اخبار روز

دشمن به خطاهای ما دلبسته است

دشمن به خطاهای ما دلبسته است

دشمن به خطاهای ما دلبسته است

به گزارش خبرنگار خالق، دوازدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور با حضور اعضای هیأت امنا، شورای مرکزی، هیأت مدیره و مدیران شعب استانی این هفته در حالی برگزار شد که محمد عباسی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به عنوان میهمان در آن شرکت کرده و از آخرین اقدامات مجمع عمومی خیرین کشور مطلع شد تا به کمک آن راه‌های اثرگذاری بهتر مجمع عمومی خیرین کشور در همکاری با وزارت کشور مشخص گردد.

عباسی خطاب به خیرین گفت: شما خیرین خیرخواه به سمتی حرکت کرده‌اید که بسیار نیکوست و جا دارد این اخلاق حسنه در جامعه جاری شود.

وی اعتمادسازی در میان مردم را یکی از نقش‌های مهم خیرین در جامعه دانست و گفت: اعتمادسازی یکی از مؤلفه‌های مهم برای ترویج امر خیر در جامعه است. امروز باید به گونه‌ای تلاش کنیم که امور مردمی را به مردم واگذار کنیم، چرا که بوروکراسی اداری جایی در سیستم خیرین ندارد و به راحتی امور به اجرا درمی‌آید.

رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور تأکید کرد: باید حس عاطفی و خیرخواهانه را در جامعه به عنوان یک سنت حسنه تبلیغ کنیم و این وظیفه با همان نگاه شما خیرین و عمل‌تان در جامعه جاری می‌شود.

وی تأکید کرد: شناخت آسیب‌ها نیز از سوی خیرین جامعه بسیار ضروری است، چرا که دشمن به خطاهای ما دلبسته است و چشمان خود را برای پوشش خطاهای ما باز کرده است.

در دوازدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور حسین مظفر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو هیٔت علمی (بازنشسته) دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، علی احمدی و محمود فرشیدی, وزرای سابق ٱموزش و پرورش و مصطفی پور محمدی وزیر سابق دادگستری به عنوان میهمان نقطه نظرات خود را در خصوص مجمع عمومی خیرین کشور بیان کردند.

همچنین در بیانیه پایانی اجلاس مجمع خیرین کشور بر موارد ذیل مطرح شد:

۱. بند «۷» سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار نظام ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های موظف به عنوان سیاست مصوب مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

۲.پ یرو جلسه خیرین با رئیس محترم جمهور و مذاکرات و مباحثات جلسه مبنی بر نظام مند نمودن مسائل حوزه امور خیریه و برنامه ریزی برای حل آنها، بر ضرورت حضور جدی پیشکسوتان و صاحبنظران و فعالان این حوزه به منظور شناسایی دقیق مسائل و ارائه راهکارهای مؤثر و علمی تاکید شد.

۳. نظر به وجود مسائل و چالش‌ها در زمینه حکمرانی امر خیر و موانع اجرایی و خلأ های قانونی این حوزه، شناسایی و اولویت گذاری مسائل و همچنین شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مؤثر در بهبود عملکرد نهادهای خیریه و نیکوکاری در کشور و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی، تجربی، قانونی و حاکمیتی کشور جهت تسهیل گری و بهبود فضای موجود در حوزه امور خیریه پیشنهاد می‌شود.

۴. با عنایت به نقش امور خیریه و نیکوکاری در بهبود وضعیت اجتماعی، انتظار می‌رود نهادهای ذیربط در راستای تسریع فرآیندهای صدور مجوز و دیگر فرآیندهای مرتبط با فعالیت این مؤسسات در جامعه اقدامات لازم و تسهیلگرانه را به عمل آورند.

۵. نظر به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه ترویج امر خیر و ایجاد انگیزه در افراد جامعه و تشویق آنها به تشریک مساعی همه آحاد جامعه به خصوص جوانان در امور گوناگون جامعه، نهادهای ذی ربط نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر نهادهای مرتبط نسبت به تولید محتوای تخصصی متناسب با مخاطبان هدف و عموم افراد جامعه اهتمام بیشتری بورزند.

۶. برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های سالانه به منظور تشویق فعالان و داوطلبان اجتماعی و تقدیر از پیشکسوتان و بازنمایی دستاوردهای خیرین در عرصه‌های گوناگون اجتماعی نظیر بهداشت و درمان، توسعه زیرساخت‌های توسعه، رفاه اجتماعی و… می‌بایست با همکاری دستگاه‌های ذی ربط مورد توجه جدی قرار گیرد.

۷. تولید دانش و فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه امور خیریه و نیکوکاری با تاکید بر ایجاد اندیشکده ها و مؤسسات فعال در این حوزه جهت تولید و انتشار محتوا نظیر تدوین کتب آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان و ایجاد رشته‌های دانشگاهی در این زمینه تاکید شد.

۸. در حوزه قانونگذاری بر قانون جامع حمایت از مؤسسات خیریه و تشکل‌های مردمی و تعریف سند جامع برای هماهنگی کلیه اجزای حاکمیت جهت رفع مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای و سایر قوانین مورد نیاز آنها تاکید شد.

۱۰. بر ایجاد مجامع شهرستان‌ها در استان‌ها با پیگیری مجمع خیرین استان تاکید شد.

۱۱. استان یزد به عنوان استان معین استان خراسان جنوبی قرار گرفت و جلسات فی مابین دو استان هماهنگ می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا