ورزش

«شیخ» و «پرسپولیس» باهم به اوج برگشتند/ صنعت نفت به سقوط نزدیک شد

«شیخ» و «پرسپولیس» باهم به اوج برگشتند/ صنعت نفت به سقوط نزدیک شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

«شیخ» و «پرسپولیس» باهم به اوج برگشتند/ صنعت نفت به سقوط نزدیک شد

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین بازی هفته نوزدهم فصل جاری لیگ برتر فوتبال بین پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد. تلاش دو تیم در پایان این دیدار با پیروزی دو بر یک میهمان تهرانی همراه بود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

فردین یوسفی (۸) گل میزبان را به ثمر رساند اما شیخ دیاباته (۱۹ و ۴۷) گل خورده را برای پرسپولیس جبران کرد تا سه امتیاز به اندوخته‌های این تیم بیافزاید.

بازی در حالی با سوت پیام حیدری آغاز شد که پرسپولیس با تغییراتی که در ترکیب خود ایجاد کرده بود استراتژی کاملا تهاجمی داشت اما اشتباه سریالی بازیکنان این تیم باعث ورود شوک به سرخپوشان در همان ابتدا شد.

نفود حسین سنگر گیر از جناح راست با اشتباه مهدی ترابی در همراهی او و گرفتن توپ همراه بود تا این بازیکن به راحتی روی دروازه پرسپولیس سانتر کند و فردین یوسفی روی غفلت گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی فر توپ را به تور دروازه احمد گوهری بچسباند.

پرسپولیس پس از گل زودهنگامی که دریافت کرد بازی مالکانه خود را با سرعت حمل توپ بالا برای حضور بیشتر در محوطه جریمه نفت آبادان انجام داد اما بازگشت‌های توپ باعث شد تا نفتی‌ها چندین بار موقعیت ضد حمله پیدا کنند.

طالب ریکانی روی اشتباه دوباره خط دفاعی این تیم با ضربه‌ای سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد که با عکس المعل گوهری تبدیل به کرنر شد.

در ادامه پرسپولیس حلقه حملات خود را روی دروازه میزبان آبادانی تنگ‌تر کرد تا در یکی از فرصت‌های خود بتواند دفاع پر تعداد نفت را در محوطه جریمه محاصره کند. حملات پر دامنه پرسپولیس پس از دریافت گل باعث عقب نشینی خط دفاعی میزبان شد تا سرخ‌ها از این فرصت استفاده کنند و در دقیقه ۱۹ روی شوت محکم سینا اسدبیگی تیر دروازه فرزین گروسیان را به لرزه درآورند که توپ پس از برخورد روی خط عرضی دروازه برگشت خورد اما حضور به موقع دیاباته و ضربه سر او دروازه خالی را باز کرد.

در ادامه نیز بازیکنان پرسپولیس بیشتر از همیشه روی دروازه گروسیان خلق موقعیت کردند اما توپ‌های آنها با دفع مدافعان و دروازه بان این تیم همراه شد تا نیمه اول با تساوی یک – یک به پایان برسد.

نیمه دوم نیز با شیوه نیمه اول آغاز شد تا پرسپولیس در همان ابتدا بتواند روی شوت سینا اسدبیگی و دفع ناقص مدافع نفت آبادان صاحب موقعیت شود. عیسی ال کثیر پس از توپ ربایی با پاس کوتاه و عمقی خود دیاباته را در موقعیت تک به تک با گروسیان قرار داد تا مهاجم اهل مالی با ضربه‌ای فنی در دقیقه ۴۷ برای دومین بار دروازه نفت آبادان را باز کند.

ادامه بازی با استراتژی شجاعانه میزبان آبادانی همراه بود. تعویض‌های تاوارز سرمربی برزیلی نفتی‌ها نشان می‌داد او دنبال گرفتن امتیاز از پرسپولیس است. شاه حسینی جای بیت سعید وارد زمین شد تا بتواند نبردهای میانه میدان را برای این تیم کند. عملکرد این بازیکن و سایر هافبک‌های نفت بهتر از قبل شد اما پرسپولیس که جانب احتیاط را با ورود علی نعمتی رعایت کرد دفاع قابل قبولی را مقابل میزبان داشت.

گل محمدی برای حراست از سه امتیازی که دیاباته کسب کرده بود او را هم از زمین بیرون کشید تا با مدافعان و هافبک‌های بیشتری بازی را دنبال کند. راهکاری که خیلی خوب جواب داد و این تیم سه امتیاز حساس را به دست آورد.

پرسپولیس با کسب این سه امتیاز به عدد ۳۹ رسید تا به سپاهان اصفهان چسبیده ولی با تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار بگیرد. صنعت نفت آبادان نیز سیر نزولی اش را ادامه داد تا همچنان با ۱۱ امتیاز یکی از جدی ترین کاندیدای سقوط همراه با نفت مسجد سلیمان باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا