آشپزی

سوپ گل کلم بوداده با کرفس

سوپ گل کلم بوداده با کرفس

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

این سوپ گل کلم بوداده با کرفس(ریشه کرفس) آسان و در عین حال فوق العاده خوشمزه، یک گرم کننده زمستانی عالی و بسیار آسان برای تهیه است. ترکیب دو سبزی کم ارزش و کم دوست داشتنی به طرز شگفت آوری رضایت بخش است. اگرچه برشته کردن سبزیجات ممکن است یک کار اضافی و شستن بیشتر به نظر برسد، اما این یک قدم ضروری برای تشدید طعم سوپ است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین
creamy roasted cauliflower & celeriac soup
پرش به:

برای این سوپ فوق‌العاده رضایت‌بخش، گل کلم و کرفس را با روغن زیتون تفت دادم تا به خوبی کاراملی شوند تا طعم آن تشدید شود. سپس آن را با پیاز، سیر وحشی (یا سیر) و آب مرغوب خانگی تفت می‌دهم تا به یک سوپ مخلوط خوشمزه تبدیل شود.

چرا این دستور غذا جواب می دهد؟

  • سوپ گل کلم بوداده با کرفس (ریشه کرفس) سرشار از مواد مغذی و همچنین سالم و خوشمزه است.
  • می‌توانید آب مرغ را با آب سبزیجات و خامه دوبل را با شیر نارگیل جایگزین کنید تا گیاه‌خوار و گیاه‌خوار باشد.
  • این سوپ دلپذیر از گل کلم و ریشه کرفس بهترین گرم کننده زمستان است!
  • می‌توانید سبزیجات زمستانی را به یک سوپ خوشمزه تبدیل کنید که تمام خانواده از آن لذت می‌برند.

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

Labeled picture of ingredients for roasted cauliflower soup with celeriac recipe
  • گل کلم – هنگام خرید گل کلم، به دنبال گل کلم های سفت باشید که رنگ سفید مایل به کرمی دارند و هیچ علامتی از قهوه ای شدن ندارند. گلچه‌های آن‌ها باید ترد و برگ‌های بیرونی آن‌ها تازه و بدون نشانه‌ای از زردی یا پژمردگی باشد. گل کلم را به گلچه های کوچک می شکنم تا زمان برشته شدن کمتر شود.
  • Celeriac – این یکی از سبزیجاتی است که به دلیل شکل نازک و عجیبی که دارد، رتبه بندی نشده است. طعم آن شبیه کرفس است و طعم کمی آجیلی دارد که کاملاً با گل کلم جفت می شود.
  • سیر وحشی یا سیر – سیر وحشی یکی از مواد مورد علاقه من بهار است. آنها برای تهیه سوپ سیر وحشی یا افزودن به خورش ها عالی هستند. من آنها را در بهار علوفه می‌دهم و برگ‌ها را همانطور که در طول سال استفاده می‌شود منجمد می‌کنم. من همچنین پستو سیر وحشی را درست می‌کنم و در شیشه‌های کوچک فریز می‌کنم. می‌توانید به جای آن از پیاز سیر استفاده کنید و آن‌ها را همراه با گل کلم و کرفس تفت دهید تا طعم آن بیشتر شود.
  • خامه دوتایی – خامه ای اضافی به سوپ می دهد. می توانید آن را با خامه فرم گرفته یا خامه غلیظ جایگزین کنید. از شیر نارگیل برای نسخه گیاهی استفاده کنید.

دستورالعمل های گام به گام

درست کردن این سوپ گرم‌کننده گل کلم و کرفس بسیار آسان است، با این حال، برای دستیابی به بهترین نتیجه باید چند مرحله ساده را دنبال کنید:

سبزیجات را برشته کنید

فر را با دمای 190 تا 375 درجه فارنهایت (فر فن دار) از قبل گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، گل کلم و کرفس را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید سپس به سینی منتقل کنید.

celeriac and cauliflower are placed on a tray

آنها را تا زمانی که کمی کاراملی شوند، حدود 25 دقیقه بپزید.

celeriac and cauliflower are roasted until soft

ساخت پایگاه سوپ

وقتی گل کلم و کرفس تقریباً آماده شدند، یک تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پیازها را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند. سیر وحشی یا سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

Sautéing the onions with olive oil in a Dutch oven

گل کلم و کرفس تفت داده شده را به ماهیتابه منتقل کنید و مایه کیک، خامه دوبل، نمک و فلفل را اضافه کنید.

تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد، حرارت را کم کنید و به آرامی 20 تا 25 دقیقه بجوشانید تا گل کلم و کرفس نرم شوند.

Cauliflower and celery root soup is cooked until tender

Blitz

تابه را از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا یکدست شود.

blitzing the soup in a thermomix

چاشنی را بررسی کنید، در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. اگر سوپ خیلی غلیظ است، مقدار بیشتری آب اضافه کنید. اگر سوپ خیلی آبکی است، بیشتر بجوشانید تا به غلظت دلخواه برسد. آن را گرم با کروتون های ترد و کمی روغن زیتون سرو کنید.

creamy roasted cauliflower & celeriac soup served with croutons

برای دستور پخت کامل و قابل چاپ به کارت دستور غذا بروید!

نکته برتر از سرآشپز

اگر کرفس نوع سبزی شما نیست، آن را با گل کلم بیشتری جایگزین کنید یا آن را با سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود جایگزین کنید.

سؤالات متداول دستور غذا

چه مدت سوپ گل کلم و کرفس در یخچال مفید است؟

این سوپ تا پنج روز تازه می ماند؟ وقتی در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود. اگر می‌خواهید آن را طولانی‌تر نگه دارید، می‌توانید آن را منجمد کنید و تا سه ماه نگه دارید.

چگونه سوپ گل کلم را غلیظ کنیم؟

این دستور سوپ کاملا خامه ای و غلیظ درست می کند، اما اگر در نهایت با سوپ آبریز و رقیق استفاده کنید، بهترین راه برای غلیظ شدن آن استفاده از دوغاب نشاسته ذرت است.
به سادگی یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید. آن را به تدریج به سوپ در حال جوش اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.
همچنین می‌توانید سوپ را با کمی جوشاندن آن غلیظ کنید تا ضخامت سوپ به دلخواه کاهش یابد.

برای دستور العمل های خوشمزه تر سوپ زمستانی، چرا امتحان نکنید:

این دستور غذا را شما درست کردید؟ لطفاً به من اطلاع دهید که چگونه شد! نظر خود را در زیر بگذارید و @cookingorgeous در اینستاگرام و هشتگ کنید #cookingorgeous.

امیدوارم از روند تهیه این سوپ گل کلم بوداده خامه ای و آرامش بخش با کرفس به همان اندازه که از خوردن آن لذت می برید لذت ببرید! ? 

خوشحالی! / افیه اولسون!

Cauliflower and celeriac soup

سوپ گل کلم بوداده با کرفس

آیلا کلولی

این سوپ گل کلم بوداده آسان و در عین حال فوق العاده خوشمزه با کرفس (ریشه کرفس) یک گرم کننده عالی برای زمستان است و تهیه آن بسیار آسان است.

stop offset=”0%” stop-opacity=”1″/>

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان پخت 50 دقیقه

زمان کل 1 ساعت

کورس پیش غذا، غذای اصلی

آشپزی غربی

سرویس ها 4 افراد

کالری 289 kcal

مواد تشکیل دهنده 

 

دستورالعمل ها 

  • فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد تا 375 درجه فارنهایت (فر فن دار) از قبل گرم کنید.

  • در یک کاسه بزرگ، گل کلم و کرفس را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید و سپس در سینی بریزید.

  • آنها را حدود 25 دقیقه بپزید تا کمی کاراملی شوند.

  • وقتی گل کلم و کرفس تقریباً آماده شدند، تابه ای را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و پیازها را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون تفت دهید تا نرم شوند.

  • سیر وحشی یا سیر را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید.

  • وقتی گل کلم و کرفس آماده شد و تفت داده شد، آنها را به تابه منتقل کنید و آب (مرغ یا سبزی)، خامه دوبل، نمک و فلفل را اضافه کنید.

  • تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد، حرارت را کم کنید و به آرامی 20 تا 25 دقیقه بجوشانید تا گل کلم و کرفس نرم شوند.

  • ماهی را از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا یکدست شود. چاشنی را بررسی کنید، در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

  • اگر سوپ خیلی غلیظ است آب بیشتری اضافه کنید یا بیشتر بجوشانید تا به قوام دلخواه کاهش یابد.

یادداشت

  • اگر کرفس نوع سبزی شما نیست، آن را با گل کلم بیشتری جایگزین کنید یا آن را با سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود جایگزین کنید.
  • هنگام خرید گل کلم، به دنبال گل کلم های سفت باشید که رنگ سفید مایل به کرمی دارند و هیچ علامتی از قهوه ای شدن ندارند. گلچه‌های آن‌ها باید ترد و برگ‌های بیرونی آن‌ها تازه و بدون نشانه‌ای از زردی یا پژمردگی باشد.
  • وقتی این سوپ در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود تا پنج روز تازه می ماند.
  • اگر می خواهید این سوپ گل کلم و کرفس را برای مدت طولانی تری نگه دارید، می توانید آن را فریز کرده و تا سه ماه نگه دارید.
  • اگر سوپ خیلی غلیظ است، مقدار بیشتری آب اضافه کنید. اگر سوپ خیلی آبکی بود، بیشتر بجوشانید تا به غلظت دلخواه برسد.

تغذیه

کالری: 289کیلو کالری کربوهیدرات: 21gپروتئین: 5gچربی: 22g چربی اشباع شده: 9gچربی اشباع نشده چندگانه: 2gچربی تک غیراشباع: 11gکلسترول: 41میلی گرمسدیم: 747میلی گرمپتاسیم: 720میلی گرم فیبر: 5 gقند: 5gویتامین پاسخ: 442IUویتامین C: 56میلی گرم کلسیم: 108 میلی گرمآهن: 1میلی گرم

این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند. این بدان معناست که اگر روی آنها کلیک کنید و سپس چیزی بخرید، مقدار کمی کارمزد برای فعال نگه داشتن سایت دریافت می کنیم، اما هزینه بیشتری برای شما ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا