اخبار روز

سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی هرمزگان برگزار می شود

سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی هرمزگان برگزار می شود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی هرمزگان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان کامرانی در جلسه ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی استان با اشاره به اهمیت خلیج فارس، عنوان کرد: روز ملی خلیج فارس با هدف پاسداشت خلیج فارس در تاریخ کشور ثبت شد و هر ساله در دهم اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشت این روز ملی برگزار می‌شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی تصریح کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیر قابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: کرانه‌های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متأثر از فرهنگ عمیق و اصیل این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و داد و ستد تا عرصه‌های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.

کامرانی، افزود: در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمودهای تازه آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.

وی اظهار داشت: خلیج فارس از سمت شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین و امارت متحده عربی همسایه است و وسعت آن ۲۴۰ هزار کیلومتر است و پس از خلیج مکزیک و خلیج هودسن سومین خلیج بزرگ جهان محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در همین خصوص، تصریح کرد: خلیج فارس توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریاهای آزاد مرتبط است و جزایر مهم آن عبارت‌اند از خارک، هرمز، ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، جزیره کیش، جزیره قشم، و لاوان که تمامی آنها به ایران تعلق دارد.

کامرانی، خاطرنشان کرد: دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است، روزی که یادآور ازخودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور است.

وی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی استان، خاطرنشان کرد: سیزدهمین جشنواره ملی به میزبانی استان با اجرای برنامه‌های متنوع از ششم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

کامرانی، تصریح کرد: همزمان با برگزاری سیزدهین جشنواره ملی خلیج فارس برنامه‌های متنوعی همچون اختتامیه جشنواره مطبوعات خلیج فارس، جشن‌های مردمی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، تقدیر از برگزیدگان سال خلیج فارس، رونمایی از کتاب‌های چاپ شده با مضمون خلیج فارس و رونمایی از کتاب عکس خلیج فارس برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس برنامه‌های متنوعی در سراسر استان به ویژه در جزیره هرمز، ابوموسی، بندر کنگ، شهرستان‌های میناب، سیریک، حاجی آباد و جاسک برگزار می‌شود.

وی گفت: هرمزگان جایگاه و رسالت خطیری در صیانت از نام خلیج فارس دارد و دبیرخانه دائمی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در استان فعال و پویا باشد.

کامرانی تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاه‌ها و نخبگان نقش خطیری در صیانت از نام خلیج فارس دارند و از این ظرفیت همزمان با برگزاری سیزدهین جشنواره ملی خلیج فارس بیش از بیش بهره گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها، صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند نقش بسزایی در معرفی و صیانت از نام خلیج فارس ایفا کنند.

وی اظهار داشت: اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس به میزبانی استان در بندرعباس با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و استانی در دهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

کامرانی گفت: با اشاره به اهمیت صیانت از نام خلیج فارس کلیه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی با ستاد برگزاری روز ملی خلیج فارس همکاری کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا