اخبار روز

دنیای امروز، دنیایِ ایدئولوژی قانع کننده‌تر است

دنیای امروز، دنیایِ ایدئولوژی قانع کننده‌تر است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

دنیای امروز، دنیایِ ایدئولوژی قانع کننده‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با پنجمین روز برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «دیپلماسی تراز انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ظهر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ در محل سرای ملل این نمایشگاه رونمایی شد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: معتقدیم معمار هر کشوری رهبران آن کشور هستند لذا سخنان رهبران نظام اسلامی، بهترین گزینه برای شناخت دیپلماسی این نظام است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به کتاب «دیپلماسی تراز انقلاب» گفت: مطالعه این کتاب را برای کسانی که می‌خواهند بدانند جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به دنبال چه چیزی است، توصیه می‌شود.

وی افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید تراز انقلاب اسلامی باشد و چیستی و چرایی دیپلماسی تراز انقلاب اسلامی را در بیانات ایشان می‌توان جستجو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ، اساس یک دیپلمات است و امروزه فرهنگ، تنها یک ابزار نیست بلکه خود یک هدف است.

وی افزود: مقام معظم رهبری معتقدند که دنیا، دنیای ایدئولوژی و حرف برتر است و ما در این زمینه دست برتر داریم.

نگاه یک شرق شناس روسی به زنان محجبه ایرانی

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بیان اهمیت موضوع زنان به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: زمانی که در روسیه به عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتم، روزی یک خانوم شرق شناس معروف که از مخالفین حجاب بود به همسر من گفت “اگر حقوقی را که یک زن ایرانی دارد، من داشتم حاضر بودم از حجاب پوشیه استفاده کنم. “

وی ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم تصویر درست خود را نشان بدهیم حتماً حرف ما خریدار دارد و حرف‌های نو و جذابی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور با اشاره به اهمیت صلح در جهان گفت: در دکترین نظامی اسلامی، صلح فقط در چارچوب عدالت صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مدل دیپلماسی تراز انقلاب، قائل به کار قرارگاهی هستند، به این معنا که باید قرارگاهی وجود داشته باشد که سایر دستگاه‌ها را هماهنگ کند و همچنین در مورد شکل کار دیپلماسی فرهنگی، رهبری معتقدند کیفیت در کارها اهمیت اساسی دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بهره مندی از ظرفیت‌های داخل کشور را برای دیپلماسی عمومی در خارج از کشور مورد تأکید قرار می‌دهند.

لزوم معرفی تصویر درستی از ایران در خارج از کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پورگفت: دیپلمات و مدیر فرهنگی بین‌المللی تراز انقلاب اسلامی در نگاه رهبری باید دارای چهار ویژگی باشد که عبارتند از: خوش فکری، پرکار بودن، دلیر و عملگرا بودن.

وی با اشاره به ابزارهای عملیاتی دیپلماسی فرهنگی در نگاه رهبری گفت: زبان فارسی یکی از این ابزارها است و اگر کسی در خارج از کشور بتواند با زبان فارسی ارتباط برقرار کند، می‌تواند تصویر درستی را از ایران در ذهن خود داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: دومین ابزار از ابزارهای پیشبرد اهداف دیپلماسی عمومی تراز انقلاب در نگاه رهبری، معرفی شخصیت‌های بزرگ است و سومین آن ترجمه آثار و فیلم‌های مناسب است.

وی سخنان خود را اینگونه پایان داد که اگر آثار خوب، ترجمه شایسته‌ای را ارائه دهند، خواننده خود را خواهند داشت.

ضرورت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

در ادامه حجت‌الاسلام محمد اسدی موحد، رئیس مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی گفت: یکی از توصیه‌های مهم رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ما، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که به همین منظور این کتاب نیز در این راستا تألیف شده است.

وی افزود: این کتاب نقشه راهی برای کسانی است که می‌خواهند در عرصه بین الملل فعالیت کنند.

همچنین مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن ملل، طبقه همکف، راهرو اصلی، مجموعاً با ۲۰۰ عنوان کتاب ترجمه شده دو سال اخیر، آماده پذیرایی از بازدید کنندگان و مخاطبان در حوزه نشر بین الملل است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا