اقتصاد

شناسایی و تامین زمین برای احداث ۷۰۰ هزار واحد زمین در شهرهای جدید

شناسایی و تامین زمین برای احداث ۷۰۰ هزار واحد زمین در شهرهای جدید

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح اقدامات مهم عملکردی شهرهای جدید کشور در سال جاری، توضیح داد: یکی از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۱، شناسایی و تأمین زمین برای ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی و آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و ۱۰۰ هزار واحد ویلایی و واحدهای تجمیعی است.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

تکمیل و تحویل ۲۴ هزار واحد مسکونی مهر

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تکمیل و تحویل بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی مهر تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۰ واحد شامل ۱۰ هزار واحد در پردیس، ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در پرند، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد در هشتگرد و مابقی در گلبهار که با تعیین تکلیف، ایوانکی و صدرا ۵۰۰ واحد و ۴۰۰ واحد هم در شهر جدید اندیشه تا پایان سال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش عمده مابقی نیز تا تابستان ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد.

پیگیری تولید ۱۶ هزار واحد مسکونی در ۱۲ استان

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: پیگیری ایجاد ۱۶ هزار واحد مسکونی در ۱۲ استان که هدف اساسی در این مسیر بهره‌برداری از ظرفیت شهرهای جدید است، و فرصتی بی‌نظیر در حوزه سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید خواهد بود.

مطالعه و برنامه‌ریزی برای احداث ۴۸ شهرک مسکونی در ۱۱ استان

جعفری همچنین با اشاره به ساماندهی بانک اطلاعات املاک در سراسر کشور گفت: مطالعه و برنامه‌ریزی ۴۸ شهرک مسکونی در ۱۱ استان و ثبت درخواست بیش از ۹۰ هزار شهرک خصوصی در سامانه در این راستا صورت گرفته است، علاوه بر این هوشمندسازی و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان با توجه به ظرفیت شهرهای جدید هم در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه بهره‌برداری اولین شهرک مسکونی خصوصی کشور در استان بوشهر بیان کرد: در زمینه شهر مولد که مورد تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بوده، با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، کارگروه مشترکی شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: استحصال ۲۱ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در قالب شهرهای جدید و ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین در قالب شهرک‌های مسکونی نیز از موضوعاتی بود که در سال جاری پیگیری شد.

جعفری با تاکید بر موضوع هویت‌بخشی به شهرهای جدید گفت: نگاه آسیب‌شناسی نسبت به موضوعات اجتماعی و فرهنگی و دغدغه ایجاد شهرهایی با الگوی معماری ایرانی_ اسلامی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار جدی قرار گیرد و برنامه‌های جامعی در این زمینه تدوین و قرارگاه توسعه اجتماعی و فرهنگی راه‌اندازی شده که استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در آن لحاظ شده است.

وی ادامه داد: در موضوعات هوشمندسازی، مدیریت انرژی، موضوع فاضلاب، مدیریت آب، بازگردانی آب و حتی سوخت بحث‌های جدی وجود دارد که باید پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: طبق عملکرد کلی یک‌میلیون و ۲۴۲ هزار نفر در سامانه، متقاضی دریافت مسکن طرح نهضت ملی مسکن بودند که از این تعداد ۳۷۱ هزار نفر حائز شرایط شده و ۱۷۲ هزار نفر تأیید نهایی به منزله افتتاح حساب داشتند که از این تعداد، ۹۷ هزار و ۶۴۵ نفر واریزی ۴۰ میلیون داشتند.

جعفری گفت: مشکل اصلی این است که ۸۷ درصد متقاضیان در ۶ شهر اصلی بودند که باید در این زمینه تأمل جدی داشت، چرا که کسری‌ها کاملاً مشخص است.

وی تصریح کرد: ۲۱۱ هزار و ۸۲۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، علاوه براین طرح، ۴۹ هزار و ۳۷۰ واحد در رابطه با بحث مشارکتی‌ها مطرح است، که برای طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۱ هزار واحد و برای مشارکتی‌ها هم ۳۱ هزار واحد تأمین زمین و قرارداد بسته شده، اما در حوزه ارزیابی بانک‌ها در سال جدید باید شرایط تسهیل شود.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: ۲۳ هزار واحد پیشرفت فیزیکی داشته اما مشکل اصلی این است که مدل قرارگاه باید مشخص شود که درگاه ۱ تا ۴ که توان پرداخت ندارند و آورده اولیه نداشته‌اند در این چارچوب تعریف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا