آشپزی

طرز تهیه گشنیز پلو

طرز تهیه گشنیز پلو

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه گشنیز پلو

طرز تهیه گشنیز پلو

طرز تهیه گشنیز پلو ساده طرز تهیه گشنیز پلو با گوشت چرخ کرده گشنیز پلو با مرغ زعفرانی گشنیز پلو سامان گلریز طرز تهیه کته گشنیز گشنیز پلو با تن ماهی گشنیز پلو نی نی سایت

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

گشنیز پلو یکی از انواع پلوهای خوشمزه و متفاوت است که عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را درست کنید، گشنیز پلو به دلیل وجود سبزی و گوشت داخل آن بسیار مقوی و پرخاصیت است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گشنیز پلو در ادامه با سایت آموزشی پانامگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت مرغ یا گوشت قرمز چرخ شده ۳۰۰ گرم
پیاز رنده شده آب گیری شده متوسط ۱ عدد
سبزی گشنیز ۲۰۰ گرم
آرد نخود چی یا پودر سوخاری ۱.۵ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم
ادویه مخلوطی به مقدار لازم
برنج ۱.۵ پیمانه
زعفران دم‌کرده غلیظ ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه گشنیز پلو

مرحله اول

ابتدا سینه، ران، فیله مرغ و یا ترکیبی از آن‌ها را با چرخ گوشت خوب چرخ کنید، به جای مرغ می‌توانید به دلخواه خودتان از گوشت قرمز استفاده کنید و آن را چرخ کنید و یا سینه مرغ را به شکل نگینی و ریز خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید.

مرحله دوم

سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب آن را کامل بگیرد و کنار بگذارید و بعد پیاز را به گوشت اضافه کنید و با هم کاملا مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را روی مخلوط بریزید و ترکیب کنید.

مرحله سوم

بعد به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری پودر سیر را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر به خورد مواد برود و سپس پودر سوخاری و یا آرد نخودچی را روی مخلوط بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید تا مواد یکدست و صاف شوند.

مرحله چهارم

سپس ترکیب مواد را به مدت ۵ دقیقه با دست ورز دهید و بعد روی ظرف گوشت را با پلاستیک بپوشانید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و یا ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خوب استراحت کند و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله پنجم

بعد مقداری سبزی گشنیز را پاک کنید و تمیز بشورید و بگذارید تا کاملا خشک شود، سپس با دستگاه خرد کن یا چاقوی تیز، ریز خرد کنید و کنار بگذارید، بعد از این که گوشت استراحت کرد آن را یخچال بیرون بیاورید و دوباره کمی ورز دهید.

مرحله ششم

سپس یک قاشق از مواد گوشتی را بردارید و با دست فرم دهید و به شکل گردو درآورید، همه گوشت را به همین شکل فرم دهید، سعی کنید همه گوشت قلقلی‌ها یک اندازه باشد تا شکل و ظاهر غذا زیباتر شود و همه آن‌ها به یک اندازه پخته شوند.

مرحله هفتم

بعد مقداری روغن در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس گوشت قلقلی‌ها را در روغن داغ سرخ کنید، به طوری که همه قسمت‌های گوشت طلایی رنگ شود، دقت کنید که حرارت کم باشد تا گوشت‌ها کاملا مغز پخت شوند.

مرحله هشتم

بعد از این که تقریبا به مدت ۱۵ دقیقه سرخ شدند مقداری زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و حدودا ۱ دقیقه دیگر تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و بعد مقداری زعفران را که با کمی آب دم کرده‌اید و غلیظ شده است روی گوشت‌ها بریزید و هم بزنید.

مرحله نهم

وقتی عطر و طعم زعفران کاملا به خورد گوشت‌ها رفت، سپس گشنیزها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود و بعد کمی فلفل سیاه و نمک به آن‌ها اضافه کنید و کمی تفت دهید، وقتی که رنگ گشنیزها تیره شد، تفت دادن کافی است.

مرحله دهم

بعد در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد و سپس برنج را که از شب قبل یا چند ساعت قبل در آب خیس کرده‌اید در آب بریزید و کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا برنج ۵ تا ۶ دقیقه در آب بجوشد.

مرحله یازدهم

سپس برنج را آبکش کنید و بعد در یک قابلمه دیگر، مقداری روغن بریزید و برای درست کردن ته دیگ، یک سیب زمینی را حلقه‌ای برش بزنید و در کف قابلمه بچینید و سپس یک لایه برنج روی سیب زمینی‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید.

مرحله دوازدهم

بعد یک لایه از گوشت قلقلی‌ها را بریزید و دوباره مقداری برنج را روی گوشت‌ها بریزید و پخش کنید، سپس مقداری زعفران دم‌کرده غلیظ را روی برنج بریزید و درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برنج خوب دم بکشد.

مرحله سیزدهم

بعد از تقریبا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت که برنج پخته شد قابلمه را از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب برگردانید تا برنج به شکل قالبی خارج شود و سپس روی آن را با چند برگ گشنیز تزئین کنید و همراه با سالاد و انواع دورچین سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه خورش قارچ

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا