اخبار روز

عزم جدی ایران درراه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب

عزم جدی ایران درراه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

عزم جدی ایران درراه‌اندازی کریدورهای ترانزیتی شمال-جنوب و شرق-غرب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید بن حمود المعولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در نشست با علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بر تشکیل خط منظم کشتیرانی کانتینری بر توسعه سرمایه گذاری‌های بندری و تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران تاکید کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست که نمایندگان بخش خصوصی و فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران نیز حضور داشتند، با تشریح تصویر جامع همکاری‌های اقتصادی و تجاری منطقه‌ای طی دو سال گذشته، اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته برای توسعه همکاری‌های ترانزیتی با کشورهای همسایه، در مرحله اجرایی‌سازی پروژه‌های مشخص و عملیاتی کردن موافقت‌نامه‌های امضا شده قرار داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد دولت، پروژه‌محور عمل کردن در تمام مذاکرات منطقه‌ای بوده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی و اتصال کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب، پروژه‌هایی چون تأمین کشتی‌های تجاری به ویژه در دریای خزر، سرمایه‌گذاری در بنادر، افزایش ظرفیت‌های ریلی را در دست انجام و عملیاتی‌سازی دارد.

صفایی همچنین از از ایجاد خط منظم کانتینری بین بندرعباس در هرمزگان و بنادر عمان خبر داد و تردد شناورهای مسافری بین عمان و چابهار را یکی از مهم‌ترین موضوعات همکاری‌های دریایی بین تهران و مسقط برشمرد.

آمادگی بخش خصوصی عمان برای سرمایه‌گذاری لجستیکی در ایران

بنا بر این گزارش، در این نشست سعید المعولی، وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات عمان نیز توسعه حمل‌ونقل دریایی و سرمایه‌گذاری بین بندری؛ ایجاد خطوط کشتیرانی منظم و ایجاد بندر خشک و تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران را سه هدف محوری‌اش در سفر به تهران عنوان کرد.

وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات عمان با تاکید بر عملیاتی کردن موافقت‌نامه عشق‌آباد و به فعلیت رساندن تجارت با کشورهای آسیای مرکزی به عنوان مهم‌ترین راهبرد دولت عمان در تجارت دریایی منطقه‌ای، از آمادگی بخش خصوصی این کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های لجستیکی و پسکرانه‌ای در بنادر ایران خبر داد.

در این دیدار همچنین جلیل اسلامی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، علاوه ارتقای ظرفیت‌های تجاری بین تهران و مسقط، توسعه فعالیت‌های ترانزیتی و لجستیکی را مهم‌ترین اهداف سازمان بنادر عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و هیأت همراه، پیش تر از ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی نیز بازدید کردند.

سعید المعولی در این بازدید، بندر شهید رجایی را بندر مجهز، فعال و بانشاط توصیف کرد و خواستار توسعه همکاری‌های آموزشی و سرمایه‌گذاری‌های بندری با ایران شد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا