اخبار روز

طلاب بوشهری در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان عزاداری کردند

طلاب بوشهری در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان عزاداری کردند

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طلاب بوشهری در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان عزاداری کردند

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر بعد از ظهر سه‌شنبه در این مراسم با بیان اینکه برپایی مجالس ایام‌الله ها و مناسبت‌های مذهبی به‌عنوان ذات معنوی است، اظهار کرد: حضرت امام جعفرصادق (ع) مرجع و مجمع فقه و فقاهت و ترویج آموزه‌های دینی و اسلام برای مؤمنین و آیندگان بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمیل تولیت، با اشاره به اینکه حضرت صادق آل‌عبا (ع) استاد علم، حلم و دانش است، افزود: رئیس مذهب شیعه و دیگر آل‌الله (ع) در واقع مروج سیره و اسلام‌خواهی و عدالت‌خواهی و مردم‌داری حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) هستند، به آن علت که قطار سریع‌السیر اسلام و باب علم‌الله است.

وی گفت: حضرت رسول‌الله (ص) معارف دینی و قرآنی و اسلامی را به وجود مبارک امیرالمؤمنین امام علی (ع) در کل جهان و برای آیندگان و تاریخ بشریت گسترش و تبلیغ و ترویج و تبیین کرد.

طلاب بوشهری در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان عزاداری کردند

رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر با بیان این مطلب که بصیرت یعنی به معنای دفاع از جبهه حق و اطاعت‌پذیری از ولی و پیشوای دینی خود و عدم گمراهی است، بیان کرد: اراده و قدرت و علم پروردگار متعال در اختیار پیامبر اسلام (ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت رسول‌الله (ص) قرار داده شده بود که پی‌ریزی دانشگاه اسلام و اکمل ترین دین خدا را پایه‌گذاری و استمرار بخشند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد تبیین در واقع مقدم بر جهاد نظامی است، تصریح کرد: مبارزه فرهنگی و سیاسی حضرت امام جعفرصادق (ع) یک نوع جهاد تبیین بر مدار یقین و حق و برای زمینه‌سازی و آماده‌سازی جامعه و تاریخ بشریت برای حکومت مهدی آل‌طاها (ص) است.

طلاب بوشهری در سوگ شهادت ششمین امام شیعیان عزاداری کردند

این مقام مسئول با اظهار اینکه باید امر جهاد تبیین و بصیرت افزایی را از مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها آغاز کنیم و این امر یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: کمبودها در وزارت آموزش و پرورش زیبنده مکتب امام جعفرصادق (ع) نیست، و نباید ما در این شهرها و روستاها دیگر کلاس‌های تخریبی و کمبود زیرساخت‌های آموزشی در نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام تولیت خطاب به سایر مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر متذکر شد: دل جوان به خاطر جوان بودن و پاک بودنش، میل به خیر دارد پس باید تمامی زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و اردویی و مراکز قرآنی و علمی و هنری و رسانه‌ای برای تعلیم و تربیت این نسل و آینده‌سازان فراهم شود.

در این آئین، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ محسن اسماعیل‌پور، به مدیحه‌سرایی و شروه خوانی در وصف این امام همام، پرداخت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا