اخبار روز

رسوایی جدید واشنگتن/ سامانه «پاتریوت» کی‌یف مقهور موشک‌های روسیه

رسوایی جدید واشنگتن/ سامانه «پاتریوت» کی‌یف مقهور موشک‌های روسیه

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

رسوایی جدید واشنگتن/ سامانه «پاتریوت» کی‌یف مقهور موشک‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعاتی بعد از گزارش پنتاگون درباره تخریب یک دستگاه سامانه پدافندی «پاتریوت» در حمله موشکی روسیه به اوکراین، یک مقام آمریکایی با اذعان به تخریب این پدافند هوایی از سوی ارتش روسیه، از انجام ارزیابی‌هایی واشنگتن برای مشخص کردن میزان آسیب وارد شده به این سامانه خبر داد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ای از اصابت دقیق حمله شبانه موشکی نیروی هوایی و دریایی ارتش به اهدافی در خاک اوکراین خبر داد.

در این بیانیه آمده است که «در حمله موشکی دوربرد ارتش روسیه، همه اهداف تعیین شده دشمن، به طور دقیق هدف قرار گرفت و یکی از سامانه‌های پدافندی (پاتریوت) اهدایی واشنگتن به اوکراین با یک موشک فراصوت از نوع کینژال منهدم شد.»

در واکنش به این خبر، شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که سامانه پاترویت در جریان حمله موشکی ارتش روسیه به خاک اوکراین «آسیب دیده اما منهدم نشده است.»

بنا بر گزارش راشاتودی، هر چند ارتش روسیه جزئیات بیشتری درباره حمله با موشک مافوق صوت کینژال به کی‌یف ارائه نداد اما «اولین بار است که مسکو ادعا کرده که سامانه‌های دوربرد ارسال شده به اوکراین توسط حامیان غربی را هدف قرار داده است».

وزارت دفاع روسیه در اطلاع رسانی روزانه امروز خود در مسکو حملات شامگاه و بامدادی خود به اوکراین را تأیید کرد.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که با تسلیحات دوربرد اهداف نظامی از قبیل مواضع نظامیان اوکراینی و انبارهای مهمات، تسلیحات و سخت افزار نظامی تحویل گرفته از کشورهای غربی» را زده است.

پیش از توضیحات وزارت دفاع روسیه درباره حملات به اوکراین، «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین از مقابله ارتش این کشور با حملات گسترده موشکی و پهپادی روسیه خبر داد و مدعی شد که کی‌یف ۶ موشک مافوق صوت روسیه را ساقط کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا