سلامت

علائم ADHD در میان کودکان چیست؟

علائم ADHD در میان کودکان چیست؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

علائم ADHD در میان کودکان چیست؟

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی مغز تعدادی از کودکان پیش‌دبستانی را با استفاده از تصویربرداری عصبی مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مغز کودکان مبتلا به ADHD به صورت غیرطبیعی رشد می‌کند. این نوع اختلال بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی کودکان تاثیر عمیقی می‎‌گذارد. کودکانی که علائم ADHD را اوایل کودکی تجربه می‌کنند، در معرض بالاترین خطر افت تحصیلی قرار می‌گیرند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ADHD رایج‌ترین اختلال روانی در میان کودکان پیش‌دبستانی است. به طوری که از هر ۱۱ کودک مدرسه‌ای، یک نفر به ADHD مبتلا می‌شود. بیش از ۴۰ درصد کودکان تا سن چهار سالگی مشکلاتی در زمینه تمرکز و توجه دارند. در صورتی که کودکان از فعالیت‌هایی که نیاز به توجه بیش از یک یا دو دقیقه دارند، بیزار هستند یا از آن اجتناب می‌کنند، ممکن است درگیر اختلال ADHD شده باشند.

صحبت کردن و ایجاد سروصدای بیشتر نسبت به دیگر کودکان هم‌سن نیز می‌تواند علامت دیگر اختلال ADHD باشد. کودکان مبتلا به این نوع اختلال ممکن است تا سن چهار سالگی نتوانند روی یک پا بپرند. آن‌ها معمولاً بی‌قرار هستند و پس از چند دقیقه نشستن از جای خود بلند می‌‎شوند. علاوه بر این، کودکان مبتلا به ADHD ممکن است خیلی سریع با غریبه‌ها ارتباط برقرار کنند یا بدون ترس وارد موقعیت‌های خطرناک شوند.

به گفته محققان، در صورتی که والدین این علائم را در کودکان خود مشاهده کردند، باید با متخصص اطفال مشورت کنند. درمان‌های ایمن و موثری وجود دارد که می‌تواند به مدیریت علائم، افزایش مهارت‌ها مقابله و تغییر رفتارهای منفی برای بهبود موفقیت تحصیلی و اجتماعی کمک کند.

منبع:ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا