سریال و انمیشن

دمنوش ها و نوشیدنی های گرم چطور به سلامت بدن کمک میکنند؟

دمنوش ها و نوشیدنی های گرم چطور به سلامت بدن کمک میکنند؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

دمنوش ها و نوشیدنی های گرم چطور به سلامت بدن کمک میکنند؟

خوردن دمنوش گرم همیشه برای ما لذت­بخش است، از سال­های گذشته استفاده از گیاهان مختلف برای تهیه نوشیدنی­های گرم در میان مردم در سراسر جهان رواج داشته است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

این نوشیدنی­های مفید علاوه­بر طعم و عطر خاصی که دارند به­طور معمول بر سلامت جسمانی افراد نیز تاثیر می­گذارند.

می­توان گفت که از قرن­ها پیش طبیبان برای درمان بیماری­های مختلف از گل­ها، ادویه­ها و گیاهان متنوعی استفاده می­کردند که امروزه نیز با درک خواص درمانی آنها هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.

تاثیراتی که دمنوش روی سلامت افراد دارد

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که در زمان مواجهه با یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی به­جای مراجعه به پزشک سعی کنید از انواع دمنوش برای بهبود خود استفاده کنید.

به­طور کلی اکثر افراد حداقل یکی از انواع این محصولات را در خانه نگهداری می­کنند، زیرا اغلب از خاصیت­های بی­نظیر این نوع نوشیدنی­های گرم آگاه هستند. برخی از خواص درمانی این محصولات شامل موارد زیر است.

کمک به درمان سرماخوردگی

برخی از علائم سرماخوردگی مانند بی­حالی، سرفه­های شدید و گلو درد را می­توان با استفاده از نوشیدنی­های گیاهی که برای این منظور مفید است، برطرف کرد.

خاصیت­های مختلفی که دم­کرده ریشه یا گل برخی گیاهان دارد به­خوبی می­تواند به روند بهبودی افراد در زمان ابتلا به ویروس سرماخوردگی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بسیاری از نمونه­های گیاهی وجود دارد که می­تواند در کاهش استرس و اضطراب تاثیرگذار باشد و از طرفی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

آنتی­اکسیدان­هایی که در این محصولات وجود دارد سبب بالابردن ایمنی بدن در برابر بسیاری از ویروس­ها و میکروب­های آسیب­رسان می­شود.

شما می­توانید در کنار توصیه‌های پزشک و حتی با مشورت پزشک با خرید دمنوش مناسب برای تقویت ایمنی بدن و استفاده از آن به­صورت مرتب، از بدن خود در برابر ابتلا به برخی از بیماری­ها محافظت کنید.

سلامت پوست

برخی از ترکیبات موجود در گیاهان می­تواند به کاهش التهاب و چین­و­چروک­های پوستی کمک کند، معمولا متخصصان طب سنتی استفاده از برخی نوشیدنی­های گیاهی را برای شادابی و سلامت پوست پیشنهاد می­کنند.

هضم بهتر غذا

معمولا برای جلوگیری از ایجاد مشکلاتی همچون سوء هاضمه و نفخ بهتر است از دم­کرده­های گیاهی استفاده کنید.

این مواد به روند هضم غذا کمک می­کنند و در این صورت کم­تر دچار اختلالات مربوط به دستگاه گوارش می­شوید.

تناسب اندام و کاهش وزن

برخی از مواد گیاهی با تاثیر بر متابولیسم بدن و افزایش میزان سوخت­وساز باعث چربی­سوزی و کاهش وزن می­شوند.

در صورتی که قصد دارید از محصولات گیاهی برای پایین­آوردن وزن خود استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که این مواد در درازمدت اثر خود را نشان می­دهند.

شاید این مسئله که تاثیر مواد گیاهی بر روند چربی­سوزی زمان­بر است برای برخی از افراد خسته­کننده باشد اما با استفاده از این محصولات می­توانید از آسیب­هایی که اغلب مواد شیمیایی بر روی بدن دارند در امان بمانید.

شناخت برخی از دمنوش­های گیاهی

در صورتی که جزء آن دسته از افرادی هستید که به سلامت روحی و جسمی خود اهمیت می­دهید، می­توان گفت در کنار تغذیه سالم و ورزش، استفاده از دم­کرده­های گیاهی نیز یکی از راه­های حفظ سلامت است.

مطمئنا گیاهان زیادی وجود دارد که می­توان برای تهیه دمنوش از آن استفاده کرد که  تعدادی از آنها شامل موارد زیر است.

بابونه

اگر شب­ها خواب راحتی ندارید و معمولا دچار اضطراب می­شوید استفاده از یک لیوان دم­کرده بابونه قبل از خواب می­تواند به آرامش اعصاب شما کمک کند.

دم­کرده بابونه اثرات آرام­بخشی دارد و از آن به­عنوان کمک خواب یاد می­شود، مطالعات بسیاری نیز در این زمینه انجام شده‌است که نشان­دهنده تاثیرات مفید این ماده گیاهی بر خواب انسان است.

دیگر اثراتی که این محصول گیاهی بر روی سلامت جسمی افراد می­گذارد عبارت­اند از:

  • اثرات ضد التهاب و ضد باکتری
  • محافظت از سلامت کبد
  • درمان اسهال و زخم معده
  • کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی

اسطوخودوس

یکی از گیاهانی که می­تواند به شما در کاهش استرس کمک کند، اسطوخودس است. مدت زمان زیادی است که افراد بر این باورند که حتی بوی این گیاه بر آرامش آنها تاثیرگذار است.

از دیگر انواع دم­کرده­های گیاهی که خاصیت آرام­بخش دارد می­توان به رزماری، جنسینگ، چای سبز و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

خارمریم

در زمانی که شما از خارمریم استفاده می­کنید این گیاه فرایند سم­زدایی و پاک­سازی کبد را برای شما انجام می­دهد.

استفاده از این محصول گیاهی به­صورت دم­کرده باعث می­شود تا کبد، خود را بازسازی کند و از طرفی نیز به تولید صفرا کمک می­کند که نتیجه آن تسهیل در روند هضم غذا است.

چای ترش

برای تهیه این محصول از گل­های گیاه هیبیسکوس استفاده می­شود که رنگ قرمز-صورتی دارد و ترش­مزه است. شما می­توانید با خرید چای ترش از فروشگاه تیرینک از طعم و عطر بی­نظیر آن لذت ببرید.

با توجه به طبع و ذائقه افراد امکان سرو آن به­صورت سرد و گرم وجود دارد، این گیاه پرخاصیت بر روی سلامتی نیز تاثیرات مثبتی می­گذارد.

خواص ضد ویروسی آن می­تواند برای درمان آنفولانزای مرغی مفید واقع شود، در صورتی که چربی خون بالایی دارید و به­دنبال کنترل آن هستید می­توان گفت که این محصول یکی از بهترین نمونه­های گیاهی خواهد بود.

کنترل فشار خون و کاهش استرس اکسیداتیو (غلبه رادیکال­های آزاد بر دفاع آنتی­اکسیدانی بدن) از دیگر اثرات مفید این محصول گیاهی است.

یکی از مواردی که باید در هنگام استفاده از این محصول در نظر بگیرید تداخل این گیاه با داروی هیدروکلروتیازید است بنابراین در صورت مصرف چنین دارویی بهتر است از این نوشیدنی استفاده نکنید.

خواص دمنوش ها

گل محمدی

کم­آبی بدن مشکلات زیادی را برای سلامت افراد به­دنبال دارد، یکی از خواص بسیار خوب گل محمدی آن است که با حفظ آب به هیدراته نگه­داشتن بدن کمک می­کند.

مریم­گلی

از مزایای مصرف مریم­گلی می­توان به مواردی همچون بهبود عملکرد ذهنی و حافظه، تاثیر بر خلق­وخو، پیشگیری از سرطان روده بزرگ و دیگر موارد اشاره کرد.

به­نظر می­رسد که انتخاب این گیاه و استفاده از آن به­عنوان نوشیدنی می­تواند روی سلامت مغز، قلب و دستگاه گوارش شما تاثیرگذار باشد.

دارچین

دارچین دارای طبعی گرم است و میزان متابولیسم بدن شما را بالا می­برد، بنابراین می­توان از آن به­عنوان یک محصول مناسب برای لاغری یاد کرد.

یکی دیگر از خواصی که این ماده به­همراه دارد تعادل قند خون است که باعث می­شود میل کاذب افراد به خوردن غذا کاهش پیدا کند.

در نظر داشته باشید که برای استفاده از انواع محصولات گیاهی بهتر است از نمونه­های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید.

نمونه­های گیاهی که برای تهیه دمنوش و چای مورد استفاده قرار می­گیرد باید از عطر و طعم خوبی برخوردار باشد.

یکی از بهترین فروشگاه­هایی که در زمینه فروش محصولات گیاهی خوشمزه و باکیفیت فعالیت می­کند تیرینک است و شما می­توانید با خیال راحت محصولات آن را تهیه و مصرف کنید.

خواص نوشیدنی گرم

استفاده از دمنوش­های گیاهی در کشورهای مختلف

استفاده از محصولات گیاهی در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد، در آمریکا گیاهانی همچون بابونه آلمانی، سرخارگل، قاصدک، شیرین­بیان، زنجبیل و شنبلیله جزء مواردی است که مصرف زیادی دارد.

در کشور سوئیس نیز رسمی وجود دارد که برای زنان باردار رازیانه به­عنوان هدیه می­برند، استفاده از رازیانه در زمان شیردهی باعث افزایش شیر مادران می­شود.

آلمان نیز یکی از کشورهایی است که مصرف انواع نوشیدنی­های گیاهی در آن بالا است و معمولا در فروشگاه­های بزرگ بخشی مخصوص برای فروش این محصولات در نظر گرفته می­شود.

جمع­بندی

استفاده از دمنوش و نوشیدنی­های گرم یکی از مواردی است که در میان مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است. انواع محصولات گیاهی بر روی سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر می­گذارد.

برخی از انواع دم­کرده­های گیاهی که خواص درمانی زیادی دارند شامل بابونه، مریم­گلی، دارچین و بسیاری موارد دیگر است که هر کدام به­نوبه خود برای بهبود عملکرد مغز، قلب و دستگاه گوارش مفید هستند.

برای خرید دمنوش‌های مختلف با طعم‌های متنوع میتوانید به سایت تیرینک مراجعه نمایید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران

منبع:پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا