اخبار روز

جزئیات اعزام حجاج از استان‌ها/تعداد زائران هر استان چه میزان است؟

جزئیات اعزام حجاج از استان‌ها/تعداد زائران هر استان چه میزان است؟

خواب دیدی تعبیرش رو نمی دونی کلیک کن

جزئیات اعزام حجاج از استان‌ها/تعداد زائران هر استان چه میزان است؟

همچنین مدیر حج و زیارت استان اردبیل نیز گفت: ۹ هزار نفر در استان اردبیل در اولویت تشرف به حج تمتع قرار دارند.

اخبار روز فناوری رو اینجا ببین

علی چمن‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خالق، اظهار کرد: ۷۲۰ نفر در استان اردبیل عازم حج تمتع خواهند شد تا در کنگره حج مشارکتی فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه این حجاج در قالب پنج کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند، تصریح کرد: مراحل اعزام این حجاج در حال انجام است و امیدواریم نیمه دوم خردادماه اعزام حجاج را به بیت‌الله‌الحرام شاهد باشیم.

آماده شدن ۱۶۰۰ نفر از استان البرز برای اعزام به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت البرز از آماده شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر برای اعزام به سرزمین وحی و انجام فریضه سیاسی، عبادی حج در این استان خبر داد.

محمدحسن سامعی کادیجانی از آماده شدن یک هزار و ۶۰۰ نفر برای اعزام به سرزمین وحی و انجام فریضه سیاسی، عبادی حج در این استان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع این تعداد، ۷۳۴ نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی بیان کرد: ۶۷۵ نفر از زائران دارای سن بالای ۶۵ سال بوده و کهنسال‌ترین فرد یک مرد با ۸۸ سال سن است.

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: از مجموع یک هزار و ۶۰۰ نفر، ۹۲۵ نفر زائر زیر ۶۵ سال بوده که کم سن‌ترین آنان پسری هشت ساله است.

۱۳۴۰ زائر کردستانی راهی سرزمین وحی می شوند

«کاوه شیرزاد» مدیر حج و زیارت کردستان در گفت و گو با خبرنگار خالق اظهار کرد: از کردستان ۹ کاروان امسال عازم سرزمین وحی هستند.

وی افزود: زائرین از شهرستان‌های استان به پنج گروه اعزامی اهل سنت تقسیم شده اند که در سال جاری یک گروه از اهل تشیع شهرستان بیجار نیز در این کاروان خواهد بود.

شیرزادی خاطرنشان کرد: از ۲۸ خرداد تا ۴ تیر زائران سرزمین وحی از فرودگاه همدان اعزام می‌شوند.

وی افزود: عوامل اجرایی و همراه زائرین نیز در این سفر ۲۹ نفر خواهند بود که تمامی افراد آموزش‌های لازم را دیده اند و کلاس‌هایی برای حجاج برگزار شده است که در روزهای آتی اقدامات لازمه به پایان می‌رسد.

مدیر حج و زیارت کردستان اعلام کرد: زائرین سنندج، دیواندره و کامیاران در قالب ۳ کاروان و ۴۹۵ نفر، زائرین مریوان و سروآباد در قالب یک کاروان و ۱۸۰ نفر، زائرین سقز یک کاروان و ۱۸۰ نفر، زائرین قروه و دهگلان یک کاروان ۱۳۵ نفر، بانه ۲ کاروان و ۲۷۰ نفر و اهل تشیع بیجار یک کاروان ۸۰ نفر عازم سرزمین وحی می‌شوند.


اعزام هزار و ۴۳۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان مرکزی

اعزام ۱۰ کاروان از استان مرکزی به سرزمین وحی

مدیر حج و زیارت استان مرکزی از اعزام هزار و ۴۳۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان از این استان به سرزمین وحی خبر داد.

علی اکبر زاور در همایش بزرگ حج تمتع در اراک گفت: امسال هزار و ۴۳۵ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان مرکزی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که از این تعداد هفت کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد هستند.

زاور با بیان اینکه از تعداد هزار و ۴۳۵ زائر استان ۶۹۵ نفر آقا و ۷۳۷ نفر خانم هستند، افزود: اولین پرواز حجاج استان ۱۲ خردادماه از فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد مدینه منوره انجام می‌شود.

سال گذشته ۵۵۵ نفر از استان مرکزی به حج تمتع اعزام شدند.


آغاز پروازهای رفت حجاج استان زنجان از ۹ خرداد

آغاز اعزام زائران زنجانی حج تمتع از ۹ خرداد

ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت استان زنجان از اعزام هزار و ۴۲۰ زائر حج تمتع زنجانی از ۹ خرداد ماه آغاز می‌شود، گفت: بازگشت حجاج زنجانی نیز از فرودگاه استان بر اساس برنامه اولیه به ترتیب در تاریخ ۱۹، ۲۰ و ۲۱ تیرماه خواهد بود.

وی افزود: حجاج زنجانی در سال ۱۴۰۲ در مجموع با ۱۰ کاروان که ۹ کاروان از ایستگاه پروازی فرودگاه زنجان با ۶ پرواز از زنجان به مدینه منتقل خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: یک کاروان ۹۳ نفره از زائران استان نیز از سهمیه استان تهران که بعداً به زنجان تعلق گرفت، روز ۴ خرداد از طریق فرودگاه امام خمینی تهران عازم خواهند شد.

احدی افزود: امسال ۱۴۲۰ نفر از استان زنجان زائر سرزمین نور خواهد بود که ۴۷ نفر از آنان عوامل اجرایی و فرهنگی زائران را همراهی خواهند کرد. با این حال جمع حجاج اعزامی استان شامل زائر و عوامل اجرایی جمعاً ۱۴۶۷ نفر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه زائرین مقدمات ثبت نام را انجام داده‌اند و اطلاعات همه آن‌ها برای ویزا ارسال شده است، گفت: واکسن کرونا و مننژیت مطابق دستورالعمل ابلاغی کشور مقصد انجام شده است. با این حال آموزش‌های مناسک زائران نیز تکمیل شده و هم اکنون آماده اعزام هستند.


اعزام اولین کاروان حجاج لرستانی به حج تمتع در ششم خردادماه

تاریخ اعزام ۸ کاروان حجاج استان سمنان به سرزمین وحی مشخص شد

مدیرکل حج و زیارت لرستان از اعزام اولین کاروان حجاج لرستانی به حج تمتع در تاریخ شش خرداد ماه امسال خبر داد.

سید حمید مصطفایی در سخنانی، اظهار داشت: هزار و ۳۳۵ زائر از لرستان در قالب ۹ کاروان برای انجام مناسک حج تمتع امسال به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: حجاج لرستان در قالب سه کاروان از خرم‌آباد، دو کاروان از بروجرد و در هر کدام از شهرستان‌های دورود، الیگودرز، سلسله و کوهدشت یک کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، افزود: کلاس‌های آموزشی و معاینات پزشکی برای زائران برگزار شده است

مصطفایی، ادامه داد: اولین کاروان حجاج لرستانی ششم خرداد ماه از فرودگاه حضرت امام (ره) عازم سرزمین وحی شده است.


تاریخ اعزام هشت کاروان استان سمنان به حج مشخص شد

خلیل دلپاک در گفتگو با خبرنگار خالق، ضمن بیان اینکه هشت کاروان از استان سمنان در حج سال جاری حضور دارد، ابراز کرد: شروع اعزام‌ها از سوم خردادماه خواهد بود که البته کاروان‌های مدینه قبل‌ها در این روز به سمت عربستان پرواز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کاروان‌های مدینه بعد نیز از روز سیزدهم خردادماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، ابراز کرد: از هشت کاروان استان سمنان شش کاروان مدینه قبل هستند و روز سوم خرداد ماه شاهد اعزام آنها خواهیم بود و دو کاروان نیز در روز سیزدهم خردادماه اعزام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه مجموعاً یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت: دو کاروان مدینه بعد شامل کاروان از شهرستان سمنان خواهند بود.

دلپاک با بیان اینکه جلسات آموزشی کاروان‌های حج تمتع و همایش متمرکز زائران کاروان‌ها نیز به خوبی برگزار شده است، تاکید کرد: اقدامات توجیحی و آموزشی به خوبی برای حجاج صورت گرفته است.

وی در ادامه به تغییر ساختار ورود زائران حج نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساختار حج هر ساله شکل و محتوای جدید پیدا می‌کند و خدمات به روز تری را نیز به حجاج از سوی دولت عربستان ارائه می‌شود لذا از سال قبل شرایط ورود حجاج قدری تفاوت کرده است

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه از بدو ورود شرایط تفاوت کرده موضوعی که در سال قبل چنین رویه‌ای را شاهد نبودیم، گفت: دولت سعودی شرکت‌هایی را موظف کرده که استقبال از تمام حجاج کشورهای حاضر را صورت دهند.

دلپاک گفت: کهنسال‌ترین زائر حج سال ۱۴۰۲ از شهرستان شاهرود با ۸۸ سال سن و جوان‌ترین زائر استان از شهرستان گرمسار با ۱۴ سال سن در کاروان‌های استان جذب شده‌اند.


اعزام ٣ هزار و ۷۵ نفر از یزد به مناسک حج

امسال ۳۰۷۵ یزدی حاجی می شوند/دختر ١٣ ساله کم سن ترین زائر یزدی

علی اشرف مدیر حج و زیارت استان یزد اظهار داشت: امسال ۳ هزار و ۷۵ زائر در قالب ۲۰ کاروان از استان یزد به حج اعزام می‌شوند که این تعداد زائر در قالب ۱۴ پرواز از ۳ تا ۷ خردادماه به مدینه اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: زائران حج امسال متشکل از یک هزار و ۷۰۴ زن و یک هزار و ۵۲۷ مرد هستند که کم سن‌ترین زائر ۱۳ ساله و پیرترین زائر یزدی حج امسال ۸۸ ساله است.

اشرف افزود: ۲۰ مدیر کاروان، ۲۰ معاون کاروان، ۲۰ روحانی کاروان و ۲۰ خدمه ازجمله عوامل کاروان‌های اعزامی حج از استان یزد هستند.

وی عنوان کرد: چهارشنبه سوم خردادماه ساعت ۱۰.۳۰ اولین پرواز حجاج یزدی با حضور مسئولان و خادمان امام رضا (ع) انجام می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد بیان کرد: ۸۰ نفر از جانبازان کشور در قالب یک کاروان ویژه به حج اعزام خواهند شد که این اعزام بر عهده حج و زیارت یزد است.

وی افزود: متغیر بودن هزینه کاروان‌ها به مسکن بستگی دارد؛ کمترین هزینه کاروان ۱۱۴ میلیون تومان و بیشترین هزینه حج ۱۳۹ میلیون تومان است.


اعزام ۴۲۰۰ زائر مازندرانی در قالب ۳۰ کاروان به حج

 ۴۲۰۰ زائر مازندران در قالب ۳۰ کاروان روانه سفر حج می شوند

عباس اسمعیلی مدیر حج و زیارت استان مازندران تعداد زائران حج تمتع امسال این استان را بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد افراد شامل زائران و عوامل اجرایی کاروان‌های حج مازندران هستند که به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال مازندران را ۳۰ کاروان اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد زائر مازندرانی تا هشتم خرداد ماه از طریق فرودگاه شهدای ساری به عربستان اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت مازندران از افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد زائران حج تمتع امسال در مازندران به عنوان ویژگی این سفر اشاره کرد و گفت: پارسال یک هزار و ۵۰۰ نفر از مازندران به این سفر رفتند و امسال با این رشد تعداد بیشتری به عربستان اعزام می‌شوند.

اسمعیلی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد زائران مازندرانی سالمند و بیش از ۶۵ سال سن دارند، افزود: حتی در برخی از کاروان‌های این استان افرادی با سن بالای ۸۰ سال، قرار است به حج تمتع اعزام شوند.

متن کامل را اینجا بخوانید.


اعزام ۳۸۳۰ زائر خوزستانی در قالب ۲۸ کاروان به سرزمین وحی

محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت استان خوزستان اظهار کرد: در حج امسال سه هزار و ۸۳۰ زائر خوزستانی در قالب ۲۸ کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خوزستان افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده هر کاروان ۱۰ دوره آموزشی در موضوعات حج از جمله مناسک و احکام و مسائل اجرایی برای زائران سرزمین وحی برپا می‌کنند.

وی ادامه داد: نخستین پرواز زائران خوزستانی که همگی مدینه قبل هستند از بیست و یکم خرداد ماه از طریق فرودگاه بین المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: در حج امسال ۱۲۰ نفر از عوامل اجرایی از جمله مدیران، روحانیون و خدمه در امر خدمت رسانی به زائران سرزمین وحی خدمت رسانی می‌کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا