سلامت

فیبرومیالژیا و جنسیت: این چیزی است که باید بدانید

فیبرومیالژیا و جنسیت: این چیزی است که باید بدانید

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فیبرومیالژیا و جنسیت: این چیزی است که باید بدانید

Fibromyalgia and Sex: Here’s What You Should Know

فیبرومیالژیا یک وضعیت چالش برانگیز است که باعث درد و خستگی می شود که بر همه جنبه های زندگی شما از جمله زندگی جنسی شما تأثیر می گذارد. اختلال عملکرد جنسی یکی از عوارض جانبی ناخوشایند فیبرومیالژیا است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

در Interventional Pain Associates در آستین، تگزاس، متخصص مدیریت درد ما، دکتر. سروش سلیمی، پیچیدگی های  را درک می کند. فیبرومیالژیا و اثرات آن بر زندگی شما. سلامت جنسی شما بخش مهمی از سلامت کلی شما است و یکی از مواردی است که ما با بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا به آن می پردازیم.

در اینجا، می‌خواهیم آنچه را که باید در مورد فیبرومیالژیا و جنسی بدانید به اشتراک بگذاریم.

فیبرومیالژیا و سلامت جنسی

فیبرومیالژیا یک وضعیت درد مزمن است که بر سلامت جسمی، عاطفی و جنسی شما تأثیر می گذارد. هم مردان و هم زنان مبتلا به فیبرومیالژیا مشکلاتی در سلامت جنسی دارند<.>، از جمله:</.>

  • میل جنسی کم
  • بی علاقگی به رابطه جنسی
  • مشکل در برانگیختگی
  • مشکل در رسیدن به ارگاسم
  • درد ناحیه تناسلی
  • خشکی واژن در زنان

موارد بالا نشانه‌های اختلال عملکرد جنسی هستند، وضعیتی که از داشتن یک رابطه جنسی رضایت‌بخش جلوگیری می‌کند.

علل اختلال عملکرد جنسی در فیبرومیالژیا

عوامل متعددی ممکن است منجر به اختلال عملکرد جنسی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا شود، اما ممکن است با درد شروع شود. فیبرومیالژیا باعث درد گسترده عضلات و مفاصل با مناطق حساس می شود. .

افراد مبتلا به فیبرومیالژیا در نواحی خاصی از بدن، از جمله کمر و باسن، حساسیت به لمس دارند. اگر فعالیت جنسی درد شما را تشدید کند، به خصوص آن نواحی حساس، ممکن است برای شما سخت باشد که از فعالیت جنسی لذت ببرید. ممکن است از رابطه جنسی اجتناب کنید و به مرور زمان علاقه خود را از دست بدهید.

خستگی ناشی از فیبرومیالژیا همچنین ممکن است انرژی و میل شما را برای رابطه جنسی از بین ببرد. علاوه بر این، برخی از داروهایی که برای مدیریت علائم شما تجویز می شوند، مانند داروهای ضد افسردگی، ممکن است بر میل جنسی، برانگیختگی و توانایی ارگاسم تأثیر بگذارند.

نحوه بهبود سلامت جنسی

فیبرومیالژیا فقط یک سندرم درد نیست، بلکه وضعیتی است که بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی شما تأثیر می‌گذارد. وقتی نوبت به درمان می رسد، ما یک رویکرد جامع را در پیش می گیریم. گرمای مرطوب، مانند خیساندن در حمام گرم، با افزایش گردش خون و کاهش سفتی، درد فیبرومیالژیا را کاهش می‌دهد. حمام کردن قبل از رابطه جنسی ممکن است درد را کاهش دهد و تجربه را لذت بخش تر کند.

استرس باعث ایجاد فیبرومیالژیا می شود. یافتن راه های سالم برای مدیریت استرس ممکن است درد را کاهش دهد و میل جنسی را تقویت کند. ورزش منظم، تغذیه خوب و مدیتیشن می تواند به کاهش استرس و درد شما کمک کند.

همچنین می‌توانید روان کننده‌ها یا موقعیت‌های جنسی مختلف را امتحان کنید. مهمتر از همه، شما باید با شریک جنسی خود ارتباط برقرار کنید و برای بازسازی صمیمیت در رابطه خود با یکدیگر همکاری کنید.

آیا فیبرومیالژیا شما بر هر بخش از زندگی شما تأثیر می گذارد، از جمله روابط صمیمی شما؟ ما می توانیم کمک کنیم. با دفتر ما تماس بگیرید یا روی دکمه «رزرو آنلاین» کلیک کنید تا یک قرار ملاقات با متخصص فیبرومیالژیا ما

توجه در صورتی که در مطلب کلمه ای یا حروفی بکار رفته و باعث آزرده خاطر شما شده به ما اطلاع بدید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا