اخبار روز

لزوم باز طراحی برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی

لزوم باز طراحی برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

لزوم باز طراحی برنامه درسی در رشته‌های تحصیلی

به گزارش خبرگزاری خالق، جلسه مشترک رئیس و مدیران سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی با حضور محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و مدیران معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

کاظمی در این جلسه با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سوم خرداد و یاد و خاطره رشادت‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس، گفت: بنا بر به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از فرهنگیان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، توجه به مدرسه به ویژه مدارس عادی دولتی، باز طراحی ساختار آموزشی و برنامه درسی دوره متوسطه و بازنگری در شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی ضرورتی جدی دارد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: منویات رهبری، آرمانی نیست و کاملاً قابلیت اجرایی شدن در تمام ارکان آموزش و پرورش از ستاد تا مدرسه را دارد.

وی اظهار داشت: در دوره دوم متوسطه نظری و فنی و حرفه‌ای باید برنامه ریزی به شکلی باشد که این دوره صرفاً دالانی برای کنکور سراسری و ورود به دانشگاه‌ها نباشد بلکه باید بر مهارت محوری در این دوره تاکید جدی شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق آموزش یک مهارت در دوره متوسطه باید این موضوع به عنوان سرفصل در برنامه درسی لحاظ شود، گفت: محتوا و برنامه درسی جهت دهنده است و برنامه باید رویکرد مهارت آموزی برای دانش آموزان مقاطع مختلف داشته باشد به نحوی که دانش آموز در پایان هر مقطع یک مهارت بیاموزد.

کاظمی با اشاره به بازبینی رشته‌ها، تصریح نمود: بازبینی رشته‌های متوسطه دوم به ویژه در حوزه فنی و حرفه‌ای با توجه به شرایط امروز کشور امری ضروری است که آغاز شده و باید به فوریت به نتیجه لازم ختم گردد.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان، گفت: حضور ذی‌نفعان اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانش آموزان در جلسات تصمیم گیری و کمیسیون‌های برنامه درسی به منظور آشنایی تصمیم گیرندگان با نظرات و پیشنهادات آنها باید صورت گیرد تا شاهد تحولی جدی در امر تصمیم گیری در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا