آشپزی

طرز تهیه خورش قارچ

طرز تهیه خورش قارچ

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه خورش قارچ

طرز تهیه خورش قارچ

خورشت قارچ ساده طرز تهیه خورش قارچ و سیب زمینی طرز تهیه خورش قارچ بدون گوشت فیلم طرز تهیه خورش قارچ و مرغ طرز تهیه خورش قارچ و مرغ با شیر

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

خورشت قارچ یکی از خورشت‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی نرم و سبک دارد و خیلی راحت و سریع پخته می‌شود، این غذای خوش طعم برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب و شیک است و با مواد اولیه ساده و در دسترسی آماده و تهیه می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خورش قارچ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ خرد شده ۵۰۰ گرم
قارچ ۱ بسته
پیاز متوسط ۱ عدد
آرد ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم

 دستور پخت خورش قارچ

مرحله اول

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند، سپس سینه مرغ را در اندازه‌های کوچک و هم اندازه خرد کنید.

مرحله دوم

بعد مرغ‌ها را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن‌ها سرخ شود و سپس نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد یک لیوان آب روی خورشت بریزید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت مرغ‌ها خوب بپزند.

مرحله سوم

در این فاصله قارچ‌ها را تمیز بشورید و خشک کنید و به شکل حلقه‌ای خرد کنید، بعد در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود و سپس قارچ‌ها را در تابه بریزید و هم بزنید تا همه آن‌ها تفت داده شوند.

مرحله چهارم

وقتی طعم و عطر کره کاملا به خورد قارچ‌ها رفت یک قاشق آرد را به قارچ‌ها اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد به خورشت اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا خورشت بپزد.

مرحله پنجم

بعد از تقریبا ده دقیقه خورشت قارچ آماده است و می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید، سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد وقتی آب شروع به جوشیدن کرد برنج‌های خیس کرده را به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس اجازه دهید تا برنج‌ها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه در آب بجوشند و کمی نرم شوند و بعد آن‌ها را آبکش کنید و در یک قابلمه دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد برای ته دیگ، یک سیب زمینی را حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله هفتم

سیب‌زمینی‌ها را در کف قابلمه بچینید و بعد برنج‌ها را روی آن‌ها بریزید و درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا برنج به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد و خوب بپزد، سپس برنج را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید.

مرحله هشتم

بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کامل دم بکشد و غلیظ شود، سپس زعفران دم‌کرده غلیظ را روی برنج بریزید و آن را تزئین کنید و بعد خورشت قارچ را هم در ظرف مناسب بکشید. در آخر خورشت قارچ را همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ و سالاد و ترشی و انواع دورچین به عنوان یک غذای شیک و خوش طعم سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه شکلات حبه ای

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا