آشپزی

طرز تهیه بریانی مرغ

طرز تهیه بریانی مرغ

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

طرز تهیه بریانی مرغ

طرز تهیه بریانی مرغ

طرز تهیه بریانی مرغ بلوچی طرز تهیه بریانی مرغ عربی طرز تهیه بریانی مرغ پاکستانی طرز تهیه بریانی مرغ چابهاری طرز تهیه بریانی مرغ افغانی طرز تهیه بریانی کابلی طرز تهیه بریانی هندی

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بریانی مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که عطر و طعم بی‌نظیری دارد و به راحتی می‌توانید آن را درست کنید، بریانی مرغ به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود که برای پذیرایی و مهمانی‌ها بسیار مناسب و شیک است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بریانی مرغ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ ( تکه‌های کوچک) نصف مرغ
برنج ۴ پیمانه
زردچوبه نصف قاشق غذا خوری
گوجه متوسط ۴ عدد
گشنیز تازه به مقدار لازم
ادویه بریانی ۲ قاشق غذا خوری
گرام ماسالا ۱ قاشق غذا خوری
فلفل سبز ۲ عدد
پیاز متوسط ۲ عدد
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
زعفران دم‌کرده ۴/۱ استکان

طرز تهیه بریانی مرغ

مرحله اول

ابتدا پیازها را بشورید و نگینی و ریز خرد کنید، سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود، وقتی روغن داغ شد، پیازها را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی رنگ و نرم شوند.

مرحله دوم

سپس مرغ‌ها را که در اندازه‌های کوچک خرد کرده‌اید در تابه بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و بعد فلفل سبز را که ریز خرد کرده‌اید اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس زردچوبه را بریزید و کمی تفت دهید تا زردچوبه در تابه رنگ باز کند.

مرحله سوم

بعد ادویه بریانی و گرام ماسالا را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و به خورد مرغ‌ها برود، سپس درب تابه را ببندید و حرارت را کم کنید تا مرغ‌ها کم‌کم بپزند، در این فاصله گوجه‌ها را که تمیز بشورید و ریز و نگینی خرد کنید.

مرحله چهارم

بعد از این که مرغ‌ها پختند، گوجه ‌ها را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب آن‌ها کشیده شود و سپس گشنیزها را که تمیز شسته‌اید و خشک شده‌اند، ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود، لازم نیست آب اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از آن در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، وقتی شروع به جوشیدن کرد، برنج‌ها را که از چند ساعت قبل خیس کرده‌اید در آن بریزید و اجازه دهید تا به مدت ۶ تا ۷ دقیقه با هم بجوشند و برنج‌ها نیم‌پز شوند.

مرحله ششم

توجه کنید که برنج‌ها زیاد پخته نشوند چون ممکن است بعدا نرم شوند، سپس برنج‌ها را آبکش کنید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و بعد برای ته دیگ، یک سیب زمینی را پوست بگیرید و بشورید و به شکل حلقه‌ای و نازک برش بزنید.

مرحله هفتم

سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، بعد سیب زمینی‌ها را کف قابلمه بچینید و اجازه دهید تا کمی سرخ شوند، بعد یک لایه برنج بریزید و سطح آن را صاف کنید و سپس یک لایه از مخلوط مواد بریزید.

مرحله هشتم

مخلوط سس را روی برنج پخش کنید تا همه قسمت‌های برنج را بپوشاند و بعد دوباره یک لایه برنج بریزید و یک لایه از مخلوط سس و همینطور ادامه دهید تا برنج تمام شود، سپس مقداری روغن روی برنج بریزید و پخش کنید تا کاملا به خورد برنج برود.

مرحله نهم

بعد مقداری زعفران را در یک ظرف کوچک بریزید و کمی آب روی آن بریزید و بگذارید تا دم بکشد، سپس زعفران دم کرده غلیظ را روی برنج بریزید تا طعم آن بهتر شود و بعد درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا برنج روی حرارت ملایم دم بکشد.

مرحله دهم

بعد از تقریبا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت که برنج دم کشید قابلمه را از روی حرارت بردارید و در یک ظرف مناسب برگردانید تا به شکل قالبی از قابلمه خارج شود و بعد روی آن را با مقداری خلال پسته و بادام و کمی زرشک تفت داده شده تزئین کنید. در آخر بریانی مرغ را همراه با سالاد، ترشی، زیتون پروده، ماست موسیر و انواع دورچین به عنوان یک غذای خوش طعم و شیک سرو کنید.

منبع:پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا