اخبار روز

زنجیره پرورش ماهی‌درقفس در استان بوشهر تکمیل می‌شود

زنجیره پرورش ماهی‌درقفس در استان بوشهر تکمیل می‌شود

زنجیره پرورش ماهی‌درقفس در استان بوشهر تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی مجتمع تکثیر ماهی پرورشی در تنگستان اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه شیلات و آبزی پروری است.

وی یکی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی استان بوشهر را آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و ادامه داد: زنجیره صنعت پرورش میگو استان بوشهر در حال تکمیل شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه از مرحله مولد تا تولید بچه میگو در استان فراهم شده است اضافه کرد: استان بوشهر در حال حاضر تولیدکننده مولد میگو عاری از بیماری است.

محمدی‌زاده طراحی و ساخت قفس پرورش ماهی ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی در استان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در استان بوشهر ۴۴ روستای ساحلی وجود دارد که قفس یا سایز کوچک می‌تواند زمینه تولید پرورش ماهی در قفس در اعماق هشت تا ۹ متری دریا را فراهم کند.

وی پرورش ماهی در حوضچه‌های ساحلی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: اجرایی شدن طرح پرورش ماهی در اراضی ساحلی به مساحت ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد که این اراضی برای تولید و سرمایه‌گذاری به مردم واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده از تولید لارو میگو در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: پس از تولید بچه میگو، در استخرها پرورش داده می‌شود و پس از برداشت، فرآوری و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه خوراک میگو پرورشی در کارخانه‌های داخلی استان بوشهر تولید می‌شود خاطر نشان کرد: در این صنعت و زنجیره ارزش کمبودهایی وجود دارد که در حال جبران شدن است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بخشی از خوراک میگو پرورشی استان بوشهر از دیگر استان‌ها وارد می‌شود تصریح کرد: صنعت پرورش ماهی در قفس یک صنعت جدید است که باید زنجیره ارزش آن تکمیل شود.

محمدی‌زاده نخستین زنجیره ماهی پرورشی را تولید بچه ماهی دانست و ادامه داد: نخستین برداشت ماهی پرورشی سی‌باس در قفس در شهرستان تنگستان انجام و محصول آن صادر شد.

استاندار بوشهر با تاکید بر طراحی قفس‌های پرورش ماهی در خلیج فارس با ظرفیت کوچک‌تر گفت: تولید پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ هزار تن طراحی و اجرایی شود چراکه این طرح فرصت اشتغال در روستاهای ساحلی استان بوشهر فراهم می‌کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا