فال

فال ابجد امروز یکشنبه ۲۱ اسفند «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

فال ابجد امروز یکشنبه ۲۱ اسفند «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

فال ابجد امروز یکشنبه ۲۱ اسفند «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»

فال حروف ابجد یکی از فال‌های پرطرفدار و بسیار قدیمی است که افراد بسیاری به پیشگویی‌ها و طالع‌های این فال اعتقاد دارند. که در پایین این صفحه علاوه بر معرفی حروف ابجد، به تبدیل این حروف به اعداد معادل و همچنین طالع بینی با حروف ابجد و طالع بینی ازدواج با آن پرداخته ایم. اگر به فال و طالع بینی علاقمند هستید حتما بخش انواع فال و طالع بینی مجله تصویر زندگی رو دنبال کنید.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

فال ابجد امروز

♈ فال ابجد امروز متولدین فروردین

ابجد فال شما: د آ د
تعبیر: طالعت خوب نیست. عده بسیار زیادی هستند که می خواهند برای تان مشکلات بزرگی در آینده به وجود بیاورد،، و شما را به نابودی و شکست مواجه کنند سعی کنید؛ در زندگی تان حواستان را جمع کنید و هیچگاه دست به کارهای ناصوابی نزنید.

☕️فال قهوه☕️

♉ فال ابجد امروز متولدین اردیبهشت

ابجد فال شما: آ آ ج
تعبیر: به لطف خداوند به زودی گره از کارتان گشوده خواهد شد و گشایشی در آینده تان ایجاد می‌شود که شما را به هدف و آرزوهای تان می رساند،، بهتر است؛ نگران نباشید زندگیتان به نحو احسن بسازید که به لطف خداوند تمام مشکلاتتان ازبین خواهد رفت.

فال ابجد امروز یکشنبه ۲۱ اسفند «نحوه گرفتن فال روزانه ابجد»
 ⚡️ فال امروز
☀️ فال هفته 
 ? فال ماه
 ⭐️فال سال
 ❤️فال عشق

♊ فال ابجد امروز متولدین خرداد

ابجد فال شما: د د د
تعبیر: طالعت نیک است. شخصی از راه دور به دیدار تان می آید و می خواهد به شما پیشنهاد فوق العاده عالی را بدهد بهتر است؛ به این پیشنهاد جواب مثبت بدهید،، که برایتان موفقیت و سربلندی را در زندگی به وجود می‌آورد و شما را از مشکلات و سختی‌ها خیلی زود رها می سازد.

❤️فال شمع❤️

♋ فال ابجد امروز متولدین تیر

ابجد فال شما: ب آ د
تعبیر: قدر لحظات خوب زندگی تان را بدانید بهتر است؛ افکار منفی را از ذهن خود خارج کنید و هیچگاه در مسیر های نادرست راهی نشوید که باعث می‌شود طالعتان به رنگ تیره و تار در بیاورد،، و شما را به نابودی برساند سعی کنید؛ همیشه در زندگی امیدتان به خداوند باشد تا به هدف خود نزدیک شوید.

❤️فال هفتگی میلادی❤️

♌ فال ابجد امروز متولدین مرداد

ابجد فال شما: د د ب
تعبیر: شخصی می خواهد در زندگی شما را به نابودی و شکست مواجه کند و برایتان غم و اندوه فراوانی به وجود بیاورد،، بهتر است؛ حواستان را جمع کنید و گول ظاهر اطرافیانتان را نخورید هیچگاه دست به مال حرام نزنید که زندگیتان را از هم خواهد پاشید.

 ☀️استخاره با قرآن☀️

♍ فال ابجد امروز متولدین شهریور

ابجد فال شما: د ب آ
تعبیر: به زودی معاملات پر سود و منفعتی در زندگی برایتان رخ خواهد داد که شما را به مقامات بالا و شادمانی می رساند،، و آینده تان را به خوبی و خوشی می سازد سعی کنید؛ در زندگیتان به نیازمندان کمک رسانی کنید تا خداوند برایتان شادی و آرامش خاصی در زندگیتان سرازیرکند.

❤️فال ورق❤️

♎ فال ابجد روزانه متولدین مهر

ابجد فال شما: ج آ ‌آ
تعبیر: مقصودتان خیلی زود حاصل می‌شود و باید خودتان را آماده کنید. دست از رفتارهای ناشایست بر دارید که دیگران را از دور شما دور می کند. قصد دارید تا دست به کاری حرام بزنید و خودتان را در دردسر بیاندازید از دوستان ناباب به دور باشید تا خدای نکرده آسیبی به شما نرسد.

❤️فال حافظ❤️

♏ فال ابجد روزانه متولدین آبان

ابجد فال شما: آ د آ
تعبیر: مقصودتان نیک است و بخت و اقبال خوبی در انتظارتان است. اگر از کسی دل چرکین و آزرده خاطر هستید به زودی به جانب شما خواهد آمد و از کارش عذرخواهی می‌کند. پولی به دستتان میرسد که خیلی زود هم آن را از دست خواهید داد. اگر قصد دارید تا معامله ای را آغاز کنید بسیار مراقب باشید.

❤️فال تاروت❤️

♐ فال ابجد روزانه متولدین آذر

ابجد فال شما: آ ب ب
تعبیر: مقصود بدی دارید پس از آن بر حذر باشید که بلا و آفات نصیبتان خواهد شد. سرنوشت تان را قبول کنید و سعی نکنید برای نداشته‌های تان کفر خداوند را بگویید چرا که هر آنچه که دارید هم از دست خواهید داد. از اعمال حرام و حرف های دروغ و ناسزا به دور باشید چرا که خودتان را به ورطه نابودی خواهید کشاند.

♑ فال روزانه ابجد متولدین دی

ابجد فال شما: ج ج آ
تعبیر: مقصودتان حاصل می شود و خیلی زود به آرزوهایتان می‌رسیدو ارث و میراثی فراوان به دستتان میرسد و از نظر مالی در موقعیت خوبی قرار می گیرید. به زودی فرد جدیدی وارد زندگیتان می‌شود که شادی و مسرت فراوانی را وارد زندگیتان خواهد کرد سعی کنید تا به بزرگتر هایتان احترام بگذارید.

❤️فال عطسه❤️

♒ فال روزانه ابجد متولدین بهمن

ابجد فال شما: آ ج ب
تعبیر: مقصودتان حاصل می شود و از اندوه رهایی میابید. سرمایه فراوان به دستتان میرسد که شما را از مشکلات مالی نجات میدهد. اگر از نظر قانونی مشکلاتی برایتان پدید آمده نگران نباشید که موفقیت با شماست. اگر همسرتان با شما ناسازگاری می کند نگران نباشید چرا که به زودی از رفتارهایش پشیمان میشود. توکلتان بر خداوند باشد تا رستگار شوید.

❤️فال عشق و احساس❤️

♓ فال روزانه ابجد متولدین اسفند

ابجد فال شما: آ ج آ
تعبیر: مقصودتان حاصل می شود اما باید بسیار صبور باشید و از عجله و شتاب دست بکشید که در این صورت پشیمانی به سراغتان خواهد آمد. زنی قصد دارد به شما آسیب برساند از او دوری کنید و مراقب خودتان باشید. به زودی اتفاقات خوب برایتان رخ می‌دهد که هزار بار خدا را شکر خواهید کرد.


راز و رمز حروف ابجد و نحوه گرفتن فال با حروف ابجد

کلمه ابجد به چهار حرف ابتدایی الفبای قدیم سامی اشاره می کند که به جای اعداد از آن استفاده می شد. یعنی با استفاده از حروف ابجد، ارزش عددی حروف مشخص می شد و در ترتیب بندی، طالع بینی و علوم غریبه از این حروف استفاده می شد. این حروف روشی برای مرتب سازی حروف در زبان عربی بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی است. گاهی مواقع از این روش برای شماره گذاری صفحات یا موارد استفاده می شود پیش از هر کاربردی بهتر است با روش محاسبه حروف ابجد که در این بخش از نمناک شرح داده شده است آشنا شویم.

انواع حروف ابجد

سه نوع حروف ابجد وجود دارد که عبارتند از:

  • ابجد کبیر
  • ابجد صغیر
  • ابجد وسیط

اعداد نسبت داده شده به ۲۸ حرف ابجد کبیر از یک تا هزار است. در واقع اعداد ۱ تا ۱۰۰۰ بین ۲۸ حرف عربی تقسیم شده است. اگر هر یک از اعداد حروف ابجد کبیر که از ۹ بزرگتر است را به ۹ تقسیم کنیم باقیمانده آن اعداد ابجد صغیر خواهد بود و اگر به جای ۹، اعداد ابجد کبیر را به ۱۲ تقسیم کنیم، باقیمانده آن ابجد وسیط است. اما بیشترین موارد استفاده را حروف ابجد کبیر دارد.

به مربع ارزش عددی حروف ابجد کبیر، ابجد اکبر گفته می شود. برای مثال ابجد اکبر حرف “ی” برابر با ۱۰۰ و یا ابجد کبیر حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

ابجد کبیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۲۰ ل =۳۰ م = ۴۰ ن = ۵۰ س = ۶۰ ع = ۷۰ ف = ۸۰ ص = ۹۰
ق = ۱۰۰ ر = ۲۰۰ ش = ۳۰۰ ت = ۴۰۰ ث = ۵۰۰ خ = ۶۰۰ ذ = ۷۰۰ ض = ۸۰۰ ظ = ۹۰۰
غ = ۱۰۰۰ گ = ۲۰۰۰ چ= ۳۰۰۰ پ= ۴۰۰۰ ژ= ۵۰۰۰

 

ابجد صغیر

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۶ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ساقط ت = ۴ ث = ۸ خ = ساقط ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ساقط
غ = ۴ گ = ۲ چ= ۳ پ= ۴ ژ= ۵

 

ابجد وسیط

الف =۱ ب = ۲ ج = ۳ د = ۴ ه = ۵ و = ۶ ز = ۷ ح = ۸ ط = ۹
ی = ۱۰ ک = ۸ ل =۶ م = ۴ ن = ۲ س = ۰ ع = ۱۰ ف = ۸ ص = ۶
ق = ۴ ر = ۸ ش = ۶ ت = ۴ ث = ۸ خ = ۰ ذ = ۴ ض = ۸ ظ = ۰
غ = ۴ گ = ۸ چ= ۰ پ= ۴ ژ= ۸

ابجد مانند الفبای عربی، ۲۸ حرف دارد. در ادبیات فارسی، معادل سازی این حروف با اعداد برای ساخت رمز، کاربرد فراوانی دارد و به این معادل سازی حساب جمل بر وزن گسل گفته می شود. حساب جمل به خصوص در صنعت لغز در نظم فارسی، بسیار پرکاربرد است. یعنی ارتباط یک به یک اعداد را در حساب جمل با حروف در الفبای ابجد محاسبه می کنند.

حال می توان گفت که به جای دسته بندی مطالب با حروف الف ب پ ت ث … بهتر است روش قدیمی استفاده از الف ب ج د ه و … را به کار برد زیرا دارای ظرافتی نهفته می باشد و آن تطابق با اعداد است.

نکته دیگر این است که اگر تقسیم های مورد نظر از ده بیشتر باشد، بعد از “ی” ننویسید “ک”، بلکه از “یا” استفاده کنید که معادل ۱۱ است (ی + الف = ۱۰ + ۱)، و بعد “یب” معادل ۱۲ و “یج” معادل ۱۳ و الی آخر. شاید بارها با این ترتیب شماره گذاری در صفحات پیش گفتار کتابها مواجه شده باشید.

برای سادگی در حفظ حروف ابجد، هر چند تا حرف پیاپی به شکل واژه در آمده و تلفظ می شوند. این واژه ها عبارت اند از:اَبْجَدْ – هَوََزْ – حُطّی – کَلَمَنْ – سَعْفَصْ – قَرَشَتْ – ثَخَِذْ – ضَظِغْ.

نحوه تبدیل حروف ابجد به اعداد

نام هرکسی را می توان بر حسب حروف ابجد به عدد تبدیل کرد. به طور مثال:علی = ۱۱۰ ، ندا = ۵۵.

برای تبدیل نام به عدد، می بایست عدد متناظر با حروف را با یکدیگر جمع کنید؛ برای مثال:علی = (ع=۷۰ ، ل =۳۰ ، ی =۱۰) ← (۱۱۰=۱۰+۳۰+۷۰)

حرف همزه (أ) و الف (ا) هر دو عدد ۱ می باشند و حروفی که تشدید دارند یک حرف محسوب می شود، مثلا کلمه فَعّال برابر است با ۱۸۱. اما به طور استثناء حرف ل مکرر در واژه الله، دو حرف محسوب می شود. به همین دلیل عدد کلمه اللّه ۶۶ می شود؛ چون ا ۱، ل ۳۰، ل ۳۰ و ه ۵ است.

در مورد حروف فارسی که الفبای ابجد آنها را ندارد یعنی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ”، عدد ابجد آنها برابر با حرف مشابه آن ها در عربی در نظر گرفته شود؛ پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک. در برخی منابع برای محاسبه ابجد اسامی که در آنها این حروف فارسی به کار برده شده است، به جای در نظر گرفتن عدد حروف عربی مشابه، ارزش عددی آنها را برابر صفر محسوب می کنند. در منابعی نیز به “گ” ارزش دوهزار، به “چ” ارزش سه هزار، به “پ” ارزش چهارهزار و به “ژ” ارزش پنج هزار داده اند.

گاه در کلماتی، یک حرف مشد است که در خواندن دو حرف و در نوشتن یک حرف است مانند کلمه محمّد که حرف م در آن مشدد است. بنابراین عدد محمد؛ ٩٢ است ، نه ١٣٢ !

انواع کاربرد حروف ابجد :

۱. ترتیب بندی: در متون بسیاری به جای شماره گذاری با اعداد، از حروف ابجد استفاده می شود. در برخی کتاب ها نیز صفحات مقدمه با حروف ابجد شماره گذاری می شود.

۲. رمزگذاری: از حروف ابجد برای نوشتن رمز نیز استفاده می شود. مثلا در متن یک نامه یا یک نوشته می توان به جای اشاره مستقیم به یک واژه یا جمله، معادل عددی ابجد آنها نوشته شود و یا بالعکس آن نیز امکان پذیر است.

۳. موسیقی: از حروف ابجد در موسیقی پس از اسلام، در ثبت اصوات و دساتین استفاده شده است. به عنوان مثال نغمه های دستگاه شور با حروف ابجد عبارت بودند از:«یح یه یب ی ح. ه. ج. ا» و فاصله ها و ابعاد آن ها:«ط ط. ج‍ ج‍ ط. ج‍ ج» که در موسیقی امروز به ترتیب نت های سل، لاکرن، سی بمل، دو، ر، می بمل، فا و سل را تشکیل می دهند.

۴. تاریخ: از حروف ابجد می توان برای به خاطر سپاری اعداد مهم یا تاریخ های مهم استفاده کرد. مثلا می توان اعداد و حروف معادل آنها را مانند یک واژه یا شعر به خاطر سپرد. مثلا کلمه عدل مظفر با حساب جمل، ۱۳۲۴ می شود. این عدد همان سالی است که مظفرالدین شاه، مشروطیت را امضاء نمود.

۵. علوم غریبه: مردم در گذشته اعتقاد داشتند که اعداد روح حروف هستند. به عنوان نمونه میان کلماتی که اعداد یکسانی داشتند ارتباط خاصی وجود دارد. بخشی از علوم غریبه بر مبنای رابطه حروف و اعداد و توانایی ترکیب روح کلمات با هم استوار شده است.

۶. عرفان: علم حروف در عرفان اسلامی اهمیت بسیاری داشته است و آثاری نیز در باب آن به جا مانده است مانند رساله “الدر المکنون فی علم‏ الحروف”، ‏و رساله “مفتاح الاسرار در علم جفر و حروف” از محی الدین عربی.

۷. اسطرلاب: با توجه به درآمیختگی علم حروف و اعداد ابجد در زمانهای قدیم بسیاری از تقویم و طلسم هایی که مصریان و بابلی ها درست می کردند، این حروف کاربرد فراوانی داشته است. در علم اسطرلاب نیز به همین منوال از حروف ابجد استفاده می شود.

طالع بینی با حروف ابجد

یکی از کاربردهای حروف ابجد طالع بینی شخص است. برای این منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

نام شخص را به ابجد کبیر تبدیل کنید.

نام مادرش را با ابجد کبیر محاسبه کنید.

عدد نام خود فرد و عدد نام مادرش را با هم جمع نمائید.

نتیجه را به عدد ۱۲ تقسیم نمائید.

باقیمانده عدد برج طالع آن شخص است که با توجه به آن عدد طالع بینی او انجام می شود.

اعداد برج های طالع عبارتند از:

۱:حمل، ۲:ثور، ۳:جوزا، ۴:سرطان، ۵:اسد، ۶:سنبله، ۷:میزان، ۸:عقرب، ۹:قوس، ۱۰:جدی، ۱۱:دلو، ۱۲:حوت

طالع بینی ازدواج با حروف ابجد

در محاسبه حروف ابجد برای طالع بینی ازدواج به شکل زیر عمل می شود:

ابجد نام و نام مادر خانم را به دست آورید.

نام و نام مادر آقا را به عدد ابجد تبدیل کنید.

اعداد بدست آمده را با یکدیگر جمع کنید.

نتیجه را بر عدد ۵ تقسیم نمائید.

اگر باقیمانده ۲ یا ۴ باشد ستاره آنان جفت نیست.

اگر باقیمانده ۱، ۳ یا ۵ شود، ستاره دو نفر جفت بوده و به هم می رسند.

اگر باقیمانده صفر شود نشان دهنده این است که یکی از اعضای خانواده طرفین با این وصلت موافق نیست.

منبع: سایت وزین نمناک/ ویکی‌پدیا

منبع:تصویر زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا