آشپزی

طرز تهیه پیده مرغ

طرز تهیه پیده مرغ

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه پیده مرغ

طرز تهیه پیده مرغ

طرز تهیه پیده مرغ , دستور پخت پیده مرغ و قارچ

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

پیده مرغ یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و پر طرفدار ترکیه‌ای است که پیتزا ترکی هم نامبرده می‌شود و طعم و عطر عالی و فوق العاده‌ای دارد، پیده مرغ را می‌توان به روش‌های مختلف و با مواد متنوع و خیلی راحت و سریع تهیه و آماده کرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده مرغ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آب ولرم ۱ لیوان
شیر ولرم ۱ لیوان
خمیر مایه خشک ۱ پاکت
نمک ۱ قاشق مربا خوری
شکر ۱ قاشق مربا خوری
آرد تقریبا ۱ کیلو گرم
مواد لازم برای داخل پیده مرغ
سینه مرغ ۴ تا ۵ تکه
روغن مایع ۱ استکان
فلفل قرمز ۲ عدد
فلفل سبز ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پول بیبر به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
پنیر چدار رنده شده ۱ کاسه بزرگ
زرده تخم مرغ ۲ عدد

دستور پخت پیده مرغ

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر، آرد را ۲ بار الک کنید تا سبک و یکدست شود و در ظرفی بریزید و مقداری شکر و کمی نمک به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید، سپس خمیر مایه خشک را روی مواد بریزید و همه مواد را با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم

بعد شیر ولرم را روی ترکیب مواد بریزید و با هم مخلوط کنید و سپس آب ولرم را کم کم روی مواد بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی تشکیل شود که به دست نمی‌چسبد، بعد خمیر را چند دقیقه با دست ورز دهید تا یکدست شود.

مرحله سوم

بعد از این که بافت خمیر نرم و یکدست شد، آن را در یک ظرف مناسب قرار دهید و روی ظرف را با پلاستیک و یا پارچه بپوشانید و به مدت یک ساعت در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید تا خمیر به عمل بیاید و حجم آن زیادتر شود و پف کند.

مرحله چهارم

در این فاصله برای درست کردن مواد داخل خمیر، پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن تفت دهید تا سبک شوند، سپس فلفل سبز و فلفل قرمز را ریز خرد کنید.

مرحله پنجم

بعد فلفل‌ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و سپس تکه‌های مرغ را که به شکل مکعبی و کوچک خرد کرده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن کاملا سرخ شود و بعد درب تابه را ببندید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا مرغ‌ها بپزند.

مرحله ششم

سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد و رنگ آن کمی تغییر کند بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و کمی هم پول بیبر اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در مخلوط مواد پخش شود.

مرحله هفتم

بعد تابه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود و سپس مقداری از خمیر را که عمل آمده بردارید و روی یک سطح صاف قرار دهید و با وردنه به شکل دراز پهن و باز کنید، بعد مقداری پنیر چدار رنده شده روی آن بریزید.

مرحله هشتم

سپس پنیر را وسط خمیر پخش کنید و بعد روی آن از مواد مرغ بریزید و سپس کناره‌های خمیر را جمع کنید و به شکل پیده دربیاورید و بعد زرده تخم مرغ را داخل ظرفی بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و سپس با فرچه روی خمیرها بمالید.

مرحله نهم

بعد داخل سینی یا قالب فر کاغذ روغنی قرار دهید و پیده‌ مرغ‌ها را با فاصله داخل آن بچینید و در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا خوب بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله دهم

بعد از تقریبا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه که پیده مرغ پخته شد درب فر را باز کنید و روی آن‌ها مقداری پنیر چدار رنده شده بریزید و ۱ تا ۲ دقیقه دیگر اجازه دهید تا بپزند و پنیر روی آن‌ها کاملا ذوب شود، سپس سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط بگذارید.

مرحله یازدهم

سپس تعدادی پیده مرغ‌ را در ظرف مناسب بچینید و روی آن را به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان مقداری سس گوجه فرنگی، سس کچاب و یا هر سس دیگری بریزید و تزئین کنید و بعد مقداری سیب زمینی را به شکل خلالی و باریک برش بزنید و سرخ کنید. در آخر پیده مرغ را همراه با سیب زمینی سرخ کرده و سالاد و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

 

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا