اخبار روز

روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی است

روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی است

روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی اظهار داشت: از همان اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمزمه انحلال ارتش به گوش رسید. زمزمه‌ای که بیشتر از لانه‌های منافقین و کمونیست‌ها بر می‌خاست و برخی از فرزندان انقلاب را نیز تحت تأثیر قرار می‌داد.

وی اضافه کرد: دوگانه حامیان ارتش و مخالفان ارتش در حال شکل گیری بود که، امام خمینی مانند همیشه با بصیرت الهی خود این توطئه را در اولین روزهای شکل گیری خود ناکام گذارد.

امام جمعه دشتستان افزود: ایشان در پیامی که در آن روزها فرستاد، ارتش را «ارتش اسلامی» خواند و ارتشیان را «فرزندان انقلاب و مردم»! چیزی که کمتر کسی -حتی از انقلابیون- بدان باور داشت! اما آن پیر اندیشه و سیاست در خشت خام تدبیر الهی اش چیزهایی را می‌دید که دیگران در آئینه شفاف حوادث نمی‌دیدند.

وی با اشاره به بایدها و نبایدهای بحث از عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم عفاف و حجاب یک امر اجتماعی در جامعه اسلامی است و زمینه ایجاد و تقویت سلامت و امنیت اجتماعی را فراهم می‌کند باید به الزامات تحقق این امر اجتماعی نیز پایبند باشیم و مسیر تحقق آن را به‌درستی طی کنیم.

مصلح بیان کرد: اکنون سوال این است که برای تحقق امر اجتماعی عفاف و حجاب چه مراحلی باید طی شود؟ در پاسخ باید گفت که برای گسترش و تعیق فرهنگ عفاف و حجاب باید مراحل زیر طی شود:

وی ادامه داد: عفاف و حجاب باید به‌عنوان یک معروف اجتماعی، مورد اقبال و پذیرش عمومی واقع شود. پذیرش عموم، اگر چه حقیقت‌ساز نیست اما واقعیت‌ساز است؛ یعنی تا توسط مردم مورد پذیرش واقع نشود، زمینه تحقق آن فراهم نمی‌گردد.

امام جمعه دشتستان گفت: برای پذیرش اجتماعی و عمومی مقوله عفاف و حجاب و در نهایت تحقق کامل آن، باید «ظرفیت‌سازی اجتماعی» صورت گیرد. در ظرفیت‌سازی اجتماعی تقدم تبیین بر الزام، تقدم اعمال ایجابی بر سلبی، تقدم زیبانمایی عفاف و حجاب بر کم پوششی و برهنگی، انجام شود و حتی برخی عوامل زمینه‌ای مانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی نیز در مسیر حل و رفع قرار گیرد و برای مردم محسوس شود.

وی با گرامیداشت روز قدس تصریح کرد: در ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ یعنی یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در پی بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیل، امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

مصلح اظهار داشت: از آن زمان به بعد همه ساله از این روز بزرگداشت می‌گردد و مسلمانان برای نشان دادن مراتب تنفر و انزجارشان از رژیم اسرائیل و حمایت قاطع‌شان از مردم تحت ستم فلسطین، فریاد عدالت سر می‌دهند.

وی اضافه کرد: در واقع روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی است.

امام جمعه دشتستان افزود: امام خمینی فرمودند که «روز قدس» یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در نشست با مسئولین نظام در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ در تبیین زنده بودن انقلاب به موضوع استمرار حمایت از فلسطین اشاره و فرمودند: «آمریکایی‌ها هم بدانند، جمهوری اسلامی از مواضع اصلی خود کوتاه نمی‌آید. ما از ظلم‌ستیزی دست برنمی‌داریم، از دفاع از فلسطین کوتاه نمی‌آییم، از مبارزه‌ی برای اِحقاق حقوق خودمان کوتاه نمی آییم. ما یک ملّت زنده‌ای هستیم، خوشبختانه انقلاب زنده است»

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا