آشپزی

طرز تهیه نخود پلو

طرز تهیه نخود پلو

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه نخود پلو

طرز تهیه نخود پلو

طرز تهیه نخود پلو با نخود زرد آبگوشتی

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

نخود پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ است که هم در شرق و هم در ترکیه و مدیترانه به روش‌های مختلف درست می‌شود، این غذای ساده و خوش طعم را خیلی راحت و سریع می‌توانید آماده و تهیه کنید و برای پذیرایی از آن استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود پلو در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
گوشت ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
نخود ۱ پیمانه
کره ۵۰ گرم
سیر ۱ بوته
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
چوب دارچین و برگ بو به مقدار لازم
میخک و هل به مقدار لازم
زیره و زعفران به مقدار لازم

دستور پخت نخود پلو

مرحله اول

در ابتدا نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید تا نفخ آن گرفته شود و در هنگام پخت سریع‌تر بپزد را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و بعد کمی نمک هم روی آن بریزید و به مدت ۲ ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید تا خوب بپزد.

مرحله دوم

بعد پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری کره و روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود و کاملا با روغن مخلوط شود، وقتی روغن داغ شد پیازها را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

مرحله سوم

سپس گوشت‌ها را که با سلیقه و دلخواه خودتان از ماهیچه و یا مغز ران انتخاب کرده‌اید در اندازه‌های کوچک و هم اندازه خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت‌ها عوض شود و کاملا سرخ شوند و بعد آن‌ها را برگردانید و سرخ کنید.

مرحله چهارم

بعد از آن فلفل، چوب دارچین، برگ بو، میخک و هل را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در گوشت پخش شود و سپس مقداری آب به اندازه ۵ پیمانه را روی گوشت‌ها بریزید و اجازه دهید تا گوشت‌ها روی حرارت متوسط خوب بپزند.

مرحله پنجم

بعد از این که گوشت‌ها خوب پختند، برگ بو را از ظرف بیرون بیاورید و سپس برنج را تمیز بشورید و به گوشت‌ها اضافه کنید و هم بزنید و بعد نخود را هم که خوب پخته شده به گوشت‌ها اضافه کنید و سپس مقداری زعفران را هم روی مواد بریزید.

مرحله ششم

وقتی که رنگ زعفران در مخلوط مواد باز شد کمی زیره را هم روی مخلوط بریزید و هم بزنید، اگر برای پختن مواد، آب بیشتری لازم بود، مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بعد هم یک بوته سیر را به شکل درسته داخل پلو قرار دهید.

مرحله هفتم

بعد از این که پلو پخته شد، درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا پلو به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد و بعد از این زمان مقداری کره یا روغن را گرم کنید و روی برنج بریزید و سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هشتم

بعد از آن نخود پلو را در یک ظرف مناسب بکشید و آن را با چند برگ نعناع و ریحان و گشنیز تزئین کنید و این غذای خوش طعم و دلچسب را همراه با سالاد و ترشی، ماست موسیر، سبزی خوردن و انواع دورچین برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا