اقتصاد

عرضه پوشاک با تخفیف ۲۰ درصدی از روز دوشنبه

عرضه پوشاک با تخفیف ۲۰ درصدی از روز دوشنبه

به گزارش خبرنگار مهر، محسن گرجی امروز در نشست خبری با موضوع پویش به صرفه بازار پوشاک اظهار کرد: همواره روزهای پایانی سال جشنواره فروش‌های فوق العاده داشتیم و امسال هم شبیه سالهای قبل و البته با یک نوآوری این برنامه را داریم.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت افزود: امسال یک برنامه متمرکز و متحدالشکل هم به صورت فیزیکی در تمام استان‌های کشور عرضه پوشاک به صرفه داریم که نسبت قیمت به کیفیت مطلوب است.
در بوستان گفتگو، ارم و مصلای تهران نیز این فروش فوق العاده برگزار خواهد شد.

به گفته گرجی، از ۱۵ اسفند ماه فروش فوق العاده پوشاک با تخفیف‌های ۲۰ درصد و بیشتر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: نوآوری امسال استفاده از سکوهای دیجیتال فروش است؛ ۴ سکوی فروش اصلی به صورت هماهنگ از دوشنبه ۱۵ اسفند تا جمعه ۲۶ اسفند اقدام به ارائه پوشاک به صرفه خواهند کرد.

پوشاک گران نیست و قابل خرید است

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت در مورد قاچاق پوشاک، اظهار کرد: قاچاق کالا در سطح عرضه‌های فیزیکی و نمایشگاه‌ها هم وجود دارد و نمی‌توان صرفاً گفت که سکوهای دیجیتال پوشاک قاچاق می‌فروشند.

وی در مورد بالا بودن قیمت پوشاک و کاهش تقاضا، گفت: تلاش این است که برای شب عیدی مکان‌های فروش تضمینی کالا با قیمت مناسب را اطلاع رسانی کنیم.

گرجی افزود: بخشی از قیمت بالای پوشاک ناشی از تورم تولیدکننده است. آخرین گزارش نیز نشان داد که شاخص تورم پوشاک در فصل پاییز حدود ۵ درصد است اما اجاره بها بالای ۲ درصد بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شاخص تورم مصرف کننده از خرداد تا دی ماه نزولی بوده است. در دی ماه ۲.۲ درصد بوده اما در این ۲ ماه به ۳ درصد رسیده است. موضوع این است که شاخص تورم پوشاک چندان بالا نیست.

وی افزود: به نظر ما چندان افزایش قیمتی در پوشاک نداریم و این کالا قابل خرید است‌.

فروش کالای ایرانی به اسم برند خارجی

گرجی در مورد فروش برندهای خارجی در بازار ایران، گفت: سال ۹۶ مجوزی به بعضی از مجموعه‌ها برای واردات پوشاک اعطا شد و در سالهای بعد به دلیل محدودیت‌های ارزی به طور کل جلوی واردات گرفته شد و هیچ مجوزی اعطا نشد.

وی افزود: بر اساس ادعای شرکت‌ها، برندهایی که از قبل مجوز گرفته بودند در حال حاضر تولید داخل انجام می‌دهند و کالاهای آنها وارداتی نیست. منتهی اثبات این ادعا کمی زمانبر است زیرا موضوع پیچیده است.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت اضافه کرد: اگر تولید داخل انجام دهند نگاه متفاوت داریم اما قرار است سال بعد نحوه نظارت و نحوه تعامل با این شرکت‌ها تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: ماشین آلات دوخت، نیروی کار، تأمین مواد اولیه، قراردادهای برون سپاری و … این شرکتها بررسی شده است و بررسی‌های بیشتر هم انجام می‌شود.

گرجی در پاسخ به سوال مهر در مورد اینکه آیا این شرکتها به اسم برند خارجی کالای تولید داخل عرضه می‌کنند؟ تصریح کرد: این واحدها به اسم برند خارجی کالا می‌فروشند.

تعرفه یک درصدی مواد اولیه پوشاک در ۱۴۰۲

وی در خصوص تجارت چمدانی پوشاک، گفت: تجارت چمدانی در قالب بار مسافری ممنوع نیست اما در حال تعیین سقف برای آن هستیم و نظر ما این است بخشی از سقف به صورت وزنی شود.

گرجی در مورد حمایت وزارت صمت از تأمین مواد اولیه پوشاک، اظهار کرد: حمایت ما در مواد اولیه مربوط به تعرفه است؛ پارسال تعرفه مواد اولیه از ۴ درصد به یک درصد کاهش یافت و امسال هم با تعاملی که با مجلس کردیم تعرفه مواد اولیه پوشاک برای سال آینده همان یک درصد خواهد بود.

وی گفت: ۹۰ درصد بازار پوشاک ایران دست غیربرندهاست.

گرجی همچنین اظهار کرد: خرید و فروش اقساطی و اعتباری پوشاک برای شهریور سال آینده کلید خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا