اخبار روز

«عصرانه داستان نویسان رضوی» برگزار می‌شود

«عصرانه داستان نویسان رضوی» برگزار می‌شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

«عصرانه داستان نویسان رضوی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) درباره برگزاری «عصرانه داستان نویسان رضوی» گفت: این رویداد به یاد راوی کوچه پس کوچه‌های خراسان زنده‌یاد سعید تشکری، توسط انتشارات به‌نشر در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

مدیرعامل انتشارات به نشر گفت: اولین نشست عصرانه داستان نویسان رضوی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در مشهد، میزبان حضور علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و افرادی که در این وادی قلم می‌زنند، خواهد بود.

سعیدی هدف از برگزاری دور جدید سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی را شناسایی، آموزش، حمایت از جوانان با استعداد علاقه‌مند به نویسندگی و تقویت جریان داستان نویسی دینی در محورهای معارف اسلامی، زیارت، سنت و سیره اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: علیرضا مهرداد نویسنده، منتقد و کارشناس ادبی دبیر علمی «نشست‌های عصرانه داستان نویسی رضوی» را بر عهده دارد و به نقد و بررسی آثار و آموزش داستان نویسان می‌پردازد. هم چنین در این جلسات مهدی سیم مدیر تولید به‌نشر، نویسنده و دکترای ادبیات هم حضور دارد.

«عصرانه داستان نویسان رضوی» برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه جلسات عصرانه داستان نویسان رضوی به صورت کارگاهی و طرح داستان برگزار می‌شود، گفت: حضور در این دوره آموزشی رایگان است. افراد می‌توانند برای هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ پیام ارسال کنند.

سعیدی با اشاره به سابقه برگزاری نشست‌های «عصرانه داستان نویسان رضوی» افزود: نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی از دی ماه سال ۱۳۹۶ به صورت مستمر هر سه شنبه در فروشگاه مرکزی کتاب مشهد برگزار می‌شد. سعید تشکری، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و عضو کانون جهانی منتقدان ITCA، در بیش از ۱۰۰ جلسه، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا (ع) را برعهده داشت.

مدیرعامل انتشارات به‌نشر گفت: انتشار کتاب «به صرف عصرانه» اولین اثر منتشر شده نویسندگان نوقلم عصرانه داستان نویسان رضوی بود که به باور سعید تشکری «داستان‌های برگزیده «به صرف عصرانه» با دقت میلی‌متری انتخاب شده‌اند که می‌توان نام «داستان» را بر روی آنها گذاشت و می‌توانند از خودشان دفاع کنند».

سعیدی افزود: کتاب «قصه‌های آمین» روایتگر داستان‌های رضوی با محوریت امام رضا (ع) نیز دیگر اثر منتشر شده در این سلسله نشست‌ها بود که داستان‌ها توسط سعید تشکری گردآوری شده بود. امید می‌رود دور جدید سلسله نشست‌های عصرانه داستان نویسان رضوی نیز با استقبال خوب داستان نویسان مواجه شود و ماحصل آن انتشار داستان و رمان در حوزه رضوی و ادبیات دینی باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا