اخبار روز

دفاع «درخشان» از دستیاران گل‌محمدی/ قلعه‌نویی هم این راه را برود

دفاع «درخشان» از دستیاران گل‌محمدی/ قلعه‌نویی هم این راه را برود

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

دفاع «درخشان» از دستیاران گل‌محمدی/ قلعه‌نویی هم این راه را برود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید درخشان در خصوص حضور دستیاران خارجی در کادر فنی پرسپولیس و تاثیر آنها در قهرمانی این تیم، گفت: خوشحالم که نفر اول نیمکت، مربی ایرانی است. نشان می‌دهد برای مربیان داخلی ارزش قائلیم. خوشحالم که یحیی قهرمان شد و نشان داد مربیان ایرانی توانمندی قهرمانی دارند ولی باید امکانات برایشان فراهم باشد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

وی افزود: مربیان خارجی قابل احترام هستند و اطلاعات خوبی به فوتبال ما می‌آورند. می‌پذیریم مربی خارجی چه تغییراتی ایجاد می‌کند. ولی یک مقدار قضیه را به شکل دیگری نگاه کنیم. چرا مربی داخلی نفر اول و دستیارانشان خارجی نباشد؟ نمونه اش یحیی گل محمدی در پرسپولیس. با این کار سرمربی ما احیا می‌شود و مسائل فنی اش هم ارتقا می‌یابد. کاری که ژاپن کرد و سال‌ها از مربیان خارجی استفاده کرد ولی الان نفرات اولشان، سرمربی ژاپنی است. خیلی از تیم‌های دیگر هم سرمربی وطنی داشتند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه آیا می‌توان از همین فرمول برای امیر قلعه نویی در تیم ملی هم استفاده کرد؟ گفت: چرا که نه. اطلاعات نفراتی که از بیرون می آیند درصدی از مربیان داخلی بالاتر است. کدام مربی داخلی دوره‌های کامل‌تری در اروپا دیده‌اند و یا بازنگری کرده‌اند که من بگویم این بیشتر از من می‌داند؟ یک عده فریب می‌دهند که اطلاعات ما خوب است. اطلاعات تئوری با اجرایی فرق دارد. پای تخته که همه می‌توانند درس بدهند.

سرمربی پیشین پرسپولیس تاکید کرد: دستیاران یحیی کنار زمین بودند. قبل از بازی با نساجی به تمرین پرسپولیس رفتم. دلم می‌خواست ببینم تمرین پرسپولیس چگونه است. از گل محمدی و پیروانی و کریم باقری تشکر می‌کنم که از من خواستند به تمرین برویم. واقعاً تمرین «به روز» بود. لذت بردم یحیی کنار زمین ایستاده و برنامه ریزی کرده و دستیارانش کار را انجام می‌دهند. اگر تیم ملی دستیار قوی داشته باشد، به قلعه نویی کمک می‌کند. اشکالی ندارد. ارادت قلبی به همه مربیان دارم. همه هدفشان رشد فوتبال است. باید این اطلاعات را به فوتبال وارد کنیم. با حرف نمی‌شود.

درخشان یادآور شد: مربیانخارجی قطعاً می‌توانند به ما کمک کنند ولی سلیقه قلعه نویی این است و احترام می‌گذاریم. امیدوارم بتوانیم از خارجی استفاده کنیم ولی تصمیم گیرنده و نفر اول ایرانی باشد و از اطلاعات مربیان خارجی استفاده کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا