اخبار روز

دستگاه اطلاعاتی «صحنه گردان» ناآرامی‌های اخیر پاکستان است

دستگاه اطلاعاتی «صحنه گردان» ناآرامی‌های اخیر پاکستان است

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

دستگاه اطلاعاتی «صحنه گردان» ناآرامی‌های اخیر پاکستان است

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب عمران خان (تحریک انصاف پاکستان) در بیانیه‌ای وزارت اطلاعات پاکستان را متهم به دست داشتن در ترویج خشونت‌های خیابانی و آشوب طی هفته گذشته در جریان اعتراض مردم به بازداشت عمران خان کرد.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

حزب «تحریک انصاف پاکستان» که هم‌اکنون رهبری این حزب را «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان بر عهده دارد در بیانیه‌ای دستگاه اطلاعاتی دولت را مسئول بروز خشونت شدید، تحریک مردم و آتش سوزی در جریان بازداشت عمران خان در هفته گذشته دانست.

در این بیانیه آمده است که این حزب دارای ادله فراوانی مبنی بر دست داشتن وزارت اطلاعات اسلام آباد در دامن زدن به خشونت در جریان دستگیری مجدد عمران خان است و آمادگی ارائه ادله به دستگاه تحقیق و تفحص دیوان قضائی برای پیگیری دارد.

روز جمعه هفته گذشته، دادگاه عالی قضائی پاکستان با صدور حکمی بازداشت عمران خان از سوی نهادهای اطلاعاتی را غیرقانونی اعلام کرد و با قید کفالت آزاد کرد.

نخست وزیر سابق پاکستان، یک روز پس از آزادی، با صدور اطلاعیه‌ای خواستار برگزاری دور جدیدی از تظاهرات توسط حامیان خود ضد سیاست‌های دولت شد.

در همین راستا، به دنبال خشونت‌های شدید هفته گذشته حامیان عمران خان با نیروهای پلیس در جریان دستگیری عمران خان، حزب تحریک انصاف امروز سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «عناصر وزارت اطلاعات با دامن زدن به آشوب و درگیری خیابانی طی هفته گذشته و جاری در پی مقصر جلوه دادن حزب انصاف برای سرکوب اعتراضات به بهانه بازداشت عمران خان بودند.»

این بیانیه می‌افزاید: «حزب انصاف تاکید دارد که ناگزیر عناصری که در جریان آشوب و درگیری بی‌سابقه روزهای گذشته دست داشتند، توسط دیوان قضائی بایستی شناسایی و تحت پیگرد قضائی قرار گیرند.

گفتنی است دولت کنونی پاکستان از زمان کنار گذاشتن عمران خان از قدرت بارها وی را درگیر محاکم قضائی به اتهامات مختلف کرده است و با وجود اینکه وی از محبوبیت بالایی میان افکار عمومی قرار دارد، درصدد بازگشت به قدرت از طریق انتخابات نخست وزیر اکتبر / مهر آینده است.

طی هفته گذشته، در جریان درگیری حامیان عمران خان با پلیس در اعتراض به دستگیری نخست وزیر سابق در نقاط مختلف پاکستان، دست‌کم ۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۰ نفر مجروح شدند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا