آشپزی

سوپ های مکزیکی: دستور العمل گام به گام

سوپ مکزیکی یک غذای آسان برای تهیه است. آنها از یک تورتیلا ذرت تشکیل شده اند و سپس لوبیا، گوشت یا سایر مواد را اضافه می کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه!

آیا تا به حال سوپ های مکزیکی داشته اید ؟ این پیش غذاها  یکی از محبوب ترین غذاها در مکزیک هستند. آنها تورتیلاهای ذرت کوچک و غلیظی هستند که در امتداد لبه‌های آن گیر می‌کنند تا کمی دیوار داشته باشند، سپس در کره سرخ می‌شوند.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

به طور کلی مواد مختلفی را اضافه می کنید. به عنوان مثال، پنیر، لوبیا سرخ شده، پوست گوشت خوک و گوشت رایج ترین هستند. البته مثل همه غذاهای مکزیکی سس تند هم دارند!

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

با توجه به مقالات مختلف ، سوپه، مانند سایر دستور العمل های تهیه شده با ذرت (مانند انچیلادا، کوزادیلا، چیپس تورتیلا و تاکو) در مجالس کوچک و حتی جشن های بزرگ رایج است.

دستور پخت سوپ مکزیکی سنتی

درست کردن سوپ مقداری زمان می برد، بنابراین بهتر است آن را زمانی انجام دهید که از قبل مقداری غذا برای اضافه کردن روی آن دارید. 

به عنوان مثال، باقی مانده لوبیا، گوشت خورشتی یا مرغ پخته. از طرفی می توانید این دستور را نیز به دو قسمت تقسیم کنید و از روز قبل سوپ ها را تهیه کنید.

اکنون، به یک کیسه پلاستیکی فریزر محکم، یک کومال یا سینی برای پخت و پز، و یک تورتیلا (پرس تورتیلا) یا یک قالب شیشه ای، اگر پرس ندارید، نیاز دارید.همچنین  به خاطر داشته باشید که آرد ذرتی که برای تهیه آنها استفاده می کنید، نیکستامالیزه است. این به این معنی است که از قبل پخته شده است، بنابراین آن را فقط با آب درست می کنید. بنابراین، برای تهیه آن، باید با پختن ذرت در آب با آهک، یک درمان قلیایی انجام دهید.

مواد لازم برای خمیر

  • یک و نیم فنجان آرد ذرت نیکستامالیزه
  • یک و یک چهارم فنجان آب گرم

مواد لازم برای پر کردن

  • 1/2 فنجان خامه مکزیکی یا پنیر تند
  • نصف فنجان پنیر تازه
  • 1/4 فنجان پیاز خرد شده
  • سس قرمز یا سبز برای طعم دادن
  • 4 قاشق غذاخوری روغن نباتی یا 2 قاشق غذاخوری کره
  • یک فنجان لوبیا سرخ شده (لوبیا آب پز که سپس در روغن یا کره پخته می شود)
  • یک و نیم فنجان گوشت چرخ کرده یا مرغ
  • 2 فنجان کاهو خرد شده
  • نمک و فلفل برای چشیدن

تزیینات اختیاری

  • آووکادو 1 عدد خرد شده یا ورقه شده
  • نصف پیمانه گوجه فرنگی خرد شده
  • 1/3 فنجان تربچه ریز خرد شده
  • ترشی فلفل و هویج

مراحل مونتاژ سوپ

  1. ابتدا  در یک کاسه آرد ذرت را با آب گرم مخلوط کنید. ورز دهید تا کاملا یکپارچه شود. در صورت لزوم، آب بیشتری اضافه کنید، اما مراقب باشید زیرا ممکن است چسبناک باشد. هدف این است که خمیر صاف و قابل کنترل باشد.
  2. سپس  آن را با یک حوله پارچه ای مرطوب بپوشانید تا خشک نشود.
  3. بعد خمیر را به توپ تقسیم کنید. سعی کنید آنها را هم اندازه کنید. وقتی کارتان تمام شد، دوباره آنها را با دستمال پارچه ای بپوشانید.
  4. حالا یک کیسه پلاستیکی را به دو مربع هم اندازه ببرید.
  5. یک تکه پلاستیک روی توری قرار دهید، یک گلوله خمیر را روی آن قرار دهید، با تکه پلاستیک دیگر بپوشانید و با فشار ملایم روی توری را ببندید. سپس  خمیر را بردارید و ورقه های پلاستیکی را بردارید و این کار را تکرار کنید. از این تکنیک برای درست کردن تمام تورتیلاها استفاده کنید.
  6. اگر این وسیله برای درست کردن تورتیلا ندارید، از قالب شیشه ای استفاده کنید. در این صورت پلاستیک را روی پیشخوان قرار دهید و همین کار را انجام دهید.
  7. وقتی کارتان تمام شد، یک بشقاب داغ را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، تورتیلاها را یکی یکی روی اجاق بگذارید و بعد از یک دقیقه خمیر را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. در نظر داشته باشید که اگر مدت زیادی بگذارید بپزد، خمیر خشک می شود.
  8. در نهایت سوپ را با کفگیر از روی ظرف داغ بردارید و در ظرفی بگذارید تا گرم بماند. حالا وقت آن است که با فشار دادن لبه ها با انگشتان خود، حاشیه را شکل دهید.

سوپ های پیش ساخته مکزیکی

  1. روغن یا کره را در ماهیتابه داغ کنید. سوپ ها را در آن قرار دهید و هر طرف را به مدت 30 ثانیه کمی تفت دهید. این زمان برای قهوه ای شدن و گرم شدن آنها کافی است. سپس آنها را از تابه خارج کرده و روی یک بشقاب روی دستمال کاغذی قرار دهید تا چربی اضافی گرفته شود.
  2. اکنون زمان آن است که آنها را پر کنید! می توانید گوشت گاو یا مرغ، کاهو، پنیر یا هر موادی که دوست دارید اضافه کنید. سپس سس تند را روی همه چیز اضافه کنید.

دستور غذای نوپال سوپه

نوع دیگری از سوپ های مکزیکی که می توانید درست کنید، با نوپال تازه به جای تورتیلاهای معروف ذرت است. در این دستور، نوپال ها به عنوان پایه استفاده می شوند.

همچنین بر اساس مطالعات مختلف ،  این غذا دارای ویژگی های مغذی است که در اروپا و آسیا مورد توجه قرار گرفته است. آنها برای درمان چندین بیماری مفید هستند زیرا منبع ویتامین C، مواد معدنی و فیبر محلول و نامحلول هستند.

عناصر

  • 10 عدد نوپال متوسط
  • 1/2 تکه کاهو
  • کمی نمک
  • یک پیمانه فلفل
  • 1 فنجان لوبیا سرخ شده
  • پنیر خامه ای

 

دستورالعمل ها

  1. ابتدا باید نوپال ها را شکل دهید. برای این کار، از یک فنجان، یک درب یا یک عنصر گرد استفاده کنید که می توانید روی نوپال قرار دهید.
  2. سپس با استفاده از چاقو  شروع به بریدن آنها کنید تا به شکل گرد در بیایند.
  3. سپس کاهو را خرد کرده و نمک اضافه کرده و کنار بگذارید.
  4. در همین حین، یک سینی یا بشقاب داغ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، به هر نوپلی که برش می‌زنید، یک پیمانه فلفل اضافه کنید و روی سینی داغ قرار دهید. اجازه دهید هر دو طرف بپزند تا تغییر رنگ دهند.
  5. پس از آماده شدن آنها را از روی حرارت بردارید و روی تخته چوبی یا بشقاب بگذارید و لوبیاهای سرخ شده را پهن کنید.
  6. در آخر  پنیر خامه ای را پهن کرده،  کاهو را اضافه کرده و نوش جان کنید!

سوپ های نوپال معمولا سبک تر از انواع سنتی هستند زیرا آرد ذرت ندارند. با این حال، درست مانند دستور قبلی، می توانید گوشت، سس یا مواد دیگری را که دوست دارید اضافه کنید.

چند سوپ مکزیکی خوشمزه تهیه کنید

همانطور که می بینید،  سوپ مکزیکی پیش غذای آسانی برای تهیه است. همچنین، اگر ابزار یا مواد معمولی مورد نیاز برای درست کردن آنها مانند خامه مکزیکی، تورتیلا یا بشقاب داغ را ندارید، همچنان می توانید آنها را درست کنید.

به یاد داشته باشید، می توانید گوشت گاو، مرغ، سبزیجات، حبوبات یا هر چیز دیگری را که ترجیح می دهید اضافه کنید. این دستور العمل های نفیس را حتما امتحان کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا