اخبار روز

لاوروف: آمریکا به عهدشکنی و حقه‌بازی شهره است

لاوروف: آمریکا به عهدشکنی و حقه‌بازی شهره است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

لاوروف: آمریکا به عهدشکنی و حقه‌بازی شهره است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، گفت که واشنگتن بیشتر از آنکه به تعهداتش عمل کند، فریبکاری می‌کند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

لاوروف که در نشست مطبوعاتی مشترک با یوان گیل، همتای ونزوئلایی وی شرکت کرده بود، به این موضوع که آمریکا قول داده درصورتی‌که کاراکاس به تحریم‌های ضدروسی ملحق شود، روابط با ونزوئلا را بهبود بخشد، واکنش نشان داد.

وی گفت: آمریکا به این شهرت دارد که ممکن است هرلحظه نیرنگ بزند و اغلب مواقع، بیشتر از عمل به وعده‌هایش، حقه‌بازی می‌کند.

لاوروف همچنین درباره شرایط اوکراین به همتای خود توضیحاتی ارائه داد و گفت که جنگ باید برپایه اصل تفکیک‌ناپذیری امنیت، حل و فصل شود.

گیل نیز تاکید کرد که کاراکاس تحریم‌های یک‌جانبه علیه روسیه را نخواهد پذیرفت و اینکه ونزوئلا نیز از این تحریم‌ها رنج می‌برد.

وی درباره این موضوع گفت: آمریکا دائما به ما حمله می‌کند و در تلاش است تا اقتصاد ما را خفه کند. واشنگتن همواره درباره بهبود روابط حرف می‌زند اما هیچ نشانه‌ای از تعدیل تحریم‌ها ندیده‌ایم.

گیل تاکید کرد که تمام تحریم‌ها، هم از جانب آمریکا و هم از سوی اروپا، باید به طور تمام و کمال برداشته شده و تا آن زمان، ونزوئلا نمی‌تواند درباره عادی‌سازی روابط با کشورهای غربی صحبت کند.

وی همچنین اضافه کرد که مسکو و کاراکاس در حال ایجاد یک سازوکار جایگزین برای سوئیفت(شبکه بین المللی بین‌بانکی) هستند تا تحریم‌های غرب را دور بزنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا