اخبار روز

دور جدید مذاکرات انصارالله یمن و عربستان بزودی در صنعا

دور جدید مذاکرات انصارالله یمن و عربستان بزودی در صنعا

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

دور جدید مذاکرات انصارالله یمن و عربستان بزودی در صنعا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «فؤاد راشد»، سیاستمدار یمنی از دور جدید گفتگوها میان انصارالله یمن و عربستان سعودی در صنعا در آینده نزدیک خبر داد که با هدف بررسی موانع اجرایی توافقات قبلی برگزار خواهد شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این سیاستمدار یمنی افزود: دور جدید گفتگوها، در بررسی موارد اختلافی باقیمانده، با پیشرفت همراه خواهد بود و راه را برای گفتگوهای یمنی- یمنی هموار خواهد کرد. علاوه بر این، موضوعات مرتبط با پرونده‌های انسانی و راه‌های دستیابی به توافق آتش‌بس که در ماه گذشته، میان طرف عربستانی و انصارالله یمن، مورد بحث قرار گرفته بود، در دور جدید گفتگوها تکمیل خواهند شد.

فؤاد راشد ادامه داد: بدون شک مرحله پیش‌رو، دشوار خواهد بود.

اواسط ماه گذشته، وزارت‌خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که تیم مذاکره‌کننده این کشور، گفتگوهای فشرده‌ای را در صنعا انجام داده و در این گفتگوها، وضعیت انسانی در یمن، آزادی اسیران، آتش‌بس و دستیابی به راه حل سیاسی را مورد بحث و گفتگو قرار داده است، اما دستیابی به راه‌حل سیاسی مورد پذیرش همه طرف‌های یمنی نیازمند ادامه این گفتگوهاست.

از سوی دیگر، انصارالله یمن گفتگوهای صورت‌گرفته میان طرفین را جدی و مثبت توصیف کرد و به پیشرفت در برخی مسائل به شرط تکمیل گفتگوها در خصوص موارد اختلافی باقیمانده در آینده، اشاره نمود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا