اقتصاد

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، «ناصر اسکندری» با تاکید بر اینکه حدود ۹۵ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود، افزود: در طول سال گذشته میزان تولید برق این نیروگاه‌ها با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۳۲ میلیون مگاوات رسید.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

وی ادامه‌داد: از این میزان تولید حدود ۱۸۱ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، ۸۳ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های بخاری و ۶۹ میلیون مگاوات ساعت سهم نیروگاه‌های گازی بوده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

اسکندری با اشاره به اینکه سال گذشته برای نخستین بار بیش از ۹۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رسید، گفت: انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و آماده‌سازی این واحدها موجب شد تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۹۸ درصد عبور کند.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه متوسط بازده نیروگاه‌های حرارتی در سال گذشته به بیش از ۳۹ درصد رسیده است، خاطرنشان‌کرد: برای پیک تابستان امسال نیز ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است تا واحدهای تولید برق حرارتی در روزهای اوج مصرف تابستان با حداکثر توان آماده تولید برق پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور باشند.

وی، فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و افزود: آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار هدف اصلی این مجموعه است؛ از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و باید تا خرداد سال بعد به پایان برسد، زیرا از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخ‌گویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا