آشپزی

طرز پخت هادوک

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه ماهی تابه‌ای سرخ‌کرده، سرخ کردنی یا کباب کردن ماهی تابه‌ای را بیاموزید، به راهنمای ساده ما در مورد نحوه پختن هادوک نگاهی بیندازید.

هادوک یک ماهی سفید گوشتی سفت با طعمی ملایم و لطیف است. در هر دو طرف اقیانوس اطلس یافت می شود، با این حال، بیشتر در آب های اروپا رایج است. 

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

می‌توانید در ماهی‌فروشی‌ها یا پیشخوان ماهی‌های سوپرمارکت از نوار قابل‌توجهی که در پایین آن وجود دارد، حشیش را ببینید. همچنین دقیقاً بالای باله دارای یک علامت سیاه است که بر اساس فولکلور ماهی، گفته می شود که اثر انگشت سنت پیتر است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه ماهی تابه‌ای سرخ‌کرده، سرخ کردنی یا کباب کردن ماهی تابه‌ای را بیاموزید، به راهنمای ساده ما در مورد نحوه پختن هادوک نگاهی بیندازید.

هادوک یک ماهی سفید گوشتی سفت با طعمی ملایم و لطیف است. در هر دو طرف اقیانوس اطلس یافت می شود، با این حال، بیشتر در آب های اروپا رایج است.

می‌توانید در ماهی‌فروشی‌ها یا پیشخوان ماهی‌های سوپرمارکت از نوار قابل‌توجهی که در پایین آن وجود دارد،  همچنین دقیقاً بالای باله دارای یک علامت سیاه است که بر اساس فولکلور ماهی، گفته می شود که اثر انگشت سنت پیتر است.

به دلیل طعم لطیف و شیرینی که دارد، دود می شود. این امری رایج است که هادوک دودی شده و اغلب به رنگ زرد و طلایی رنگ می شود، اگرچه امروزه ماهی رنگ شده کمتر رایج است.

طرز پخت هادوک: آماده سازی

شما نیازی به انجام کار زیادی برای تهیه هادوک ندارید، به خصوص اگر از ماهی فروشان بخواهید این کار را برای شما انجام دهند. فقط قبل از پختن از تمیز بودن پوست و دمای اتاق ماهی مطمئن شوید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که ماهی به طور یکنواخت پخته می شود.

وقتی نوبت به پختن هادوک در رستوران یا خانه می رسد، روش ترجیحی من برای تهیه ماهی این است که یک بالوتین درست کنم. این جایی است که طول فیله به خوبی در فیلم چسبانده می شود تا یک “سوسیس” غلیظ ایجاد شود.

سپس به تکه های زیبا (100 گرم یا بیشتر) برش می دهم و یک طرف آن را تفت می دهم، در حالی که فیله چسبناک هنوز روی آن قرار دارد تا کاراملیزه شود، سپس آن را برمی گردانم و به مدت 4 تا 5 دقیقه در فر قرار می دهم یا تا زمانی که سیخ بدون هیچ مقاومتی درست از طریق آن می رود. چند دقیقه استراحت دهید و سپس فیله را بردارید و سرو کنید.

نیکو می افزاید؛ اگر تکه‌ای از هیدوک دارید که پختن آن را به تعویق انداخته‌اید، شاید 2 تا 3 روز در یخچال مانده است و آن‌قدر که می‌خواهید تازه نیست یا می‌خواهید بافت آن را بهبود ببخشید، آن را تهیه کنید. مقداری نمک دریا درشت و ماهی خود را سخاوتمندانه با نمک بپوشانید. بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس بشویید و اجازه دهید در یخچال خشک شود. این به آن حس گوشتی زیبایی می دهد و اگر چند روز از عمرش گذشته باشد، آن را تازه می کند.

نحوه پختن کامل هادوک

با توجه به اندازه هادوک، معمولاً به صورت فیله فروخته می شود، اما اگر به دنبال پختن کامل هستید، حتماً از ماهی فروش خود بخواهید که فلس کرده، روده و آبشش را برای شما جدا کند.

هادوک می تواند بسیار بزرگ شود، بنابراین بسته به اندازه، باید از آنها بخواهید که سر را نیز جدا کنند، این باعث صرفه جویی در فضای سینی برشته می شود.

می‌توانید ماهی کامل را مستقیماً روی یک باربیکیو بپزید، آن را «به‌صورت پاپیلوت» بپزید – جایی که ماهی را در بسته‌ای از کاغذ پخت قرار می‌دهید و با گیاهان و آب لیمو می‌پزید یا می‌توانید به سادگی در فر کباب کنید. مدت زمانی که طول می کشد تا یک کله ماهی کامل پخته شود، به اندازه ماهی و روشی که برای پخت آن انتخاب می کنید متفاوت است، اما یک قانون کلی این است که به ازای هر 450 گرم، هادوک را به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزید.

برای پخت در فر:

  1. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد/گاز 6 گرم کنید.
  2. حفره ماهی را با سبزی های تازه دلخواه همراه با تکه های لیمو و پیاز پر کنید.
  3. روغن زیتون یا کره ذوب شده را آزادانه در سراسر ماهی بپاشید و با نمک و فلفل مزه دار کنید.

طرز طبخ فیله هادل و فیله دودی هادوک

هادوک به طور سنتی برای طعم دادن به سرد دود می شود، اما هنوز هم نیاز به پختن دارد. روش های پخت و پز برای هر دو نوع دودی و بدون دود یکسان است، این فقط یک موضوع ترجیح شخصی است. مطمئن شوید که فیله های شما با استخوان سوزن شده اند.

روش های زیر بر اساس فیله های بین 150 گرم تا 200 گرم است.

طرز پخت هادوک: در تابه

  1. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و یک لیوان روغن زیتون به آن اضافه کنید. اگر در حال پختن فیله با پوست هستید، پوست را نمک بزنید و پوست را به سمت پایین قرار دهید.
  2. بسته به ضخامت ماهی، 4-5 دقیقه قبل از چرخاندن و پختن یک دقیقه دیگر بپزید.
  3. اگر فیله های شما بدون پوست است، هر طرف را به مدت 2 تا 3 دقیقه بپزید. برای داشتن یک غذای غنی‌تر، می‌توانید با کره هم بپزید و در طول پخت و پز بپزید.

طرز پخت هتدوک: در فر

پختن ماهی در فر یک روش پخت و پز بدون دردسر است، زیرا می توانید آن را به کار خود رها کنید، اگرچه زمان بندی برای فیله های کاملاً پخته شده بسیار مهم است.

  1. با قلم مو روغن یا کره آب شده بزنید و نمک و فلفل بزنید. در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد / گاز 6 به مدت 15 دقیقه بپزید.
  2. با مقداری سیب زمینی آب پز، گوجه فرنگی گیلاسی و لوبیا فرانسوی برای یک سینی ساده ماهی کباب کنید.
  3. اگر تفت دادن با سبزیجات بیشتر از ماهی طول می‌کشد، حتماً ابتدا آن‌ها را بپزید و 15 دقیقه آخر را به آن اضافه کنید.

طرز پخت هیل: در فویل یا کاغذ

نکته شگفت انگیز در مورد پختن ماهی در فویل یا پاپیلوت این است که ماهی بسیار لطیفی به دست می آورید، زیرا همزمان بخار می شود و برشته می شود.

  1. یک ورق کاغذ پخت یا فویل حلبی را روی سینی فر بچینید و فیله را اضافه کنید.
  2. مقداری شراب سفید یا ورموت به همراه مقداری سبزی تازه و چند تکه لیمو اضافه کنید.
  3. کاغذ یا فویل حلبی را شل بپوشانید تا بسته شود. با تا زدن لبه هایی که در بالا به هم می رسند مهر و موم کنید.
  4. در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد / گاز 6 به مدت 15 دقیقه بپزید.

طرز پخت هادوک: در شیر

شکار غیرقانونی هادوک در مایع یکی دیگر از راه های عالی برای پختن آن است و شیر غنای فوق العاده ای را ارائه می دهد. شما می خواهید آن را به آرامی بپزید، بنابراین نیازی به جوشیدن نیست، این فقط باعث می شود ماهی بیش از حد پخته شود.

  1. در یک قابلمه بزرگ یا ماهیتابه بزرگ، 4 عدد فیله هیدوک را به آرامی در 1 لیتر شیر با کمی نمک بجوشانید.
  2. بسته به ضخامت گوشت، 5 تا 7 دقیقه بپزید.
  3. از شیر خارج کنید و با سیب زمینی جدید آب پز و سبزیجات فصل سرو کنید.

غذاهای باقیمانده را برای غذاهایی مانند سالاد، کیک ماهی یا کیک ماهی ذخیره کنید. همچنین باید شیر غیرقانونی را برای استفاده در سس های ماهی خامه ای یا پایه پای ماهی ذخیره کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا