اخبار روز

شکارچی آهو در بشرویه به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم شد

شکارچی آهو در بشرویه به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم شد

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

شکارچی آهو در بشرویه به ساخت آبشخور برای حیات وحش محکوم شد

علی یزدان دوست در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از چند سال قبل در محیط‌های قضائی خراسان جنوبی قضات برای متنبه کردن متخلفان محیط زیستی به سمت مجازات‌هایی چون مجازات‌های جایگزین حبس و فعالیت در حوزه محیط زیست و … رفته‌اند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه بیان‌کرد: در ایام اخیر نیز قاضی علاقمند به حوزه محیط زیست یک متخلف شکار و صید در این شهرستان را به ساخت یک چشمه آبشخور برای حیات وحش محکوم کرد.

یزدان دوست با اشاره به اینکه تخلف این فرد شکار آهو بوده است، ادامه داد: این شکارچی متخلف جرم خود را در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ مرتکب شده است.

وی در زمینه تأثیرگذاری این نوع مجازات‌ها بیان‌کرد: وقتی برای متخلف محیط زیست چنین مجازات‌هایی تعیین می‌شود فرد با مشکلات این حوزه از نزدیک آشنا و سختی‌های آن را درک می‌کند و حتی در برخی موارد او را حیات وحش و محیط زیست علاقمند می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه در مجموع صدور این احکام مناسب سبب کاهش چشمگیر تخلفات محیط زیست و ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان خواهد شد، گفت: از طرف دیگر در نهایت این حکم‌های قضائی به کاهش مشکلاتی که در تأمین آب برای حیات وحش داریم، منجر می‌شود.

یزدان دوست پیرامون ظرفیت‌های محیط زیستی شهرستان بشرویه گفت: در این شهرستان منطقه شکار ممنوع عشق آباد و حیدرآباد را داریم و از طرف دیگر منطقه حفاظت شده مظفری نیز بین ما و شهرستان فردوس مشترک است

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا