لزوم استفاده از ظرفیت و ایده‌های نخبگان و افراد صاحب‌نظر در البرز

لزوم استفاده از ظرفیت و ایده‌های نخبگان و افراد صاحب‌نظر در البرز

لزوم استفاده از ظرفیت و ایده‌های نخبگان و افراد صاحب‌نظر در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی‌پوری صبح سه‌شنبه در نشست مشورتی بخشداران استان البرز اظهار کرد: در شرایط خاص کنونی، بخشداران باید ضمن آشنایی کامل با وظایف ذاتی و اختیارات بخشداران در آخرین دستور العمل‌های شورای عالی اداری، احصای مسائل و مشکلات شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان، راهکارهای کارشناسی برای رفع مشکلات ارائه کنند تا با رفع مشکلات موجود، سطح رفاه و رضایتمندی مردم ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه مسائل اقشار مختلف جامعه در سطح بخشداری‌های تابعه باید به درستی و با نگاه کارشناسی بررسی شود، افزود: همواره استفاده از ظرفیت و ایده‌های نخبگان و افراد صاحب نظر راه گشا بوده است و می‌طلبد با هماهنگی بیشتر با فرمانداران نسبت به شناسایی و معرفی روستاهایی که قابلیت اجرای طرح‌های اقتصادی را دارند اقدامات لازم انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز به بازدید و حضور مستمر میدانی از سطح روستا تابعه (دهگردشی) و برگزاری نشست‌های کاری با شوراهای اسلامی، دهیاران و معتمدین توسط بخشداران تاکید کرد و گفت: مقوله اطلاع رسانی امور به مردم از اهم موضوعات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ولی پوری ضمن تاکید انعکاس اخبار و فعالیت‌های حوزه کاری مربوطه در رسانه‌های محلی افزود: اطلاع رسانی به موقع و درست اقدامات و فعالیت‌های مورد پیگیری و در حال انجام، نقش مهمی در امید آفرینی، اقناع جامعه هدف و در نهایت؛ کسب رضایت عمومی دارد.

وی افزود: بخشداران ضمن بازدید و سرکشی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و بازدید از کارخانجات و واحدهای تولیدی و استماع مسائل و پیگیری آنها باید طرح عملیاتیِ کلان و جامعی از برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت دار و ماندگار را در حوزه خود را تهیه و پس از اولویت بندی، در مسیر تحقق آنها گام بردارند.

ولی پوری همچنین با اشاره به اهمیت مقوله اطلاع رسانی امور به مردم، اظهار داشت: یکی از اقدامات مورد توجه بخشداران ضمن حضور در مراسم سیاسی، عبادی نماز جمعه و جماعات و پرداختن به امورات مردم باید دیدار با اقشار مختلف مردم، گفتگو با آنها، احصای مسائل و تبیین اقدامات و فعالیت‌های در حال انجام در بخشداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه باید خروجی فعالیت‌های در حال انجام تسهیل امور مردم و خدمت رسانی باشد، تصریح کرد: بخشداری باید خانه امید مردم و موجب افزایش اعتماد عمومی جامعه باشد و یکی از راه‌های کسب این هدف سرکشی هفتگی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است که ضرورت دارد در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز به نقش تقویت تعاملات بین بخشداران با دستگاه‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و حوزه‌های قضائی بخش و ائمه جمعه در پیشبرد امور بخشداری‌ها اشاره و بر توجه ویژه به این مهم تاکید کرد.

وی بر خلاقیت و نوآوری در پیشبرد امور و بهره گیری از نظرات نخبگان و گروه‌های مختلف مردم در اجرای امور تاکید کرد.

ولی پوری بر لزوم اشراف بخشداران به قانون انتخابات تاکید کرد، افزود: رصد مستمر فعالیت‌های انتخاباتی، پایش سامانه جامع انتخابات و آشنایی کامل و مفصل با قوانین و مقررات انتخابات مجلس و پیش بینی و آمادگی سخت افزاری و نرم افزاری و رفع مشکلات زیر ساختی شعب انتخاباتی و عدم جانبداری از کاندیدای خاص و رعایت مر قانون در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر حضور میدانی در بین مردم در راستای اعتماد سازی و امید آفرینی گفت: بخشداری‌ها جایگاه اول امید آفرینی در بین مردم باشند زیرا بخشداران نزدیکترین مسئول از بدنه دولت به مردم هستند و باید منشأ امید آفرینی و انتقال درست مطالبات مردم به مرکز باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در این نشست، ضمن استماع مسائل و مشکلات بخشداران، به سوالات مطروحه آنان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل