اخبار روز

حضور پررنگ بانوان و تفریح سالم فرهنگی در نمایشگاه کتاب

حضور پررنگ بانوان و تفریح سالم فرهنگی در نمایشگاه کتاب

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

حضور پررنگ بانوان و تفریح سالم فرهنگی در نمایشگاه کتاب

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ فاطمه میرزاجعفری: هشتمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که همچنان توسط مخاطبان و اردوهای آموزشی با استقبال خوبی رو به روست.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

یکی از مهمترین رخدادهای نمایشگاه کتاب تهران پس از ۹ روز حضور پر رنگ بانوان و کودکان و نوجوانان است و می‌توان گفت این قشر سهم بالای مخاطبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به خود اختصاص می‌دهند؛ البته باید گفت افراد سالخورده و نوزادان درون کالسکه نیز از بهار کتاب ایران جا نماندند و خودشان را به این رویداد رساندند.

به گفته علی رمضانی قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز گذشته یکی از شلوغ‌ترین و خانوادگی‌ترین روزهای نمایشگاه بین‌المللی بود.

اگرچه نمایشگاه کتاب محل یک رویداد فرهنگی است اما در کنار فرهنگ و کتاب خانواده‌های ایران با حضور در صحن مصلی به تفریح می‌پردازند و می‌توان گفت نمایشگاه تبدیل به یک تفریح فرهنگی سالم شده است.

همچنان نیز برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی در جای جای مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. اما یکی از نکات مهم درباره نمایشگاه کتاب کمرنگ شدن بخش روستاها و دوستدار عشایر است.

در حال حاضر در سی‌و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب روستاها و عشایر دوستدار کتاب تحت عنوان بخش پایتخت کتاب مشغول فعالیت هستند و اگرچه جانمایی بهتری نسبت به سال گذشته دارند اما فعالیت‌های فرهنگی کمتری در آن‌ها جریان دارد.

امسال در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب از استان‌های نیشابور، همدان، آذربایجان، اهواز حضور دارند و اگرچه غرفه استان نیشابور کتاب‌های نویسندگان خود را برای معرفی و عرضه به نمایشگاه آورده است اما فروش زیورآلات فیروزه در آن پر رونق تر است.

به گفته علی رمضانی تا پایان روز هفتم ساعت ۲۰ در بخش حضوری ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان به کارتخوان های رسمی و ۳۰ میلیارد تومان به کارتخوان های غیر رسمی، فروش نقدی و کارت به کارت تعلق داشته است. همچنین مجموع فروش در بخش مجازی ۶۸ میلیارد تومان است که از این میزان ۱۴ و نیم میلیارد سهم کتابفروشان و ۵۳ و نیم میلیارد سهم ناشران بوده است. به این ترتیب مجموع فروش در بخش مجازی و حضوری ۱۹۸ میلیارد تومان است و می‌توان گفت نمایشگاه کتاب به مرز ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین ۶۰۰ هزار نسخه کتاب در بخش مجازی به فروش رسیده است.

کمیته رسیدگی به تخلفات تاکنون به ۱۷ پرونده رسیدگی کردند که ۷ پرونده منجر به صدور رأی و الباقی برای تکمیل مدارک و یا موضوعات دیگر از دستور کار خارج شدند. همچنین پنل مجازی سه ناشر تعطیل و غرفه یک ناشر تعطیل شد؛ ناشر دیگری نیز توبیخ شده است و مجموعاً پنل مجازی شش ناشر تعطیل شده است.

ناگفته نماند در ساعات پایانی هشتمین روز از نمایشگاه کتاب پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سینما در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرد.

نمایشگاه کتاب با توجه به استقبال مخاطبان در روزهای پنجشنبه و جمعه باز هم یک ساعت به ساعت کاری خود اضافه کرد و باید مناظر رویدادهای این روز باقی ماند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا