اخبار روز

سازماندهی ۲ هزار خادم یار فعال رضوی و ۲۷۳ کانون در سطح مرکزی

سازماندهی ۲ هزار خادم یار فعال رضوی و ۲۷۳ کانون در سطح مرکزی

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سازماندهی ۲ هزار خادم یار فعال رضوی و ۲۷۳ کانون در سطح مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بخشی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه کرامت و تشریح برنامه‌های این دهه اظهار داشت: شبکه خادمیاری رضوی با هدف محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و خدمت به مردم در کشور راه اندازی شد و محوریت برنامه‌های این شرکت تقویت و ترویج فرهنگ رضوی در سطح جامعه است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی افزود: شبکه خادمیاری رضوی در استان مرکزی متشکل از ۱۳۰ کانون موضوعی و ۱۴۳ کانون محله‌ای و مجموعاً ۲۷۳ کانون در سطح استان فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دارند.

۲ هزار خادم یار فعال در سطح استان مرکزی سازماندهی شد

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار خادم یار فعال در سطح استان مرکزی در سامانه سازماندهی شده که در کنار شبکه خادمیاران بیش از ۲۵۰ یاور رضوی با این شبکه و با اجرای خدمات عام المنفعه همکاری می‌کنند.

بخشی با اشاره به اینکه سازمان خادمیاری کاملاً مردمی است و با کمک‌های مردم و خیرین رنگ و بوی فعالیت‌های آنها امام رضایی است، گفت: آستان قدس رضوی از این شبکه حمایت معنوی می‌کند.

وی با بیان اینکه شبکه خادمیاری رضوی در دو دهه سال برنامه‌های ویژه ای تدارک می بیند، افزود: دهه آخر صفر و ایام شهادت حضرت رضا (ع) و دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به ولادت حضرت رضا (ع) ختم می‌شود، برنامه‌های این شبکه به صورت ویژه است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی ادامه داد: امسال ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز دهه کرامت است و برنامه‌های مختلفی در طی یک دهه تا ۱۰ خرداد ماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حضور کاروان زیر سایه خورشید با پرچم حضرت رضا (ع) در استان با حال و هوای امام رضایی و اهدای تبرکات برکات فراوانی برای جامعه خواهد داشت.

۲۰۰ عنوان برنامه برای کاروان زیرسایه خورشید در استان مرکزی پیش بینی شده است

بخشی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه برای کاروان زیرسایه خورشید در استان پیش بینی شده، گفت: برنامه‌هایی چون سرکشی از آسایشگاه‌های معلولین، بیمارستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از تولید کنندگان و فعالین برتر صنعتی و کشاورزی، آزادی زندانیان، حل اختلاف‌های بین مردم و جشن‌های محله‌ای از جمله برنامه‌های مهم است و البته در طول سال خادمیاران رضوی این برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

وی افزود: کاروان زیر سایه خورشید روز شنبه ۳۰ اردیبهشت در زرندیه، ۳۱ اردیبهشت در ساوه، ۱ خرداد در دلیجان، ۲ خرداد در محلات، ۳ خرداد اراک، ۴ خرداد آشتیان، ۵ خرداد تفرش، ۶ خرداد کمیجان، ۷ خرداد خنداب، ۸ خرداد شازند، ۹ خرداد خمین و ۱۰ خرداد اراک حضور پیدا خواهند کرد.

سازماندهی ۲ هزار خادم یار فعال رضوی و ۲۷۳ کانون در سطح مرکزی

جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی ادامه داد: همزمان با ولادت با سعادت حضرت رضا (ع) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مصلی بیت المقدس اراک با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم برگزار خواهد شد و از همه مردم دعوت می‌شود با حضور در این برنامه باشکوه از فضای معنوی این برنامه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: راه اندازی موکب ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ذیل این برنامه انجام خواهد شد و قطعاً مثل سال گذشته شاهد برنامه خوبی خواهیم بود.

بخشی با تشریح جزئیات برنامه‌ها بیان کرد: اردوی قم و جمکران ویژه خادمیاران رضوی در روز ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد و روز ۳۱ اردیبهشت جشن بزرگ روز دختر در فرهنگسرای شهر اراک برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ جشن محله محور به مناسبت روز دختر برگزار می‌شود، گفت: کانون‌های محلی این جشن‌ها را انجام می‌دهند و یک جشن محوری نیز توسط دبیرخانه مرکز استان برگزار خواهد شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی با بیان اینکه در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلفی به همت شبکه خادمیاری رضوی برگزار خواهد شد، گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، گلباران مزار شهدا، تهیه و توزیع غذای گرم میان محرومین، اهدای خون خادمیاران، اهدای جهیزیه و سیسمونی به نیازمندان، جشن ویژه نوزادان تازه متولد شده، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای پویش‌های مردمی، اجرای برنامه سفره کرامت، سرکشی از ندامتگاه‌ها، برگزاری همایش‌های فرهنگی و پیاده روی و برگزاری جشن‌های متعدد از جمله آنها است.

وی افزود: اعزام کاروان بیماران خاص در دوم خرداد ماه به تعداد ۴۴ نفر با مشهد مقدس یکی دیگر از برنامه‌های مهم است که هزینه اعزام آن توسط انجمن‌ها آنها تأمین شده و هزینه غذا و اسکان به عهده آستان قدس رضوی است.

بخشی تأکید کرد: اعتبار اجرای همه برنامه‌های دهه کرامت توسط مردم و خیرین تأمین شده و آستان قدس رضوی تنها هدایای تبرکی و غذای متبرک را اهدا می‌کند و عمده حمایت‌های آستان قدس معنوی است.

وی افزود: گروه قرار هشتم در ایتا برای هر شهرستان در راستای واریز مبالغ و کمک‌ها راه اندازی شده و شماره کارت‌ها تحت نظارت آستان قدس رضوی است و با توجه به اهداف نذورات و هدایا مبالغ هزینه خواهند شد.

مهمترین سرمایه کانون‌های خادمیاران رضوی اعتماد مردم است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مهمترین سرمایه کانون‌های خادمیاران رضوی اعتماد مردم و مشارکت در اجرای برنامه‌ها است و این شبکه مردمی به هیچ عنوان در فضای سیاسی ورود نخواهد کرد و همه مردم می‌توانند در این شبکه فعالیت داشته باشند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا