردن به برزیل دو خطر وجود دارد؛ اول ضربه فنی است که تیم ملی می‌خورد و دوم ضربه حیثیتی. زمانی که روزهای نخست با برزیل برای انجام بازی تدارکاتی ارتباط برقرار کردیم، نگران بدقولی دوباره ایران بودند بابت اتفاقی که چند سال پیش افتاد و ایران در آخرین لحظات سفر به برزیل را لغو کرد.

* آیا با تیم اصلی راهی برزیل می‌شوید و یا بازهم ممکن است تغییراتی در ترکیب ایجاد کنید؟

– در یک سال گذشته بازیکنان زیادی به اردوهای تیم ملی آمده‌اند. تقریباً ۶۰ تا ۷۰ درصد تیم ملی مشخص شده است. برای مابقی بخش‌ها هم لیگ را به خوبی زیر نظر می‌گیریم.

* در برنامه‌های تیم ملی و لیگ برتر، برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال آسیا هم دیده شده است که احتمالاً تیم مس سونگون به عنوان قهرمان فصل قبل در آن حاضر می‌شود؟

متأسفانه ما ضربه محکمی از اتفاقات فوتسال در آسیا می‌خوریم. لغو جام باشگاه‌ها در چند سال گذشته دارد به باشگاه‌ها آسیب می‌زند. اگر این رقابتها امسال هم برگزار نشود، ناامید کننده خواهد بود. فکر می‌کنم این مشکل به خاطر کمبود اسپانسر در فوتسال رخ می‌دهد. بحثی هم از منطقه‌ای شدن جام باشگاه‌های فوتسال به میان آمده است که اصلاً قشنگ نیست و در این صورت مسابقات جذابیتی نخواهد داشت. سال‌ها پیش حتی طرحی برای برگزاری جام باشگاه‌های آسیا به صورت رفت و برگشت به میان آمد که عملی نشد. کنفدراسیون آسیا این مسابقات را حداقل به همان شیوه متمرکز در یک کشور برگزار کند.

* هفته گذشته اتفاق بزرگی برای فوتسال ایران رخ داد و تیم پالما اسپانیا با حسین طیبی و مسلم اولادقباد دو بازیکن ایرانی خود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

– واقعاً این اتفاق مبارک فوتسال ایران باشد. مرحله نیمه نهایی و دیدارهای فینال و رده بندی لیگ قهرمانان اروپا کلکسیونی از بازیکنان اسپانیایی، پرتغالی و برزیلی است که در سطح بسیار بالایی بازی می‌کنند و باتجربه‌تر می‌شوند. ما با حسین طیبی می‌بالیم که در ۳۵ سالگی هم در این سطح تأثیرگذار است. دوست داشتم مسلم هم بیشتر بازی می‌کرد. خوشبختانه سالار آقاپور هم فصل آینده به این تیم اضافه می‌شود. سعید احمدعباسی هم که در تیم آلبالی است. هرچه لژیونر بیشتری داشته باشیم پیشرفت بیشتری هم در فوتسال خواهیم داشت.

لیگ قهرمانان اروپا یک کلاس آموزشی است/ برزیل نگران بدقولی ما بود
جام قهرمانی اروپا در دستان طیبی (سمت راست) و اولادقباد

* بعد از قهرمانی پالما با حسین و مسلم گفتگویی داشتید؟

– بله با هر دو صحبت کردم. حتی اگر مربی تیم ملی هم نبودم، به خودم می‌بالیدم که بازیکنان ایران در این سطح به میدان رفته‌اند و قهرمان شده‌اند.

* سطح فنی لیگ قهرمانان اروپا و سرعت بازی‌ها هم بسیار بالا بود. تمام مسابقات مرحله پایانی را تماشا کردید؟

-بله واقعاً سطح بالایی داشت. دو نکته مهم در این رقابتها «بازی با پای» دروازه بان ها و آمادگی بالای بدنی و جنگندگی بازیکنان بود. لیگ قهرمانان اروپا مثل یک کلاس آموزشی برای بازیکنان و ما مربیان است. وقتی سرمربی تیم ملی شدم، از فدراسیون درخواست کردم یک دستیار خارجی به کادر فنی اضافه کند که سطح فنی اش از من بالاتر باشد و از او یاد بگیرم که این اتفاق نیفتاد. در این شرایط به همراه شهاب سفال منش با مربیان بزرگ دنیا ارتباط می‌گیریم و با تماشای مسابقات و بازی‌های مختلف تلاش می‌کنیم ایده بگیریم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا