ورزش

سومی آسیا برای کشتی آزاد ایران با عملکردی ضعیف/ یک طلا در ۱۰ وزن!

سومی آسیا برای کشتی آزاد ایران با عملکردی ضعیف/ یک طلا در ۱۰ وزن!

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سومی آسیا برای کشتی آزاد ایران با عملکردی ضعیف/ یک طلا در ۱۰ وزن!

به گزارش خبرنگار مهر، سی و ششمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران با کسب تنها یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز پس از قزاقستان و ازبکستان به عنوان سوم دست یافت.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

ایران در روز نخست این رقابتها توسط رحمان عموزاد به مدال طلا رسید. در روز دوم هم در حالی که علیرضا کریمی به فینال رسیده بود، با قبول شکست برابر کشتی گیر قزاقستان از رسیدن به طلا بازماند. سه کشتی گیر هم صاحب مدال برنز شدند.

نتایج کامل نمایندگان ایران در این رقابتها به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم – حذف سرلک

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۱ مغلوب ریکوتو آرای از ژاپن شد و با توجه به شکست این حریف ژاپنی در دور بعد، سرلک از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۶۱ کیلوگرم – برنز رضایی

در وزن ۶۱ کیلوگرم یاسین رضایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۶ و ضربه فنی هیون سیک سونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف کشتی گیری از قرقیزستان رفت و با شکست ۱۱ بر ۲ برابر این حریف از رسیدن به فینال بازماند. دیدار رده بندی وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز بین رضایی و «اوگاوا» از ژاپن برگزار شد که در نهایت ملی پوش ایران با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی رسید. ملی پوش ایران با این برد به مدال برنز آسیا دست یافت.

نتایج کامل کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا/ ۱ طلا در ۱۰ وزن!

وزن ۶۵ کیلوگرم – طلای رحمان عموزاد

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر سنجر مختار از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ از سد ریوما آنراکیو از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی به مصاف تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان از مغولستان رفت و با پیروزی ۳ بر یک برابر این حریف به مدال طلا دست یافت.

وزن ۷۰ کیلوگرم – عنوان پنجم قیاسی

در وزن ۷۰ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن عنایت اولله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مصطفی احمداف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل سنجر دوسژانوف از قزاقستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. قیاسی در دیدار رده بندی برابر کشتی گیر قرقیزستانی ۲ بر یک مغلوب شد و از رسیدن به مدال باز ماند و عنوان پنجم آسیا را به خود اختصاص داد.

۷۴ کیلوگرم – حذف ابوذری

در وزن ۷۴ کیلوگرم حسین ابوذری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر شامیل ایساکوف از اردن را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب ماگومدرسول اصلویف از بحرین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، ابوذری از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۷۹ کیلوگرم – برنز کاووسی

در وزن ۷۹ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۲ بر ۲ خیدیر سیف الدین اف از بحرین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ و ضربه فنی مغلوب بولات ساکایف از قزاقستان شد و به دیدر رده بندی رفت.

کاووسی در این دیدار با نتیجه ۶ بر صفر یاجورو یاماساکی از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

۸۶ کیلوگرم – نقره کریمی

در وزن ۸۶ کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲ گوان اوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زوشن لین از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ هایاتو ایشیگورو از ژاپن را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. کریمی در این دیدار به مصاف عظمت دولتبکوف از قزاقستان رفت و با قبول شکست ۱ به ۴ به مدال نقره رسید.

نتایج کامل کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا/ ۱ طلا در ۱۰ وزن!

۹۲ کیلوگرم – حذف محبی

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل آرش یوشیدا از ژاپن مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، محبی به گروه بازنده‌ها رفت. وی در دیدار شانس مجدد با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب گانخویاگ گانباتار از مغولستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

۹۷ کیلوگرم – برنز گلیج

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۲ بر صفر اولزیسایخان باسانتسوگت از مغولستان پیکار را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل مصاف تاکاشی ایشیگورو از ژاپن به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل احمد تاج الدین اف از بحرین با نتیجه ۱۳ بر ۸ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. گلیج در دیدار رده بندی به مصاف کشتی گیری از حریف قزاقستانی رفت و با پیروزی ۱۱ بر صفر برابر قزاقستانی به عنوان سوم آسیا و مدال برنز رسید.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم – عنوان پنجم معصومی

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر ضیاموحامت صفراف از ترکمنستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در حالی که برای رسیدن به فینال فقط دو ثانیه فرصت داشت و ۶ بر ۳ از لخاگواگرل مونختور دارنده مدال نقره و برنز جهان از مغولستان پیش بود، با یک فن چهار امتیازی از حریف مواجه شد تا در نهایت ۸ بر ۶ مغلوب شود و شانس مدال طلا را از دست بدهد. معصومی در رده بندی هم در حالی که از حریف چینی پیش بود، با نتیجه ۴ بر ۲ ضربه فنی شد و به عنوان پنجم دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- آلماز سمانبکوف (قرقیزستان) ۳- راحت کالجان (قزاقستان) و ریکوتو آرای (ژاپن) ۵- وان هائو زو (چین) و زانابازار زاندانبود (مغولستان) … ۱۰- علیرضا سرلک (ایران)

۶۱ کیلوگرم: ۱- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) ۲- لیو مینگ هیو (چین) ۳- یاسین رضایی (ایران) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان) ۵- سردار روزیموف (ازبکستان) و کودای اوگاوا (ژاپن)

۶۵ کیلوگرم: ۱- رحمان عموزاد (ایران) ۲- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۳- ریوما آنراکیو (ژاپن) و اولوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) ۵- امیدجان جلال اف (ازبکستان) و سنجر موختار (قزاقستان)

۷۰ کیلوگرم: ۱- سنجر دوسجانوف (قزاقستان) ۲- ظفربک اوتاخانوف (ازبکستان) ۳- اوروزبک توکتومامبتوف (قرقیزستان) و یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) ۵- مرتضی قیاسی (ایران) و شامیل ایساکوف (اردن)

۷۴ کیلوگرم: ۱- دارخان یسنگالی (قزاقستان) ۲- کایرین کینوشیتا (ژاپن) ۳- سولدخو الونبایار (مغولستان) و ماگومدرسلو اصلویف (بحرین) ۵- بیونگ مین گونگ (کره جنوبی۹ و آدیلت ژاپارکولوف (قرقیزستان) … ۸- حسین ابوذری (ایران)

۷۹ کیلوگرم: ۱- بولات ساکایف (قزاقستان) ۲- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۳- امیرحسین کاووسی (ایران) و دیپاک (هند) ۵- شهرت بازاروف (تاجیکستان) و یاجورو یاماساکی (ژاپن)

۸۶ کیلوگرم: ۱- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) ۲- علیرضا کریمی (ایران) ۳- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) و بادور اسلام اف (ازبکستان) ۵- لین زوشن (چین) و ونگ چو (سنگاپور)

۹۲ کیلوگرم: ۱- آرش یوشیدا (ژاپن) ۲- رضابک آیتموخان (قزاقستان) ۳- گانخویاگ گانباتار (مغولستان) و ماگومد شریپوف (بحرین) ۵- آجینیاز صفرنیازاف (ازبکستان) و میرلان چینیبکوف (قرقیزستان) … ۸- ارشک محبی (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- احمد تاج الدین اف (بحرین) ۲- آووسایمان هابیلا (چین) ۳- مجتبی گلیج (ایران) و مخسود ویسالوف (ازبکستان) ۵- بکزات اورکیمبای (قزاقستان) و دیپاک (هند)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) و یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) ۳- بوهردون (چین) و کومار آنیروده (هند) ۵- امیررضا معصومی (ایران) و سرداربک خولماتوف (ازبکستان)

رده بندی تیمی:

۱- قزاقستان ۱۷۹ امتیاز ۲- ژاپن ۱۲۹ امتیاز ۳- ایران ۱۲۴ امتیاز ۳- مغولستان ۱۲۰ امتیاز ۴- ازبکستان ۱۱۸ امتیاز ۵- ازبکستان ۱۱۸ امتیاز ۶- قرقیزستان ۱۰۹ امتیاز ۷- هند ۹۹ امتیاز ۸- چین ۹۱ امتیاز

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا