اخبار روز

شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان بوشهر فعال شد

شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان بوشهر فعال شد

شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان بوشهر فعال شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته معلم در استان بوشهر اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متنوعی تدوین شده که برگزاری همایش‌های مختلف فرهنگی و تجلیل از معلمان نمونه از آن جمله است.

وی به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت در اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان کار بسیار مهم و بزرگی که ۱۱ سال مغفول مانده بود انجام داد و بر اساس برنامه‌ریزی تا اردیبهشت ماه در کارگروه‌های تخصصی اصلاحات این طرح به پایان می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سراسری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: ۴۰ درصد امتحانات نهایی دانش‌آموزان در کنکور سراسری اثربخش است و در این راستا امکان ترمیم نمره وجود دارد.

اسکان ۱۷۵ هزار نفر در نوروز

وی با اشاره به اسکان ۱۷۵ هزار نفر از فرهنگیان و مسافران نوروزی در مدارس و کلاس‌های درس استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاوه بر اسکان میهمان نوروزی، اقدامات فرهنگی با رویکرد تربیتی به ویژه در سواحل استان بوشهر اجرا شد.

موحدی برگزاری جشن گل‌ریزان با مشارکت فرهنگیان و دانش‌آموزان در منطقه شبانکاره را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: در این برنامه افزون بر ۸۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی کمک شد و تلاش می‌شود جشن گل‌ریزان در سایر شهرستان‌ها و مناطق استان برای کمک به حل گرفتاری خانواده‌های نیازمند تشکیل شود.

وی از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب طرح شهید محمودوند خبر داد و بیان کرد: طرح شهید محمودوند با هدف تحقق عدالت آموزشی و با محوریت شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان و مناطق مختلف استان بوشهر در حال اجرا است.

حل مشکل درمان دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توجه به حل مشکل درمان دانش‌آموزان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این راستا اسامی دانش‌آموزان نیاز به درمان استخراج و در بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

موحدی از فعال شدن شورای پشتیبانی سوادآموزی در ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: لازم این شورا در همه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی در تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد سواد تشکیل و فعال شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا