اقتصاد

جهش تولید مسکن با بخش خصوصی امکان پذیر است

جهش تولید مسکن با بخش خصوصی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز دوسال که دولت سیزدهم روی کار آمده است سه دستگاه اجرایی برای طرح نهضت ملی مسکن راهکارهایی ارائه داده اند و این نشان می‌دهد که تا به امروز جهش تولید مسکن فاقد برنامه بوده است.

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

سال گذشته تغییر معاونت ساختمان و مسکن نتوانست راهکاری برای جهش تولید مسکن باشد و بر اساس سلیقه تصمیم گیری ها صورت گرفته بود از سوی دیگر جهش تولید نیاز به همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و تأمین مالی پروژه بوده که در این خصوص هم در این مدت بانک‌ها همکاری لازم را نداشته اند و مهمتر از آن تأمین زمین‌هایی برای ساخت مسکن بوده که تاکنون با مشکلات زیادی رو به رو بوده است.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

بخش خصوصی می‌تواند کمکی بر جهش تولید باشد

فرهاد بیضایی، کارشناس مسکن در خصوص جهش تولید مسکن به مهر گفت: اول باید دید دولت استراتژی برای جهش تولید دارد؟ بعد مشکلات و معضلات را بررسی کرد اولین مشکل جهش تولید مسئله زمین است که دولت تاکنون راهبری برای این موضوع نداشته است.

وی در ادامه افزود: تنها اتفاقی که از سوی دولت رخ داده است زمین‌های دولتی که در محدوده شهرها است را برای جهش تولید بدهد اما در گذشته زمین‌هایی که قیمت بالایی دارند را به جهش تولید مسکن اختصاص داده نمی‌شد و اکثر زمین‌های نهضت ملی مسکن رایگان و یا ارزش اقتصادی زیادی نداشت مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در این دولت زمین‌های قیمت بالا هم در طرح نهضت ملی واقع شده است تا مشکل زمین برطرف شود اما بازهم مشکل جهش مسکن برطرف نشده است.

این کارشناس مسکن در ادامه راهکار جهش تولید را اینگونه بیان کرد: اولین گام این است که دولت از بخش خصوصی برای تأمین زمین و ساخت مسکن استفاده کند تا هم درآمدزایی کرده باشد تا این درآمد منابع صندوق ملی مسکن شارژ شود و این اهرم سازی در بانک‌های عامل برای تسهیلات مسکن باشد تا تخلفات بانک‌ها در این خصوص نیز کاهش پیدا کند از سوی دیگر نیز جهش تولید با بخش خصوصی و خودمالکی می‌تواند مورد توجه ویژه باشد.

وی در پایان بیان کرد: الحاق بخش خصوصی و دولتی می‌تواند جهش تولید مسکن را به حقیقت به رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا