اخبار روز

زیرساخت انسانی در میان قشر عشایر وجود دارد/ توسعه فرهنگ عشایری

زیرساخت انسانی در میان قشر عشایر وجود دارد/ توسعه فرهنگ عشایری

زیرساخت انسانی در میان قشر عشایر وجود دارد/ توسعه فرهنگ عشایری

به گزارش خبرنگار خالق، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با عشایر استان ضمن بزرگداشت مقام شهدای راه حق به ویژه شهدای عشایر و تبریک دهه کرامت اظهار داشت: در مقطع آخرالزمان قرار گرفته‌ایم و آخر زمان مقطعی بوده که پیامبر و ائمه نسبت به آن هشدار داده‌اند.

وی تصریح کرد: در این دوران زندگی بشر دچار مشکلات می‌شود و از آن فتنه‌ها بر می‌انگیزد که همین وحشی گری‌هایی که در دنیا دیده می‌شود ناشی از این بوده که بشر راه اصلی خود را گم کرده و متأسفانه درندگیش از حیوانات درنده بدتر شده و امنیت را از سراسر جهان سلب کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز جامعه بشری چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و دینی دچار مشکل شده است، بیان داشت: بشر از طبیعت محروم شده و زندگی در کلان شهرها که باید همواره هوا را با دود و گاز دی اکسید کربن استشمام کند تجربه می‌کند.

عبادی ادامه داد: به همین دلیل بوده که اگر افراد در شهرها فرصتی پیدا کنند به دامان طبیعت پناه می‌برند تا مقداری از دغدغه‌های روزمره زندگی دور باشند.

وی با بیان اینکه طبیعت مربی و مادر جسم هر موجود از جمله انسان است، یادآور شد: آنچنان که در جامعه امروزی مشاهده می‌کنیم هر چقدر تعداد بیمارستان‌ها را افزایش دهیم باز هم تعداد بیماران افزون‌تر بوده و هر چقدر تعداد داروها را افزایش دهیم بازهم کمبود وجود دارد و این امر به سبب محرومیت انسان از طبیعت می‌باشد که بیماری‌های تن، روانی و فکری را به سراغ بشر آورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بشر در این غوغای آخر زمانی راه فطرت را از دست داده است.

عبادی با اشاره به اینکه آنچه مربوط به دین و روح انسان بوده فطرت او است، اضافه کرد: بشر هر وقت راه را گم کند علامت و تابوی آن، فطرت است.

وی بیان کرد: فطرت آموختنی نبوده بلکه باید آن را از کودکانی که در محیط سالم رشد می‌کنند بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در غوغای تمدن وحشی آخر زمانی در زندگی‌های ماشینی و درگیر مسابقات جمع آوری پول، طلا و دلار کنونی، بشر را از خودش بی خود کرده و بشر خود را فراموش و راه خداوند را ترک کرده و خداوند آنها را به خودشان واگذار کرده است.

عبادی ادامه داد: البته این آسیب شرایط آخر زمانی به تمام نقاط دنیا رسیده اما درصد آن فرق می‌کند به طوری که عده‌ای را مسخ کرده و عده را متحیر ساخته و عده دچار بیماری‌های فکری و روان تنی شده‌اند که ظلم و ستم، تخریب انسان کشی و از بین بردن زیرساخت‌های کشور از کارهای روزمره آنها است و خوب و بد برایشان معنا ندارد.

وی یادآور شد: آن قشری که در میان تمام اقشار سالم‌تر مانده به دلیل اینکه در هوا و فضای سالم بزرگ شده و آنچه که در تابلوی فطرت خداوند برای انسان قرار داده در بین این قشر دیده می‌شود، قشر عشایر هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر بیش از بقیه می‌توانند ارزش‌های نسل پاک را حفظ کنند، بیان داشت: غیرت، ناموس داری، کار و تلاش، امید و توکل را در میان عشایر بیش از بقیه می‌توان جست جو کرد که باید توسعه یابد.

عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی بر اساس فطرتی بوده که آن را پایه دین در قرآن معرفی می‌کند، افزود: سرمایه عشایری باید توسعه پیدا کند و همچنان که در موارد دیگر مسیرها تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید در این مسیر نیز از این ظرفیت غافل نشویم.

وی با بیان اینکه انسان قبل از اینکه مسلمان شود باید انسان درستی باشد، یادآور شد: زیرساخت انسانی بوده که می‌تواند بار سنگین مسلمانی را بر دوش بگیرد و در میان قشر مقدس عشایر این زیرساخت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان به عشایر توصیه کرد: بیش از آنکه به فکر جان خود باشید به فکر فرهنگ خود باشید که در آخر زمان کالای ویژه‌ای است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا