اخبار روز

حشد شعبی مدافع اصلی عراق است/کاهش شمار تروریست‌های داعش به ۷۰۰نفر

حشد شعبی مدافع اصلی عراق است/کاهش شمار تروریست‌های داعش به ۷۰۰نفر

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

حشد شعبی مدافع اصلی عراق است/کاهش شمار تروریست‌های داعش به ۷۰۰نفر

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، رئیس سازمان «حشد شعبی» عراق گفت که فتوای جهاد کفایی صادر شده توسط مرجعیت عالی برای تشکیل سازمان حشد شعبی، نشانه‌های عراق جدید را ترسیم کرد و ساختار نهایی سازمان حشد شعبی در حال تثبیت شدن است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

«فالح الفیاض» طی سخنرانی در کنفرانس امنیتی در استان نینوا افزود: قبل از صدور فتوای مرجعیت که باعث خیزش و قیام مردم عراق شد، کشور ما در معرض بحرانی قرار گرفت که نزدیک بود آینده آن را تباه سازد. این فتوا، عراق جدید را با خون فرزندان آن پایه‌گذاری کرد.

حشد شعبی مدافع اصلی عراق است/ کاهش اعضای داعش به ۷۰۰ نفر

وی ادامه داد: عراق آینده را با دستان خود می‌سازد و آزادی‌اش را از کسی التماس نمی‌کند. دولت «محمد شیاع السودانی» عراق را به مرحله جدیدی منتقل خواهد کرد. دولت در حال برداشتن گام‌های ثابت در زمینه رشد و توسعه است. وظیفه حشد شعبی است که از دولت در مبارزه با فساد و توسعه‌گرایی پشتیبانی کند.

الفیاض با بیان اینکه حشد شعبی برای نخستین بار در استان نینوا شکل گرفت، تصریح کرد: حشد شعبی یک نیروی نظامی مهم و ضروری در حفظ امنیت و ثبات نینوا و تمامی استان‌های عراق است و همچنین توانایی آن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و خدماتی ثابت شده است. حشد شعبی جایگزین ارتش و نهادهای امنیتی نیست و علاوه بر مبارزه با داعش، به اهرم فشار علیه تفکر و ایده فرقه گرایی تبدیل شده است.

این مقام ارشد عراقی با تأکید بر اینکه حشد شعبی یک نماد وحدت‌بخش در عراق است، خاطرنشان کرد: ما اجازه نمی‌دهیم بار دیگر دیکتاتور بر عراق مسلط شود. حشد شعبی ثابت کرده است که مدافع نخست کشور و نظام سیاسی آن بوده و توانسته است انصاف را در مورد اقشاری از جامعه عراق که مورد ستم واقع شده‌اند، برقرار کند و معادله فرقه‌گرایی را بشکند.

حشد شعبی مدافع اصلی عراق است/ کاهش اعضای داعش به ۷۰۰ نفر

فالح الفیاض در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات میدانی جنگ علیه اعضای باقی‌مانده گروه تروریستی داعش گفت: داعش بال رسانه‌ای خود را که یکی از مؤلفه‌های اساسی آن بود، از دست داده است. داعش اکنون در بخش تبلیغاتی و رسانه‌ای دچار ضعف شدیدی شده و این گروه در بخش میدانی نیز دچار افول شده است.

رئیس سازمان حشد شعبی در پایان تأکید کرد: داعش بستر اجتماعی خود را از دست داده است و شمار نیروهای آن به ۷۰۰ نفر رسیده که به منزله فروپاشی این گروه تروریستی است. همه این دستاوردها علیه داعش به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان حشد شعبی به دست آمده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا