اقتصاد

شرکت‌های خارجی دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران

شرکت‌های خارجی دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خجسته‌مهر در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری گفت: این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های گذشته نشان دهنده اراده صنعت نفت ایران است و صنعت نفت ایران به تکنولوژی‌های ویژه ای در بخش‌های مختلف دست پیدا کرده است و شرکت‌های خارجی به دنبال استفاده از ان هستند.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وی ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری، ساخت و اجرا از حضور شرکت‌های خارجی و بین المللی استقبال می‌کنیم و یه دنبال تعاملات دو سویه هستیم.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

خجسته‌مهر اضافه کرد: برخی شرکت‌های خارجی به دنبال گسترش تعاملات بیشتر در صنعت نفت ایران هستند، زیرا ایران دارای توانمندی است و کشورها با هم خود را در یک هماوردی تلقی کنند تا تعاملات اجرایی شود.

وی تاکید کرد: ایران تا سال ۱۴۰۸ حدود ۱۶۰ میلیارد دلار پروژه نفتی تعریف شده داریم و طرفیت خالی این ۱۶۰ میلیارد دلار به گونه‌ای است که شرکت‌های خارجی و ایرانی حضور پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اضافه کرد: حداکثر سازی سهم بخش خصوصی و ایرانی در پروژه‌های نفتی، الزام آور است به طوریکه رشد اقتصادی ۸ درصدی برای اقتصاد ایران پیش بینی شده که صنعت نفت با جذب سرمایه ۱۶۰ میلیارد دلاری می‌تواند نقش بزرگی در رشد اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه به دنبال تعریف طرح‌های پیشرو هستیم. خجسته مهر تصریح کرد: ساخت ایرانی تجهیزات دوار از رویکردهای جدی در شرکت ملی نفت ایران است که راهبردی و استراژیک است و اگرچه از نظر تعداد و کمیت کم است اما ارزش بالایی دارد.

ادامه دارد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا