اقتصاد

عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از وزارت نفت، عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی که قرارداد آن اسفندماه ۱۴۰۰ امضا شده بود، همزمان با برگزاری آخرین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور محسن خجسته‌خالق، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، موسی احمدی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی و جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) از طریق ارتباط تصویری زنده با شناور پالایشی کوروش در خلیج فارس آغاز شد.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری توسعه فاز دوم لایه‌های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی به مدت ۲۰ سال و در چارچوب قرارداد جدید بالادستی اجرایی می‌شود و طرف قرارداد موظف است همه منابع مالی لازم به‌منظور اجرای طرح شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های بهره‌برداری را تأمین کند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی با حدود ۹۰۰ میلیون بشکه ذخیره نفت درجا، در خلیج‌فارس و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل ایران و در مرز مشترک با قطر واقع شده است.

مرحله نخست توسعه این میدان با حفاری ۷ حلقه چاه در اواخر سال ۱۳۹۵ بهره‌برداری شد، تأسیسات لایه‌های نفتی پارس جنوبی شامل یک سکوی سرچاهی و یک شناور پالایشی (FPSO) است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور ۱۵۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا