اخبار روز

رفع مشکل ترافیک نیازمند بودجه و تجهیزات است

رفع مشکل ترافیک نیازمند بودجه و تجهیزات است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

رفع مشکل ترافیک نیازمند بودجه و تجهیزات است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا محمدی صبح چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین رویداد فناورانه و نمایشگاه ملی حمل و نقل دانش بنیان که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه مسئله مهم ترافیک در کلانشهرهای دنیا در حال تبدیل شدن به دغدغه است، اظهار داشت: مسئله ترافیک متأسفانه در برخی ساعات و زمان‌ها تبدیل به بحران برای مردم و مسئولان و حوزه اجتماعی می‌شود و از این رو باید ویژه به ترافیک فکر شود.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی تصریح کرد: باور داریم با نیروی انسانی دیگر نمی‌توان ترافیک را مدیریت کرد و اکنون در کلانشهر اصفهان یا شهر بزرگی مانند تهران دیگر این امکان وجود ندارد و متأسفانه سیستم‌های نظارتی درستی نیز نداریم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در زمان حال، قوانین و مجازات‌هایی که پیش‌تر تعریف می‌شد در زمان خود مؤثر بود، گفت: اکنون در حوزه ترافیک لازم است قوانین را بروز کنیم و این گونه همایش‌ها و تجهیزات می‌تواند به داد این مسئله مهم برسد؛ یکی از گله مندی ما مسئله ترافیک است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه دولت‌ها در حوزه ترافیک مسئولیت اصلی را بر عهده دارند و لازم است برای تجهیزات هوشمند و مسائل ترافیکی سرمایه گذاری کنند، گفت: با وجود اینکه نیازها احصا شده و می‌دانیم چه نیازهایی برای حل مسئله ترافیک است اما از نظر بودجه‌ای توان انجام نداریم و همین دلیل سبب شده مسئله ترافیک ابتر بماند.

وی اضافه کرد: در ساعت و نقاطی از شهر که می‌دانیم مشکل از کجاست اینها باید عملیاتی شود و اینها نیاز به بودجه و تجهیزات دارد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ترافیک در این کلانشهر تقریباً در همه ساعات متراکم می‌شود، تصریح کرد: این محدودیت‌ها ترافیکی لازمه کنترل ترافیک است و به افرادی که در این زمینه از مسئولان مطالبه دارند باید گفت ظرفیت معابر و خودروهای ما وقتی اشباع شد کاری از دست پلیس و مسئولان بر نمی‌آید.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه اعمال محدودیت ترافیک، مدیریت ترافیک است، خاطرنشان کرد: این اعمال قانون باید بصورت هوشمند باشد زیرا تعداد نیروهای پلیس با این حجم ترافیک سنخیت ندارد.

وی تاکید کرد: دولت‌ها برای ترافیک باید ویژه برنامه داشته باشند وگرنه در آینده نزدیک در حوزه ترافیک با چالش‌های جدی در کلانشهرها مواجه خواهیم بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا