اخبار روز

فراخوان جشنواره طراحی لباس «شمسه نگار» منتشر شد

فراخوان جشنواره طراحی لباس «شمسه نگار» منتشر شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فراخوان جشنواره طراحی لباس «شمسه نگار» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان جشنواره طراحی لباس فرم دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان در دو فصل تابستانه و زمستانه با عنوان شمسه نگار برگزار می‌شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

نظر به اهمیت نقش، جایگاه و مقام معلم به عنوان مهم‌ترین الگوی جهت بخشی به ابعاد تربیت فرهنگی، هنری و زیبایی شناختی دانش‌آموزان و نقش مهم آنان در ارتقا دانش فرهنگی و تربیتی و نیز پوشش معلم همچون نوعی ابزار فرهنگی و هنری، لذا دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها نهاد کشور که وظیفه خطیر تربیت معلم را بر عهده دارد در نظر دارد، برای اولین بار جشنواره طراحی لباس دانشجو معلمان را با رویکرد انتخاب پوشش مناسب و زیبنده مقام والای معلم جوان مبتنی بر استفاده از عناصر هنر ایرانی، طراحی نقوش اسلیمی و نقش برجسته‌های ملی و حماسی با هدف معرفی عناصر هویت اصیل فرهنگی دانشجو معلمان برگزار کند.

بر این اساس علاقمندان، به ویژه دانشجو معلمان و خانواده‌های آنان و نیز طراحان لباس آشنا با دیدگاه‌های فرهنگی و هنری می‌توانند، طرح‌ها و ایده‌های نو و مناسب با توجه به جایگاه ایران اسلامی، برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس ویژه دانشجو معلمان (تربیت معلم) در ایران و کشورهای منطقه را تا تاریخ ۱۵ تیر ماه به این نشانی ثبت و ارسال کنند.

شرایط ارسال آثار به این صورت است که طراحی باید کاربردی و قابل دوخت و اجرا باشد و تکنیک آزاد است. همچنین طرح‌ها متناسب عرف جامعه ایرانی- اسلامی باشد. جنس پارچه استفاده شده ذکر شود.

ارائه شناسنامه طرح شامل تکنیک طراحی، جنس پارچه، نام طراح، محل سکونت، رشته تحصیلی، سن طراح و….ضروری است و عکس‌های ارسالی طرح‌ها باید دارای وضوح باشد.

بخش‌های مسابقه شامل طراحی لباس فرم تابستانه دانشجو معلمان دختر، طراحی لباس فرم تابستانه دانشجو معلمان پسر، طراحی لباس فرم زمستانه دانشجو معلمان دختر و طراحی لباس فرم زمستانه دانشجو معلمان پسر است.

معیارهای داوری شامل انطباق با ویژگی‌های فرهنگی کشور، نوآوری و خلاقیت در طراحی لباس‌های متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی، استفاده از نقوش و نقش مایه‌های اسلیمی و سنتی در طراحی لباس، رعایت اصول طراحی و ارگونومی و توجه ویژه به نقش و جایگاه دانشجو معلمان جوان است.

همچنین ضمن تقدیر و اهدا جوایز نقدی به نفرات برگزیده؛ از طرح‌های برتر در نمایشگاه مد و لباس ویژه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان رونمایی خواهد شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا