سلامت

در مورد جملات تاکیدی برای اضطراب چه باید بدانید

در مورد جملات تاکیدی برای اضطراب چه باید بدانید

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

در مورد جملات تاکیدی برای اضطراب چه باید بدانید

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

برای برخی افراد، اضطراب یک مسئله سلامت روان فلج کننده که شامل نگرانی، استرس، عصبی بودن و ترس است. اگرچه درمان و داروها ممکن است به شما کمک کند، اما تاکید بر اضطراب گزینه دیگری است. جملات تاکیدی جملات مثبت و خودیاری هستند که ممکن است به تغییر طرز فکر فرد و تشویق رفتار مثبت کمک کنند.

درباره 40 میلیون بزرگسال در ایالات متحده با اختلالات اضطرابی. می تواند آنقدر طاقت فرسا و مخرب باشد که داشتن یک زندگی منظم دشوار شود. زندگی با اضطراب می تواند چالش برانگیز باشد، هم برای افراد مبتلا و هم برای عزیزانشان. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که جملات تاکیدی به کاهش نگرانی و افزایش عزت نفس کمک می کند.

در این مقاله توضیح می دهیم که چگونه جملات تاکیدی ممکن است به افرادی که اضطراب را تجربه می کنند کمک کند، از جمله چند مثال. ما همچنین اطلاعاتی در مورد سایر گزینه‌های درمانی ارائه می‌دهیم.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد موارد تاکیدی مثبت برای اضطراب وجود دارد، یک مطالعه 2016 به نگرانی بیش از حد، یکی از علائم رایج اختلالات اضطرابی پرداخت. . این مطالعه شامل 102 فرد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی بود.

محققان از آنها خواستند که نگرانی های خود را با تصاویر مثبت یا کلماتی که نتایج خوب بالقوه را نشان می دهد جایگزین کنند. یک گروه کنترل از تصاویر مثبت غیرمرتبط با نگرانی‌هایشان استفاده کرد.

بعد از 1 ماه، همه شرکت‌کنندگان سود بردند و سطوح اضطراب و نگرانی را کاهش دادند، بدون اینکه تفاوتی بین گروه‌ها وجود داشت. به نظر می‌رسد جایگزینی نگرانی با ایده‌های مثبت، حتی زمانی که این ایده‌ها با نگرانی ارتباطی ندارند، فوایدی دارد.

افراد با مشکلات اضطرابی، مانند اختلال اضطراب اجتماعی، ممکن است دارای حساسیت افزایش یافتهtrusted-source> به حالات چهره افراد. در نتیجه، آنها ممکن است نشانه های اجتماعی منفی مانند حالات چهره ناراضی یا منزجر کننده را به عنوان تهدید درک کنند.

تحقیق نشان می دهد که اگر فردی احساس کند در صورت تهدید، جملات تاکیدی می تواند احساس شایستگی و ارزشمندی خود را در آنها بازگرداند. بنابراین، استفاده از جملات تاکیدی مثبت ممکن است به افزایش عزت نفس کمک کند و باعث شود فرد کمتر احساس خطر کند.

در زیر چند نمونه از جملات تاکیدی مثبت آورده شده است که افراد مضطرب می توانند با صدای بلند بیان کنند:

  • من در امان هستم و تهدید نمی شوم.
  • من هیچ خطر فیزیکی ندارم.
  • من اعتماد به نفس و آرامش دارم.
  • در شلوغی ها احساس راحتی می کنم.
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نتوانم بر آن غلبه کنم.
  • من بی خیال هستم. .
  • من در موقعیت های جدید آرام می مانم.
  • احساس می کنم کنترل دارم.
  • من قوی و شجاع هستم.

اگر شخصی احساس می‌کند که نمی‌تواند برخی از این جملات را باور کند، می‌تواند تصدیق خنثی مانند «این وضعیت خوب یا بد نیست» یا «نفس عمیق می‌کشم و اضطرابم جاری می‌شود» را انتخاب کند.

پزشکان ممکن است توصیه درمان، داروها، یا ترکیبی از این دو برای درمان اضطراب.

درمان

پزشکان ممکن است توصیه کنند درمان رفتاری شناختی (CBT). CBT با آموزش روش‌های مختلف تفکر، رفتار و واکنش به موقعیت‌هایی که معمولاً علائم آنها را بدتر می‌کند، به افراد مبتلا به اضطراب کمک می‌کند. CBT بر یافتن الگوهای فکری منفی و رفتارهای غیر مفیدی که می تواند باعث اضطراب شود، تمرکز دارد. سپس به افراد کمک می‌کند تا راه‌هایی برای خنثی کردن این الگوهای فکری پیدا کنند و راه‌های دیگر مقابله با موقعیت‌های دشوار را شناسایی کنند.

یکی دیگر از گزینه‌های مواجهه درمانی است که در آن فرد با موقعیت‌ها و فعالیت‌های ترسناکی که باعث ایجاد اضطراب می‌شود، با حمایت درمان مواجه می‌شود. یک درمانگر.

یک فرد ممکن است تحت درمان به صورت یک به یک یا به عنوان بخشی از گروهی از افرادی باشد که چالش های مشابهی را تجربه می کنند.

درباره انواع مختلف درمان بیشتر بیاموزید.

دارو

اگرچه درمان دارویی به شما کمک نمی‌کند. علت اصلی اضطراب است، ممکن است به کاهش علائم کمک کند. پزشکان ممکن است گروه‌های دارویی زیر را تجویز کنند:

  • داروهای ضد اضطراب: این داروها ممکن است علائم اضطراب را کاهش دهند و حملات پانیک. بنزودیازپین‌ها رایج‌ترین و مؤثرترین گزینه هستند، اما افراد می‌توانند نسبت به اثرات آن متحمل شوند و در طول زمان به دوزهای بالاتر نیاز داشته باشند. بنابراین، دوره های درمانی معمولاً کوتاه هستند. بوسپیرون یک داروی غیر بنزودیازپین است که ممکن است کمک کند برخی از علائم اضطراب مزمن را تسکین می دهد.
  • ضدافسردگی ها: این افسردگی با کمک به مغز در استفاده از مواد شیمیایی کنترل کننده احساسات و استرس. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا اثربخش شوند، و یک فرد ممکن است نیاز داشته باشد چندین گزینه را قبل از یافتن یکی از گزینه‌های مؤثر امتحان کند. گزینه‌ها شامل مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و مهارکننده‌های بازجذب سروتونین-نوراپی نفرین (SNRIs) هستند.
  • بتابلوکرها: این فشار خون دارو ممکن است به کاهش علائم فیزیکی اضطراب، مانند ضربان قلب سریع و لرز کمک کند. پزشکان ممکن است آنها را برای استفاده کوتاه مدت یا در صورت نیاز تجویز کنند.

درباره دارو برای درمان بیشتر بدانید. اضطراب.

این امکان وجود دارد که جملات تاکیدی می‌تواند اضطراب را برای برخی افراد بدتر کند. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که تفکر مثبت ابزاری قدرتمند برای غلبه بر استرس است، اما برخی دیگر ممکن است برعکس این موضوع را بیابند.

اگرچه تحقیقات در این زمینه کم است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اظهارات تاکیدی همیشه کمکی نمی کند و می تواند به برخی آسیب برساند. اشخاص حقیقی. برای مثال، یک مطالعه 2009 نشان داد که سطح عزت نفس افراد بر پاسخ آنها به این فعالیت تأثیر می گذارد.

محققان از شرکت کنندگان خواستند که این جمله مثبت را تکرار کنند: «من فردی دوست داشتنی هستم». آنها دریافتند که افراد دارای عزت نفس بالا نسبت به افرادی که این تأیید را انجام نداده اند، احساس بهتری دارند. با این حال، افراد با عزت نفس پایین احساس بدتری نسبت به خود داشتند و خلق و خوی پایین تری را تجربه کردند.

به نظر می‌رسد که تا زمانی که فردی از قبل احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشد، جملات تاکیدی ممکن است کارساز نباشند و حتی می‌توانند اثر معکوس داشته باشند.

این مطالعه بر روی افراد مبتلا به اضطراب متمرکز نبود. با این حال، نتایج ممکن است هنوز نشان دهنده اثرات منفی بالقوه تلاش برای استفاده از جملات تاکیدی به عنوان درمان یا روش مقابله با اضطراب باشد.

افراد ممکن است بخواهند با یک درمانگر کار کنند تا دلایل افکار منفی خود را شناسایی کنند و در مورد سایر راهبردهای مقابله ای بالقوه قابل دوام بحث کنند.

گروه‌های حمایتی ابزار بالقوه مفیدی برای مقابله با بیماری‌هایی هستند که بر سلامت روانی و جسمی تأثیر می‌گذارند، مانند اضطراب.

اگرچه درمان فردی یک گزینه درمانی برای بهبود اضطراب است، برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند به یک گروه بپیوندند تا بتوانند با افرادی که درک می‌کنند در چه شرایطی قرار دارند، ارتباط برقرار کنند. ملاقات و گفتگو با افرادی که در همان چالش ها زندگی کرده اند می تواند به ایجاد حس امید و آرامش کمک کند. همچنین می‌تواند به کاهش علائم و ایجاد استراتژی‌های مقابله سالم کمک کند.

افراد می‌توانند هم گروه‌های پشتیبانی آنلاین و هم حضوری را با استفاده از منابع زیر پیدا کنند:

اگرچه برای افراد ممکن است صحبت کردن در مورد سلامت روانشان مشکل باشد. /a> با دیگران، زمانی که اضطراب شروع به تداخل با فعالیت های روزمره کرد، باید با پزشک تماس بگیرند.

افراد ممکن است متوجه علائم یک مشکل سلامت روانی نشوند، که می تواند به تدریج در طول زمان افزایش یابد. با این حال، اگر مردم از به دنبال علائم، آنها باید با پزشک خود مشورت کنند:

  • تحریک پذیری
  • از دست دادن اشتها
  • افکار منفی
  • مشکلات خواب
  • لذت نبردن از زندگی
  • مشکل در تمرکز

اگر افراد شروع به تفکر یا احساس متفاوت کنند و علائم آنها باعث ناراحتی آنها می شود، آنها باید به دنبال کمک پزشکی باشند. پزشک ممکن است داروها را تجویز کند یا آنها را به یک متخصص سلامت روان ارجاع دهد.

اضطراب یک سلامت روان چالش برانگیز است. شرایطی که می تواند زندگی روزمره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. پزشکان معمولاً درمان و داروها را برای کاهش علائم جسمی و روانی اضطراب توصیه می‌کنند.

برخی افراد ممکن است متوجه شوند که استفاده از جملات تاکیدی برای اضطراب به آنها کمک می‌کند تا با آن مقابله کنند. هدف این اظهارات خودیاری تغییر طرز فکر افراد و کمک به آنها برای احساس مثبت بیشتر است.

اگرچه تحقیقات علمی کمی مبنی بر استفاده از آنها در اضطراب وجود دارد، شواهد حکایتی نشان می‌دهد که بسیاری از افراد جملات تاکیدی را مفید می‌دانند.

اگر فردی علائم اضطراب را تجربه می کند، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشد. یک پزشک می‌تواند به تنظیم یک برنامه درمانی مناسب که شامل درمان، دارو، یا روش‌های جایگزین است کمک کند.

توجه این مطلب برای بالا بردن تجربیات شخصی میباشد و رسانه هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا