آشپزی

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای , دستور پخت ساندویچ مرغ با پنیر خامه ای

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ساندویچ مرغ یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع می‌توانید آن را تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی استفاده کنید، این ساندویچ خوش طعم به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ بزرگ یک عدد
خامه صبحانه یک پاکت
شیر نصف لیوان
ماست خامه‌ای ۱ قاشق غذا خوری
پنیر خامه‌ای ۱ قاشق غذا خوری
عصاره مرغ ۱ عدد
فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری
پودر پیاز و پودر سیر ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
مواد لازم برای داخل ساندویچ
سس هزار جزیره یک عدد
سیب زمینی خلالی سرخ شده ۲ عدد
کلم یا کاهوی خرد شده به مقدار لازم
نان ساندویچی به تعداد لازم

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ مرغ خامه ای ابتدا خامه، شیر، ماست و پنیر را که به دمای محیط رسیده‌اند و هم دما شده‌اند را داخل مخلوط کن بریزید و با هم خوب میکس کنید تا ترکیب یکدستی تشکیل شود و طعم همه مواد خوب با هم مخلوط شود، سپس مایع را داخل یک قابلمه بریزید.

مرحله دوم

بعد سینه مرغ را داخل مایع خامه‌ای قرار دهید تا طعم مواد خامه‌ای با مرغ ترکیب شود، سپس عصاره مرغ را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، بعد مقداری فلفل سیاه را هم بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود.

مرحله سوم

سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، مقداری پودر سیر و پودر پیاز هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید و بعد درب قابلمه را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا مرغ کاملا بپزد و خوب نرم شود و مخلوط داخل قابلمه کاملا به خورد مرغ برود.

مرحله چهارم

بعد از این‌ که مرغ پخت، طعم آن را بچشید و اگر مقدار نمک آن کم بود، کمی نمک هم اضافه کنید و هم بزنید، چون عصاره مرغ، شور است ممکن است نیازی به نمک اضافی نباشد و سپس اجازه دهید تا چند دقیقه دیگر بپزد تا طعم نمک به خورد مرغ برود.

مرحله پنجم

سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و مرغ را با چنگال، ریش ریش کنید و کنار بگذارید، بعد به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری کلم یا کاهو را تمیز بشورید و خشک کنید و سپس ریز خرد کنید و کنار بگذارید، می‌توانید از ترکیب کاهو و کلم با هم استفاده کنید.

مرحله ششم

بعد سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و خلالی و نازک خرد کنید و سپس آن‌ها را بشورید و بگذارید تا خشک شوند، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و سپس سیب زمینی‌ها را به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

اجازه دهید تا سیب زمینی‌ها سرخ شوند و رنگ آن‌ها طلایی شود، بعد از روی حرارت بردارید، سپس بدون آن که سر و ته نان ساندویچ را جدا کنید، وسط آن را برش دهید و داخل آن را خالی کنید و داخل نان سس هزار جزیره بریزید و پخش کنید.

مرحله هشتم

سپس یک لایه کلم یا کاهو ریز خرد شده بریزید و پخش کنید و بعد یک لایه سیب زمینی سرخ شده روی آن‌ها بریزید و در آخر مرغ‌ خامه‌ای را روی آن‌ها بریزید و سپس به دلخواه و سلیقه خودتان با سس مایونز یا سس خردل روی آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله نهم

بعد کمی سماق روی سس بپاشید و به دلخواه خودتان مقداری آویشن هم روی آن بپاشید و این ساندویچ خوش طعم را به عنوان یک میان وعده مناسب و یا یک غذای سالم و ساده برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با یک نوشیدنی گوارا سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه مافین شکلاتی

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا