ورزش

شرایط معافیت برخی آزادکاران عنوان‌دار از جام تختی

شرایط معافیت برخی آزادکاران عنوان‌دار از جام تختی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

شرایط معافیت برخی آزادکاران عنوان‌دار از جام تختی

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان نخستین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ دی‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و برترین نفرات اوزان دهگانه طبق چرخه انتخابی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا مشخص شدند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

البته این رقابتها با غیبت برخی از مدعیان اصلی کشتی آزاد ایران مثل رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی ۷۰ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برگزار شد و نفراتی مثل علی سوادکوهی و امیرعلی آذرپیرا هم با صلاحدید کادر فنی و به دلیل عملکرد مطلوب درجام جهانی آمریکا در مسابقات قهرمانی کشور کشتی نگرفتند.

در این میان برخی از مدعیان هم به دلیل مصدومیت و با صدور گواهی پزشک در این مسابقات حضور نداشتند که در این نفرات می‌توان به یدالله محبی به دلیل جراحی زانو و محمدحسین محمدیان و امیرحسین فیروزپور با توجه به گواهی پزشک به میدان نرفتند. هر چند که تکلیف این مدعیان هم باید به زودی بررسی مدارک و مستندات پزشکی توسط کادر فنی مشخص شود.

اما داستان جام تختی و اهمیت حضور مدعیان در این جام بین المللی کاملاً با قهرمانی کشور متفاوت است و به جز رحمان عموزاد و کامران قاسم‌پور دو طلایی کشتی آزاد در مسابقات جهانی و همچنین امیرمحمد یزدانی که از حضور در جام تختی معاف شده‌اند، تمامی مدعیان باید از این مرحله وارد چرخه انتخابی تیم ملی شوند.

البته گفته می‌شود طبق چرخه انتخابی از جمع نفرات برتر اوزان دهگانه که در لیست اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفته‌اند هم در صورت کسب مدال طلا در این میدان قاره‌ای، مجوز غیبت در جام تختی را کسب خواهند کرد.

بدین ترتیب این مدعیان باید خودشان را برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مهیا کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا